Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuukautisesi muuttuivat 45-vuotiaana?

Vierailija
28.02.2019 |

Itsellä nyt menossa kp 40 eikä menkkoja näy.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "vasta" 42 mutta luin kk-kierrosta kun omani on lyhentynyt vuoden aikana jonkin verran (ei ollut mieluisa käänne) että se ensin lyhenee ja sitten pitenee vaihdevuosia lähestyttäessä. Ilmeisesti kiertosi on pitenemään päin - toisaalta raskauden mahdollisuuskin on kait vielä jonkinlainen. 

Vierailija
2/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä alkoi jo muuttua niin että kierto lyheni 31 päivästä 21-25 päivään. Sitten jossain 44 iässä alkoi tulla välillä noita lyhyitä kiertoja, välilä taas vaikka 50 pv kiertoja. Ovuloimattomat kierrot on myös yleistyneet. Äidilläni myös oli ennen varsinaista menopaussia yli 10 vuotta tätä kiertohäröilyä joten ei taida olla multakaan vielä valitettavasti loppumassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Nyt olen 54-vuotias, ja vaikuttaa siltä, että aina säännölliset kuukautiseni ovat ensimmäistä kertaa elämässäni jääneet tulematta.

Vierailija
4/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. t. nainen 47 v.

Vierailija
5/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui jo vuosia sitten T. 44v

Vierailija
6/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.  Mulla on edelleen kuukautiset ja täytän kohta 54.

Vierailija
7/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani olivat säännölliset siihen saakka, kun olin 45,5 vuotias. Tuosta eteenpäin ne alkoivat tulla harvemmin. Jäi kuukausi tai kaksi pois ja sitten tulivat todella kovan ovulaatiokivun jälkeen. Välillä niukkaa vuotoa, toisinaan oikein runsaina. Tauot vuodossa pitenivät, puolikin vuotta saattoi mennä ilman vuotoa, kunnes sitten tuli taas. Viimeiset kuukautiseni olivat  kaksi kuukautta ennen, kuin täytin 50. Nyt olen ollut kaksi vuotta ilman vuotoja, joten eiköhän ne ole kokonaan osaltani ohitse. Hyvä näin, en kaipaa. En ole kummemmin kärsinyt koko aikana mistään vaihdevuosivaivoistakaan jonkinasteisia kuumia aaltoja lukuunottamatta, eli vähällä olen päässyt.

Vierailija
8/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät oo muuttuneet vielä mitenkään.

47v

Vierailija
9/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 48v. muuttunut kierto pidemmäksi 35-38pv, ja kaikki muut oireet jääneet pois mutta satunnaisesti ovulaatiokipuja on.

Vierailija
10/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto on hieman lyhyempi ja säännöllisempi kuin ennen. Täytän kohta 46. Yllättäen nuorena olleet lievät kuukautiskivut ovat palanneet. Niitä ei välissä ollut.

Vierailija
11/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 45v... vajaa vuosi sitten kierto lyheni 30 päivästä 28-29 päivään. Kierron puolivälissä rinnat ovat todella kipeät. Ei muita muutoksia...

Vierailija
12/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierto normaalia, mutta vuoto lisääntyi.

Vierailija
13/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuivat ruskeiksi :(

Vierailija
14/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaammiksi ja kivuliaammaksi, olikin sitten myooma ja endrometrioosi

Vierailija
15/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna täytän vasta 44, mutta vastaan silti. Mulla kierto lyhentynyt jo jokunen vuosi sitten, aina ollut epäsäännöllinen, mutta on nykyään melkein säännöllisimmillään. Menkkojen pituus on kasvanut, mutta suurin osa päivistä vuoto on vähäistä. Pari päivää vuotaakin sitten kunnolla, noina päivinä on kuukautiskipuja. Menkkoihin liittyy myös yksi tai kaksi hikoiluyötä päivä-pari ennen menkkojen alkua.

Tässä on noin viitisen vuotta jo menty näin, katsotaan kauanko vielä on edessä. Esivaihdevuodet kun voivat kestää jopa 10 vuotta.

Vierailija
16/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti tulee, täytän kohta 46. Samanikäiseltä ystävältä loppuneet kokonaan.

Vierailija
17/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukkeni kunnes loppui kokonaan

Vierailija
18/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa 45 v muuttuivat todella runsaiksi ja järjettömät ovulaatiokivut. 50-vuotiaana sitten jäi joka toinen kierto pois. Missään vaiheessa kierto ei ollut lyhyt. Nyt  olen 53 ja viimeksi kuukautiset olivat n. puoli vuotta sitten. Tosin pari kertaa tuli pelkkää ruskeaa vuotoa pari päivää. Nyt kärsin jonkin verran kuumista aalloista ja kuivuutta myöskin. Ja miettinyt että hakisin jotain luontaistuotetta kuumiin aaltoihin. Ja välillä kanssa palelee.

Vierailija
19/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 54. Muutama vuosi sitten poistettiin hormonikierukka, joten normaaliudesta en sitä ennen tiedä. Kuukautiset ovat nyt tulleet kohtuullisen säännöllisinä, mutta viimeisen vuoden aikana on ollut aiempaa kivuliaammat. Toivottavasti enteilee loppua!

Vierailija
20/33 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 ja nyt viimeisen puolen vuoden aikana on pari kertaa näyttänyt siltä, että kierto saattaa olla lyhyempi tai pidempi kuin aiemmin. Tulevat kuitenkin edelleen kerran kuussa muuten mutta kerran oli kahden viikon tauko ja sitten tuli perään kuukauden tauko. Palasi taas ennalleen niin että nyt on tullut kahdet tai kolmen normaalisti. Eli ei siis 45-vuotiaana vielä mitään havaintoa vaihdevuosista, mulla oli silloin 4-vuotias poika ja 6-vuotias tyttö. Ihan luomusti tehty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme