Mikä on tekosyysi pysäkäidä invapaikalle kun sinulla ei ole invakorttia saatikka minkäänlaista liikkumista rajoittavaa vammaa?
Kommentit (126)
Mä sain invamerkin kun en enää tarvinnut apuvälinettä. Silloin kun niitä käytin en ollut oikeutettu siihen. Ainut mikä muuttui oli diagnoosi sairauteen joka invalidisoi ajan kanssa.
Mä ajan invapaikalle vaikka voisin kävelläkin ajoittain pidemmän matkan. Näin jätän ne normiruudut muille. En esim. uimahallilla jätä autoa normiparkkiin vaan sinne minne se kuuluukin. Mä kunnioitan näin omalla tavallani tavisautoilijan pysäköintiä. Miks tää ei toimi toisinpäin? Mullehan on periaatteessa sama jättääkö joku autonsa väärään paikkaan koska mä voin sen merkin turvin jättää auton vaikka oven eteen kunhan se ei vaaranna mitään.
Ja mikä pointti on pysäköidä invaruutuun ilman merkkiä? Varsinkin ajallisissa tai maksullisissa paikoissa. Se merkkihän teiltä edelleen puuttuu. Se joka oikeuttaa merkillisen auton pysäköimään ilmaiseksi ja ilman aikarajoitetta. Vaikka siihen tavisruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Koska voin
Minulla on myös tapana potkia valot paskaksi aiheetta inva-paikoille pysäköineistä autoista. Koska voin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello oli 2 yöllä ja kävin nostamassa automaatilta rahaa. Silloin olin invapaikalla.
Mutta miksi niitä invapaikkoja pitää olla miljardi joka paikassa? Jopa jouluruuhkassa vähintään puolet vapaana.
Mutta invapaikkakyylät on ihan idiootteja. Yhdellä parkkiksella oli inva-paikkoja vastapäätä perheparkit. Olin kahden pienen kanssa matkassa, joten jätin perheparkkiin auton. Joku hullu vanha setä oli jo poliisia soittamassa, kun "invapaikkaan" ei saa lasten kanssa pysäköidä. Huomautin sedälle, että hän on nyt hyvä ja ottaa silmänsä pois takalistostaan, kun en ole invapaikalle pysäköinyt, ja poliisi paikalle tullessaan olisi varmasti kiinnostuneempi hänen aggressiivisesta käytöksestään kuin mun oikein parkkeeratusta autosta..... Ei ääliö osannut edes myöntää, että oli väärässä.
Toisenkin tapauksen näin, taas invapaikkakyylänä vanhempi mies. Huusi nuorelle miehelle, jolla oli näkyvä inva-läpyskä tuulilasissa. En sitten tiedä oliko oma vai lainattu läpyskä, mutta taas piti saada päteä, koska invapaikka.
Ja oikeastiko inva-merkkiä ei ikinä käytetä väärin? Käydään kaupassa ja parkkeerataan invapaikalle, vaikka esim. luvan saanut puoliso on kotona jne?
Invapaikkoja on niin kiva kadehtia....on ne niin hieno etu. Mahdollisiin väärinkäytöksiin pitää tottakai puuttua.
En kadehdi ketään, jolla on oikeasti tarvetta invamerkille. Ihmetyttää vaan se, miksi niitä paikkoja pitää olla selkeästi tarvetta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni on invalidi, jolle liikkuminen on oikeasti vaikeaa, joten suututtaa invapaikoille ilman lupaa pysäköinti.
Olen saattanut joskus kävellä vahingossa liian läheltä ohi väärin pysäköidyn auton, avain kädessä... enpä tiedä...
En toki kehota vahingoittamaan toisten omaisuutta, mutta maalipinnan korjauttaminen aina kun käyttäytyy itsekkäästi voisi nopeuttaa oppimista?
Toivottavasti jäät kiinni ja joudut maksamaan uuden maalipinnan naarmuttamaasi autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jopa enemmän pysäköit tavallisille paikoille :D No niinhän sun pitääkin, Sherlock! Invakortin omaavilla on oikeus terveyssyistä invapaikkaan. He eivät tarvitse eivätkä kaipaa kaltaisesi puoskarin terveysneuvoja. Aloita itse liikkuminen ja kävele kauppaan, niin ei tarvitse varastaa muiden parkkipaikkoja.
Niin riippuu toki mitenkä niitä on vapaana ja onko odotettavissa todellista tarvetta paikoille, kun yleensähän niitä on vähän liikaakin. Itsehän liikun kyllä työmatkat pyörällä, mutta ostosten kanssa on mukava saada auto lähelle. Eikä parkkiruudut maailmasta lopu :D
Sinulla ei ole mitään oikeutta pysäköidä invapaikalle, vaikka ne olisivat kuinka vapaana. Et voi mitenkään tietää, millainen tarve niille ojn. Terveiltä eivät lopu, mutta monelle invalidille invaparkkiruutu on edellytys kaupassa käymiseen. Itsekkäänä ihmisenä et kuitenkaan tajua tätä asiaa, mutta yritä edes.
Sen kun näkisi, että edes puolet invaparkeista olisi käytössä... Siitä päätellen voin sanoa, että niitä on ylimitoitetusti tarjolla.
Miksi muuten inva-ihmiset eivät joudu maksamaan parkkeerauksesta?
Muista sitten minua jonka ei tarvitse edes vetaa mitaan muuta performanssia kuin yrittaa olla kaatumatta ja lyomatta paataan katuun. Siina invalatkassa on koodattuna tiedot omistajasta, oletko 70-kymppinen nainen vai nuori mies?
Mita tykkaisit jos mina horjahtaisin juuri sinun autosi kohdalla ja keppini loisi autoosi ison lommon?
USAssa invapaikalle luvattomasti parkkeeraamisesta tulee $350 sakko.