Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko miehesi kysyä lupaa kavereidensa yökyläilyyn?

Vierailija
28.02.2019 |

Kysymys otsikossa

Tarvitseeko miehesi kysyä lupaa kavereidensa yökyläilyyn?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä keskustellaan asiasta.

Vierailija
2/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän asioista toki yleensä on ollut tapana keskustella, mutta että aikuinen mies tarvitsisi minun luvan!!!! EI todellakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Meillä lapset kävi yökylässä kun oli at pieniä. En ole kuullut että tätä miesten kesken harrastetaan!?

Olenko jotenkin liian vanha vai onko palstailijat jotai teinejä että edelleen yökyläillään?

Vierailija
4/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieniä lapsia, joten ei mies meille ketään kyllä raahaa yöksi. Kahdestaan kun elettiin niin ihan kohteliaan ajoissa kysyi "lupaa" eli ilmoitti suunnitelmistaan. Joskus meillä on vieraita myöhään ja minusta on oikeastaan kiva, että lapset tottuvat, että vanhemmillakin käy ystäviä kylässä ja osaavat rauhoittua nukkumaan. Ihan tervehenkisiä vieraita siis, emme juo alkoholia oikeastaan ikinä.

Vierailija
5/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä yövieraista sovitaan yhdessä, mutta harvoin on ollut syytä, etteikö kumman tahansa sukulainen tai ystävä olisi voinut meillä yöpyä. Mutta että mies kysyisi minulta luvan kuin lapsi äidiltään...juu ei!

Vierailija
6/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Meillä lapset kävi yökylässä kun oli at pieniä. En ole kuullut että tätä miesten kesken harrastetaan!?

Olenko jotenkin liian vanha vai onko palstailijat jotai teinejä että edelleen yökyläillään?

Kyllä meillä ainakin käy miehen lapsuuden kavereita, hänen veljiään ym kylässä. Ja kun välimatkat on pitkiä niin ovat aina myös yötä.

Ja EI. Mieheni ei tarvitse minun lupaa. Mutta kyllähän hän näistä on aina minun kanssa etukäteen keskustellut.

N41

Vierailija
7/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ap miehensä äiti tai holhoaja? 

Vierailija
8/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy tietenkin sopiiko se minulle. Ei meille ketään ilmoittamatta tuoda yökylään, kumpikaan.

Vierailija
9/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu voisi meillä mennä suurin piirtein sauraavasti:

Mies: ”Olikos meillä ensi viikonlopulle mitään suunnitteilla?”

Minä: ”Eipä mitään erikoisempaa. Minä olen kyllä sunnuntaina iltapäivästä menossa siihen konserttiin Maijan kanssa.”

Mies: ”Okei. Kun Markku ja Petri vähän puhui, että tulisivat käymään, niin se varmaan sitten onnistuisi”

Minä: ”Joo, kiva nähdä niitä taas pitkästä aikaa.”

Ja huom! Markun ja Petrin käynti tarkoittaa sitä, että yöpyvät meillä vähintään yhden yön.

Eli jos tämä katsottaisiin luvan pyytämiseksi, niin sitten kyllä. Mutta omasta mielestäni tämä on normaalia keskustelua. Jos meillä olisi jo ollut jotain sovittuja menoja niin sitten oltaisiin yhdessä sovittu, että nyt ei kyllä sitten taida onnistua.

Joten vastaisin, että ei tarvitse lupaa. Mutta tarvitsee keskustella

Vierailija
10/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käy vain sukulaisia yökylässä ja kyllä niistä aina keskustellaan, mutta harvoin pystyy kieltäytymään. enimmäkseen itse yritän hillitä omien vanhempieni vierailuja.

Vierailija
11/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sitä luvan kysymisenä, minusta luvan kysyminen kuulostaa siltä kuin kyseessä olisi lapsi, joka tarvitsee luvan aikuiselta. Mutta kyllä meillä molemmat kysyvät toiselta, sopiiko, että kaveri tai kaveriperhe tulee kylään. Ihan sama, onko kyse kyläilystä, joka kestää yön yli vai vain muutaman tunnin.

Vierailija
12/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä haluan sanavaltaa siihen, kuka minunkin kodissani yöpyy, mutta neuvottelu on kuvaavampi sana. Vielä ei ole tarvinnut käyttää veto-oikeutta

Vierailija
13/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kotimme on meidän molempien koti, kumpikin kysyy luvan toiselta sen suhteen, voiko joku ulkopuolinen tulla meille yöksi. Minä mieheltä ja mies minulta. 

Hätätilat on sitten asia erikseen. Jos joku ystävä tai sukulainen akuutisti tarvitsee yöpaikan, niin tottakai majoitus järjestyy.

Jos taas kysymys koskee sitä saako mies mennä yökylään, niin ei tarvitse kysyä lupaa, mutta ilmoittaa pitää, muuten huolestun missä asuinkaveri on, ja rupean häiritsemään poliisia ja palokuntaa. 

Silloin kun oli huollettavia lapsia, niin kummankin piti tietysti neuvotella toisen kanssa lastenhoitojärjestelyt, jos aikoi olla poissa kotoa yötä.

Vierailija
14/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kysele lupia. Toisaalta hän tietää, että kun kaverit tulevat, niin hän täyttää jääkaapin, muistaa laittaa lakanat vierashuoneen sänkyikin jne. eli minulle ei tule mitään ylimääräistä vaivaa kavereista.

Vierailija
15/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin kotimme on meidän molempien koti, kumpikin kysyy luvan toiselta sen suhteen, voiko joku ulkopuolinen tulla meille yöksi. Minä mieheltä ja mies minulta. 

Hätätilat on sitten asia erikseen. Jos joku ystävä tai sukulainen akuutisti tarvitsee yöpaikan, niin tottakai majoitus järjestyy.

Jos taas kysymys koskee sitä saako mies mennä yökylään, niin ei tarvitse kysyä lupaa, mutta ilmoittaa pitää, muuten huolestun missä asuinkaveri on, ja rupean häiritsemään poliisia ja palokuntaa. 

Silloin kun oli huollettavia lapsia, niin kummankin piti tietysti neuvotella toisen kanssa lastenhoitojärjestelyt, jos aikoi olla poissa kotoa yötä.

No huhhuh. Jos kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, ei todellakaan tarvitse mitään lupaa. . Jos kyse ei ole läheisriippuvaisesta akasta, miksi toinen ei antaisi lupaa, joten miksi edes kysyä sitä? Toki kohteliasta on ilmoittaa, että "nää on tulossa meille yöksi".

Itse en haluaisi edes seurustella sellaisen kanssa, joka kuvittelee, että tarvitsee kaikkeen tekemiseen minulta luvan.

Vierailija
16/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Jos kyseessä on kaksi aikuista ihmistä, ei todellakaan tarvitse mitään lupaa. . Jos kyse ei ole läheisriippuvaisesta akasta, miksi toinen ei antaisi lupaa, joten miksi edes kysyä sitä? Toki kohteliasta on ilmoittaa, että "nää on tulossa meille yöksi".

Itse en haluaisi edes seurustella sellaisen kanssa, joka kuvittelee, että tarvitsee kaikkeen tekemiseen minulta luvan.

Oma kotirauhan tarpeeni on valtava, enkä alun perin edes halunnut avioeroni jälkeen uudestaan ketään miestä kattoni alle. Ihan itse tuo mies välttämättä halusi minun kanssani asumaan. Nämä jutut neuvoteltiin sitten silloin. En todellakaan halua nähdä täällä aamuisin ties ketä kulloinkin. Itse asiassa olen niin erakko, että mieluiten en halua nähdä juuri ketään, vaan tykkään olla omassa rauhassani. Joten joo, tuskinpa haluaisin kanssasi seurustella sen enempää kuin sinä minun.

Vierailija
17/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tasa-arvoiseen parisuhteeseen ei kuulu luvan pyytäminen. Asioista keskusteleminen puolestaan itsestäänselvää

Vierailija
18/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai asiasta keskustellaan yhdessä. Jos ei ole mitään, mikä estäisi niin tervetuloa vaan.

Ihan normaalia, että arjen asioista keskustellaan yhdessä. Se ei ole luvan kysymistä, vaan toisen huomioon ottamista. Yhtälailla jos oma kaverini tulisi yöksi, asiasta keskustellaan miehen kanssa. Jos toinen ei pidä jostain tietystä kaverista, niin on kohteliasta puhua hyvissä ajoin, että toinen voi haihtua sitten jonnekin muualle vaikka :D

Vierailija
19/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu minä tai lapsetkaan ketään yökylään etteikö ensin asiasta puhuttaisi. Ja meillä sentään on yökylävieraita käytännössä joka viikonloppu.

Vierailija
20/23 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tasa-arvoiseen parisuhteeseen ei kuulu luvan pyytäminen. Asioista keskusteleminen puolestaan itsestäänselvää

No luvan pyytäminen kuulostaa tosiaan vähän lapsenomaiselta. Mutta käytännössähän juuri siitä on kysymys, kun neuvotellaan, että sopiiko kummallekin yökyläilijöiden tulo. 

Joten vastasin kömpelösti muotoiltuun kysymykseen myöntävästi. Vaikkei meilläkään "kysytä lupaa", mutta ei meillä myöskään toisen luvatta ja toiselle sopimatta tuoda yökyläilijöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi