Kolmekymppinen (tai siinä main), kuinka monessa maassa olet ollut?
Matkustavatko saman ikäiset kaverisi/tuttusi paljon, miten määräsi suhteutuu muihin?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas että ihmiset matkustelevat paljon.
Ja sitten vielä ihmetellään, kun ilmaston muutos vain yltyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jo ihan jännitinkin, milloin törmään tähän kommenttiin, mutta höh, sehän olikin vasta sivulla 3.
Veikkaan, että runsaampi matkustelu korreloi (all in all) koulutuksen kanssa? Voisiko olla jokin yhteys vai ei?
Vierailija kirjoitti:
14 maata, 30v ollaan. Tuttavapiirissä olemme paljon matkustelevia, noin 5 reissua vuodessa tehdään.
Wau mikä hiilijalanjälki
Viidessä maassa. Joissakin useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jo ihan jännitinkin, milloin törmään tähän kommenttiin, mutta höh, sehän olikin vasta sivulla 3.
Hyvähän siitä on puhua kun monet ihmiset ei sitä tänä päivänä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että runsaampi matkustelu korreloi (all in all) koulutuksen kanssa? Voisiko olla jokin yhteys vai ei?
Minun kohdallani ei. Olen koulutukseltani maisteri ja käynyt elämäni aikana kaksi kertaa ulkomailla. Ikää 34.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu, juttele sinä vaan, kyllä sinut tunnetaan. Miksei lastenhankinta tai tuossa halvat rätit - ketjussa esim. koskaan aiheesta jankuteta? Aina vaan näissä matkailuketjuissa - veikkaan kyllä ihan puhdasta kateutta taustatekijäksi. Omassa porukassani hiilijalanjälki kompensoidaan eri tavoin.
Eiköhän nämä ilmastojankkaajat voi siirtyä omaan ketjuunsa, av:lla on aiheesta niin paljon jo väännetty. Kas, tein teille ihan oman ketjunkin, jonne voitte mennä jeesustelemaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/3404051/matkustelu-saastuttaa-valtavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu, juttele sinä vaan, kyllä sinut tunnetaan. Miksei lastenhankinta tai tuossa halvat rätit - ketjussa esim. koskaan aiheesta jankuteta? Aina vaan näissä matkailuketjuissa - veikkaan kyllä ihan puhdasta kateutta taustatekijäksi. Omassa porukassani hiilijalanjälki kompensoidaan eri tavoin.
Jos tuntisit mut tietäisit että viimeisen 2v. Aikana olen luopunut lentomatkustamisesta, punaisesta lihasta ja maidosta, tehnyt pieni muutoksia (palasaippua, kestositeet, kestovanulaput, kestotiskirätit jne) vaatteita en ole koskaan ostanut turhaan vaan vähemmän ja laatua. Lapsia ei ole, sitä tuleeko lapsia joskus en tiedä tai sen tiedän että ei yhtä enenpää.
Pst. Kotimaan matkailu on kalliimpaa kuin äkkilähdöt ja vkl kaupunkilomat
Olen 31v ja käynyt 7 maassa, enkä montaa kertaa.
Virossa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Italiassa, Kreikassa ja Turkissa.
Teoriassa kiinnostaisi matkustaa vaikka missä, mutta käytännössä inhoan sitä itse matkustamista, siis siirtymisiä ja kulkemista ja järjestelyjä. Erityisesti lentämistä kammoan. Viimeksi olen ollut matkalla 5 vuotta sitten. Kaveri matkustaa jonnekin joka kuukausi, häntä se ei rasita vaan virkistää ja innostaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joo, mutta sanoisin, että vielä enemmän koulutus korreloi matkakohteiden kanssa. Nämä vähän kouluttautuneet ja lisäksi kaikki elämäm kolulaiset ovat enemmän niitä, jotka matkustavat Viroon kännäämään ja kauempana olevista matkakohteista matkustavat tutusti ja turvallisesti Kanarian turistirysiin. Siellä sitten viettävät kaiken aikaa Suomibaareissa. Varsinaisilla omatoimimatkoilla käyvät hyvin harvoin tai eivät koskaan, koska ei kielitaito ja/tai uskallus riitä astua turistirysien ulkopuolella.
Kouluttautuneemmat sitten matkustelevat enemmän muihinkin kohteisiin, kuin perinteisiin turistirysiin ja heitä harvemmin näkee örveltämässä Suomibaareissa, ainakaan koko matkansa aikaa. Tekevät myös huomattavasti enemmän omatoimimatkoja.
Olen käynyt vain Ruotsissa muutamia kertoja, ja sielläkin viimeksi kauan sitten.
Olisihan se matkustelu ihan kivaa, tavallaan, mutta ei ole rahaa eikä oikein matkaseuraakaan. Raha on se suurin este, etenkin kun ne eniten kiinnostavat matakohteet on huomattavasti kauempana kuin jossain Ruotsissa tai Virossa, ja toisaalta sekin että viihdyn vallan mainiosti ihan kotonakin.
16 maata muistaakseni. Jäänyt viime vuosina ulkomaanmatkat vähemmälle.
Vain Suomessa. Ei kiinnosta ulkomaat. N38