Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiseen ihastuminen ja ystävyys hänen kanssaan?

Vierailija
28.02.2019 |

Miten suhtautuisit, jos kävisi ilmi, että nainen on ihastunut sinuun (ja olet nainen itsekin)? Entä miten kokisit asian, jos se sama nainen haluaisi olla ystäväsi/kaverisi?

Mä olen ihastunut/rakastunut yhteen naiseen ja tunnen vain aivan äärimmäisen voimakasta rakkauden- ja hellyydentunnetta häntä kohtaan. Haluaisin vain tehdä niiiiin hyvää hänelle kaikilla tavoilla, auttaa häntä kaikessa ja ilahduttaa sekä ostaa hänelle kivoja juttuja ja antaa lahjakortteja ym.

Mutta ei hän ilmeisesti halua mua kaverikseen lainkaan osittain siksi, kun olen romanttisessa mielessä alun perin mennyt ihastumaan ja tunnustinkin tunteeni. 😢 Tuntuu tosi surulliselta ja turhauttavalta ja tietyssä määrin en edes käsitä, miksi ihastumisen pitäisi olla este kaveruudelle. Itse ainakin voin ihan helposti olla kaveri minuun joskus ihastuneiden miesten kanssa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kivoja juttuja sä haluisit ostella hänelle?

Vierailija
2/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ostella mitään? Eikö voi olla ystävä muuten vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
4/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolle sitten enää mitään voi jos olet tunteesi tunnustanut eikä hän halua sitten enää mitään. Ei siihen muiden mielipiteet auta valitettavasti.

Vierailija
5/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei pidä sinusta niin paljoa, että haluaisi edes kaverikseen, ja huomionosoituksesi tuntuvat hänestä lähinnä kiusallisilta. Anna siis olla.

Vierailija
6/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa totesin, että on mahdotonta olla samalla aaltopituudella, kun itse tunnen toista kohtaan ystävyyttä ja hän puolestaan ihastusta. Ihastujan on ehkä vaikea hahmottaa, että halutessaan vain tuoda toiselle esiin kaikkea mahdollista hyvää se itse asiassa tuntuu toisesta ahdistavalta ja ripustautuvalta. Ikään kuin olisi velvollisuus vastata tunteisiin, mutta ei halua eikä pysty. 

Päädyin pistämään välit poikki - ja olisin tehnyt samoin, jos kyseessä olisi ollut mies. 

Vierailija
7/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiedä, mitä tapahtuisi, koska sellaista ei ole sattunut. Mutta ymmärrän kyllä, että siitä voisi joku kiusaantua. Olen itsekin ihastunut monta kertaa naiseen, mutten todellakaan ole sitä tunnustanut.

Vierailija
8/15 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus jäädytin välit minuun ihastuneeseen naiseen. Kyse ei ollut niinkään siitä, että oli ihastunut, vaan siitä, miten hän tunnusti asian - dramaattisesti keskellä yötä kännissä. En halua sellaista draamaa elämääni, josta sillä hetkellä näin väläyksen.

Vierailija
9/15 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa tilanteessa totesin, että on mahdotonta olla samalla aaltopituudella, kun itse tunnen toista kohtaan ystävyyttä ja hän puolestaan ihastusta. Ihastujan on ehkä vaikea hahmottaa, että halutessaan vain tuoda toiselle esiin kaikkea mahdollista hyvää se itse asiassa tuntuu toisesta ahdistavalta ja ripustautuvalta. Ikään kuin olisi velvollisuus vastata tunteisiin, mutta ei halua eikä pysty. 

Päädyin pistämään välit poikki - ja olisin tehnyt samoin, jos kyseessä olisi ollut mies. 

Hänellä (ihastuksellani) ei ainakaan ole mitään velvoitetta vastata tunteisiini, tosin jonkinlaista yleisinhimillistä empatiaa ehkä kaipaisin. Ja siis olisin toivonut kaveruutta tai ystävyyttä välillemme.

T. Ap

Vierailija
10/15 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap:n kaltaiset naiset ovat silloin kun kiltti mies kaipaisi rakkautta?

Vierailija
11/15 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nainen olisi mukava ja kaunis, ihastuisin takaisin :)

Mutta olenkin lesbo. Ei mua kyllä sekään häiritse, jos joku mies tunnustaa tykkäävänsä, jos ymmärtää realiteetit.

Vierailija
12/15 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä (ihastuksellani) ei ainakaan ole mitään velvoitetta vastata tunteisiini, tosin jonkinlaista yleisinhimillistä empatiaa ehkä kaipaisin. Ja siis olisin toivonut kaveruutta tai ystävyyttä välillemme.

T. Ap

En itsekään pystyisi jatkamaan ystävyyttä naisen kanssa, joka ihastunut itseeni. Olisi jotenkin kiusaannuttava tunnelma omalta puolelta. Ei tällaisiin asioihin ole vaan olemassa mitään oikeita tapoja reagoida, jokainen reagoi niin kuin itsestä tuntuu. Ei ihmisiä voi pakottaa ystävyyteen, sen pitää olla aitoa. Tsemppiä. Anna tilaa, ehkä tämä ystäväsi voi ajan kanssa jotenkin päästä tämän asian yli ja voitte luodan jonkunlaisen ystävyyssuhteen. 

Vierailija
13/15 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ap:n kaltaiset naiset ovat silloin kun kiltti mies kaipaisi rakkautta?

Missä ne kaikki kiltit miehet ovat? Ei ole kukaan sellainen ilmoittautunut. Mielellään hän voisi itse tehdä sen aloitteen. Voisin vaikka kiinnostuakin.

T. Ap

Vierailija
14/15 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla edes ystävä. Ei olisi aitoa ystävyyttä vaan ahdistaisi ja ällöttäisi, koska olet nainen ja minusta ei tule lesboa vaikka mitä ostaisit.

Ahdistaisi sinut nähdessä ajatella mitä minusta fantasioit. :/

Vierailija
15/15 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että ihastuksen kohteella pitäisi olla aika narsistista taipumuksia, jotta hän pystyisi mutkattomasti ottamaan vastaan Ap:n kuvaaman rakkauden- ja hellyydensekaisen palvonnan ja lahjojen vyöryn - ilman tunnetta, että tuossa tuo toinen nyt spanielinkatseineen vain odottaa, milloin tunteeni heräävät.

Persoonallisuudeltaan normaalimpi henkilö taitaa arvostaa ystävyydessä tasavertaisempaa asetelmaa - että jaetaan esim. yhteistä ajatusmaailmaa. Kuten jo edellä todettiin, ystävyyttä ei voi pakottaa. Eikä anella tai ostaa.

Toivottavasti Ap löydät paremman kohteen tunteillesi ja saat vastarakkautta. Hyvää kevättä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan