Mikä on tekosyysi pysäkäidä invapaikalle kun sinulla ei ole invakorttia saatikka minkäänlaista liikkumista rajoittavaa vammaa?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs et osaa pysäköidä oikein ja olet itsekäs p**ka.
No kun kerran tilaa on, niin miksi haaskata sitä? Enkä minä siellä kaupassa koko päivää muni.
Sun luonteella varustettu ihminen nimenomaan munii siellä. Ja vaikka olisit kuinka nopea, sinulla ei ole mitään oikeutta pysäköidä ko. paikalle. Pysäköi vaikka 2 km päähän ja patikoi sieltä, mutta invapaikat ei ole sun egoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen aina ilmoituksen, jos invapaikalla on pysäköinyt auti, jolla ei ole siihen valtuuksua pysäköidä.
Ei ihme että poliisilla on resurssit vähissä. Eikä ne kuitenkaan ehdi paikalle ennen kuin auto on siirretty. Varsinainen kiusanhenki olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska voin
Et voi, sillä siihen vaaditaan invalupa. Ilmoitan tällaisista aina eteenpäin. Siinäpä saat isot sakot. Koska MÄ voin.
Mihin ilmoitat?
Poliisia veikkaan. ohis
Mikä on sinun syysi unohtaaa PILKUN käyttö?
Tyhmyys, typeryys, saamattomuus, oppimattomuus, vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen aina ilmoituksen, jos invapaikalla on pysäköinyt auti, jolla ei ole siihen valtuuksua pysäköidä.
Ei ihme että poliisilla on resurssit vähissä. Eikä ne kuitenkaan ehdi paikalle ennen kuin auto on siirretty. Varsinainen kiusanhenki olet.
Sinähän se tässä väärin toimit. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Pysäköi vaikka 2 km päähän ja patikoi sieltä, mutta invapaikat ei ole sun egoa varten.
No en varmasti pysäköi sellaisen paikkaan, missä ei ole kameravalvontaa, juuri näiden kateellisten auton naarmuttajien ja kolhijien takia. Kaupan pihat onneksi hyvin valvottuja..
Koska meillä on invalupa vilkkaan 6-vuotiaan takia.
Tiedän että tässä haettiin nyt vastausta niiltä joilla lupaa ei ole. Käytin tilaisuuden hyväksi valistaa taas väkeä siitä, ettei lupa vaadi välttämättä minkäänlaista liikkumista rajoittavaa vammaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello oli 2 yöllä ja kävin nostamassa automaatilta rahaa. Silloin olin invapaikalla.
Mutta miksi niitä invapaikkoja pitää olla miljardi joka paikassa? Jopa jouluruuhkassa vähintään puolet vapaana.
Mutta invapaikkakyylät on ihan idiootteja. Yhdellä parkkiksella oli inva-paikkoja vastapäätä perheparkit. Olin kahden pienen kanssa matkassa, joten jätin perheparkkiin auton. Joku hullu vanha setä oli jo poliisia soittamassa, kun "invapaikkaan" ei saa lasten kanssa pysäköidä. Huomautin sedälle, että hän on nyt hyvä ja ottaa silmänsä pois takalistostaan, kun en ole invapaikalle pysäköinyt, ja poliisi paikalle tullessaan olisi varmasti kiinnostuneempi hänen aggressiivisesta käytöksestään kuin mun oikein parkkeeratusta autosta..... Ei ääliö osannut edes myöntää, että oli väärässä.
Toisenkin tapauksen näin, taas invapaikkakyylänä vanhempi mies. Huusi nuorelle miehelle, jolla oli näkyvä inva-läpyskä tuulilasissa. En sitten tiedä oliko oma vai lainattu läpyskä, mutta taas piti saada päteä, koska invapaikka.
Ja oikeastiko inva-merkkiä ei ikinä käytetä väärin? Käydään kaupassa ja parkkeerataan invapaikalle, vaikka esim. luvan saanut puoliso on kotona jne?
Invapaikkoja on niin kiva kadehtia....on ne niin hieno etu. Mahdollisiin väärinkäytöksiin pitää tottakai puuttua.
Sama homma lapsiperheille tarkoitetuissa paikoissa.
Mikä sama homma?
Että väärinkäytöksiin puututaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysäköi vaikka 2 km päähän ja patikoi sieltä, mutta invapaikat ei ole sun egoa varten.
No en varmasti pysäköi sellaisen paikkaan, missä ei ole kameravalvontaa, juuri näiden kateellisten auton naarmuttajien ja kolhijien takia. Kaupan pihat onneksi hyvin valvottuja..
Minkäs voi jos invalidi vähän sun kaaraa kolhii? Siinä uliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kello oli 2 yöllä ja kävin nostamassa automaatilta rahaa. Silloin olin invapaikalla.
Mutta miksi niitä invapaikkoja pitää olla miljardi joka paikassa? Jopa jouluruuhkassa vähintään puolet vapaana.
Mutta invapaikkakyylät on ihan idiootteja. Yhdellä parkkiksella oli inva-paikkoja vastapäätä perheparkit. Olin kahden pienen kanssa matkassa, joten jätin perheparkkiin auton. Joku hullu vanha setä oli jo poliisia soittamassa, kun "invapaikkaan" ei saa lasten kanssa pysäköidä. Huomautin sedälle, että hän on nyt hyvä ja ottaa silmänsä pois takalistostaan, kun en ole invapaikalle pysäköinyt, ja poliisi paikalle tullessaan olisi varmasti kiinnostuneempi hänen aggressiivisesta käytöksestään kuin mun oikein parkkeeratusta autosta..... Ei ääliö osannut edes myöntää, että oli väärässä.
Toisenkin tapauksen näin, taas invapaikkakyylänä vanhempi mies. Huusi nuorelle miehelle, jolla oli näkyvä inva-läpyskä tuulilasissa. En sitten tiedä oliko oma vai lainattu läpyskä, mutta taas piti saada päteä, koska invapaikka.
Ja oikeastiko inva-merkkiä ei ikinä käytetä väärin? Käydään kaupassa ja parkkeerataan invapaikalle, vaikka esim. luvan saanut puoliso on kotona jne?
Invapaikkoja on niin kiva kadehtia....on ne niin hieno etu. Mahdollisiin väärinkäytöksiin pitää tottakai puuttua.
Sama homma lapsiperheille tarkoitetuissa paikoissa.
Mikä sama homma?
Että väärinkäytöksiin puututaan.
Perheparkki ei ole laissa säädetty etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska voin
Et voi, sillä siihen vaaditaan invalupa. Ilmoitan tällaisista aina eteenpäin. Siinäpä saat isot sakot. Koska MÄ voin.
Mihin ilmoitat?
Poliisia veikkaan. ohis
Joo. Nehän lähtee heti pillit päällä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että tässä haettiin nyt vastausta niiltä joilla lupaa ei ole. Käytin tilaisuuden hyväksi valistaa taas väkeä siitä, ettei lupa vaadi välttämättä minkäänlaista liikkumista rajoittavaa vammaa.
No onpa taas "hyvän" syyn takia saatu lupa!
Vierailija kirjoitti:
Minkäs voi jos invalidi vähän sun kaaraa kolhii? Siinä uliset.
Kyllä valvotakameroista aina syyllinen löytyy! Ja tuokin on lähinnä muiden vakuutustenmaksajien kiusaamista, sillä enhän minä maalauskuluja omasta pussistani maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että niitä on monta vapaana ja niitä oikeasti tarvitsevia on vähän.
Mistäs sinä tiedät, kuinka moni niitä tarvitsee?
No nehän on aina tyhjänä. En edes muista milloin olen viimeksi nähnyt jonkun käyttävän invapaikkaa. Tosi epätodennäköistä, että usealle paikalle olisi tunkua sillä aikaa kun käyn vartin verran kaupassa.
Se sun vartti mikään vartti ole. Samaa logiikkaa voi tottakai käyttää invavessojen suhteen. Invalidi tehkööt housuunsa.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta invavessa on kyllä ihan eri asia kuin invaparkki. Vessassa viivytään niin lyhyen aikaa, että invaliditkin pystyvät sen ajan odottamaan. Ja invavessa on usein myös lastenhoitohuone tai normaalin vessan korvaaja, joten sitä ei ole tarkoitettu pidettäväksi tyhjillään.
Vammaiset ovat ihmisinä alempiarvoisia, enkä missään tapauksessa hyväksy heidän saavan parempaa kohtelua kun muiden.
Mun isälläni on invapysäköintilupa ja hän kulkee ilman apuvälineitä. Kannattaa ilmoittelijoiden miettiä kaksi kertaa, ettei tuu tehtyä turhia ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko perustella?
Jos joku nimittäin jäisi katsomaan peräämme, hän huomaisi aika äkkiä että jopa kolme vuotias pikkusisarus katsoo isomman perään ettei hän juokse esim. auton alle. Tosin aikuiset eivät kyllä ikinä irrota otetta isommasta. Ei voi. Ymmärrys tällä lapsella noin 1,5 vuotiaan tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko perustella?
Jos joku nimittäin jäisi katsomaan peräämme, hän huomaisi aika äkkiä että jopa kolme vuotias pikkusisarus katsoo isomman perään ettei hän juokse esim. auton alle. Tosin aikuiset eivät kyllä ikinä irrota otetta isommasta. Ei voi. Ymmärrys tällä lapsella noin 1,5 vuotiaan tasoa.
Kehitysvammahan on ihan eri asia kuin ylivilkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että niitä on monta vapaana ja niitä oikeasti tarvitsevia on vähän.
Mistäs sinä tiedät, kuinka moni niitä tarvitsee?
No nehän on aina tyhjänä. En edes muista milloin olen viimeksi nähnyt jonkun käyttävän invapaikkaa. Tosi epätodennäköistä, että usealle paikalle olisi tunkua sillä aikaa kun käyn vartin verran kaupassa.
Se sun vartti mikään vartti ole. Samaa logiikkaa voi tottakai käyttää invavessojen suhteen. Invalidi tehkööt housuunsa.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta invavessa on kyllä ihan eri asia kuin invaparkki. Vessassa viivytään niin lyhyen aikaa, että invaliditkin pystyvät sen ajan odottamaan. Ja invavessa on usein myös lastenhoitohuone tai normaalin vessan korvaaja, joten sitä ei ole tarkoitettu pidettäväksi tyhjillään.
Eivät välttämättä pysty odottamaan. Monet terveet jäävät invavessaan esim. meikkaamaan, mikä on törkeätä käytöstä. Lastenhoitohuoneet olisi hyvä olla erikseen eikä invavessojen yhteydessä. Invavessoissa kun hygienian kanssa pitää olla erittäin tarkkoja.
Mihin ilmoitat?