Mitkä ovat pk-seudulla it-alan firmat joihin kannattaa hakea?
Ja mitkä kiertää kaukaa?
Kommentit (2)
Riippuu millaisesta tykkää. Itse viihdyn isoissa firmoissa, koska niissä yleensä riittää että tekee työtä työaikana, eikä tarvi myös osallistua kaikenlaisiin vapaa-ajanrientoihin työkavereiden kanssa. Olin kerran pienehkössä alan firmassa joka on valittu monta kertaav uoden työnantajaksikin ja se oli kyllä keski-ikäiselle naiselle ihan maanpäällinen helvetti: jätkien koodaussaunoja, kosteita "koulutus"viikonloppuja, lapsellista menoa töissäkin ja jäi työasioistakin ulkopuoliseksi kun ne samat jutut ei kiinnostanut...
Eli mulle niitä hyviä firmoja on vaikka Tieto, CGI (ent. Logica), Accenture, Affecto, nämä isot siis. Tällä hetkellä onneksi olenkin suuressa firmassa töissä ja on kyllä mukavan rentoa :)
Ja valitettavasti on kyllä tosiaan niin kuin nro 2 sanoo että tällä hetkellä täytyy olla jotain erityistä osaamista että uutena IT-hommiin pääsee, alalla on aika huono tilanne. Meidänkin talossa oli syksyllä isot YT:t ja niin on ollut monessa muussakin.
Vaikea sanoa kun et kerro mikä on osaamisesi. mutta meille ei ainakaan otteta kuin poikkeustapauksessa tällä hetkellä. Pitäisi olla tietyn alan osaamista jos otettaisiin.