S-ryhmä rekrytoi vain nuoria töihin....
Vähän liian räikeää. Taidan vaihtaa Keskon asiakkaaksi.
Kiva tietysti, että nuorille on töitä, mutta jotain tasavertaisuutta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorissa on tulevaisuus. Miksi palkata 55v ylipainoista selkävaivaista kuumista aalloista kärsivää, kun aamut alkaa valituksella selkäkivuista ja nivelkivuista ja väsymyksestä.. Nuori reipas, joka jaksaa painaa duunia ilman ininää on paras työläinen.
Vaihdevuosi-oireisiin saa kyllä nykypäivänä hoitoa, ei tarvitse kärsiä. :)
Moni ei halua hormooneja.
Ja kaikille ei edes anneta, kun ei voida, Mitähän silloin jää jäljelle?
Liikunta ja ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorissa on tulevaisuus. Miksi palkata 55v ylipainoista selkävaivaista kuumista aalloista kärsivää, kun aamut alkaa valituksella selkäkivuista ja nivelkivuista ja väsymyksestä.. Nuori reipas, joka jaksaa painaa duunia ilman ininää on paras työläinen.
Hehee. Meillä duunissa nimenomaan nuoret saikuttaa selkäkipujen takia, ja vanhat senkus porskuttaa. Itseään voi hoitaa muutenkin kuin saikuttamalla.
Vaihdevuosiragemuijat ovat ihan eri luokan ongema kuin nuorten vaivat.
Toisekseen nuorista suuri osa on todella hyvässä kunnossa, ovat fitnesharrastajia, eivät juo, eivätkä polta.
Aikanaan työskentelin kaupassa 15 vuotta. Pääsääntöisesti jos vanhemmat rouvat oli kassalle niin aina asiakkaat halusi heidän kassalle.
Myös itse käyn Prismassa ja parhaat kassat on näitä vanhempia rouvia.
Mua ei kiinnosta kassan ulkonäkö vaan amnattitaito.
Nuorille työkokemus on tärkeää joten hyvä niin 👍 Aika menee yllättävän nopeasti ja valitettavan monella 3kymppisenä on työhistoriassa ainoastaan pari kesätyöpaikkaa.
Tuoteryhmätietoudests. Monet tuotteet tilataan automaattisesti, kun järjestelmä katsoo menekkiä. Lisäksi n. 10 vuotta veikkausta käyttäneenä olen opetyanut "vakituidta" henkilökuntaa koneen käytössä.
ennakoiva, siksi kirjoitusvirheet.
Kaikki jotenkin jymähtäneet kassoihin, vaikka s-ryhmällä on muitakin työpaikkoja :D
Ja tiedän, että s-ryhmä palkkaa kaikenikäisiä.
Mutta palataan kassoihin, ei juuri mitään eroa ammattitaidossa, on sitten kassalla nuorempi myyjä tai vanhempi. Jännä, että te tunnutte huomaavan isojakin eroja.
vuokratyöntekijänä ärsyttää myös se, että osaa S-ryhmän kassajärjestelmän vaikka silmät kiinni ja usein vakituinen työntekijä tulee opettamaan yksinkertaisia asioita kassasta tai kokematon tyttö ei osaa tehdä peruskuittikorjauksia, jotka vuokratyöntekijältä on mukamas kielletty. Naurettavaa pelleilyä.
Olen 29-vuotias, yksikköni nuorin työntekijä. Minut palkattiin vuosi sitten s-ryhmään.
Itse olen myös vuokratyöntekijä, ikää tosin vasta 25 vuotta.
Tuntuu ettei vakipaikkaa saa mistään, ennenkuin ne vanhat tädit eläköityvät jokapaikasta.
Monella määräaikaista sopimusta vaan jatketaan ja jatketaan, kun äitiyslomalaiset vaan pukkaavat lisää muksuja maailmaan.
Kaupanalalta on vaikea tällähetkellä saada vakituista sopimusta täydillä tunneilla.
enemmän minua on ihmetyttänyt se, että Ikea rekrytoi vain isotissisiä naisia (varastomiehet poislukien). Oikeasti, aina kun käyn Ikeassa, niin huomio kiinnittyy tähän samaan asiaan - kaikilla työntekijöillä on selvästi keskivertoa isommat tissit. Taitaa olla setämies päättämässä rekrytointiasioista. No, ainakin näin miehenä on jokin hyvä syy lähteä vaimon kanssa ostoksille ;)
vuokratyöntekijä tässä huutelee kirjoitti:
Tuoteryhmätietoudests. Monet tuotteet tilataan automaattisesti, kun järjestelmä katsoo menekkiä. Lisäksi n. 10 vuotta veikkausta käyttäneenä olen opetyanut "vakituidta" henkilökuntaa koneen käytössä.
Kun kohtaat asiakkaan myymälässä ja asiakas kysyy jotain niin silloin monesti tarvitaan sitä tuotetietoutta. Nuoret ei tiedä.
Osastonhoitajat ja ruokamestarit eivät ole yleensä nuoria.
Asiakas saattaa sanoa esim. Olen tekemässä Dallas pullia, mitä siihen tarvitaan.
Osaan viivana kertoa asian.
Asiakas voi kertoa tekevänsä sienisalaattia ja mitä siihen tuli.
Asiakas voi kysyä pizzajauhoista.
Osaan kertoa kaikista, olen testannut niin pizzajauhot, durumjauhot sekä 00 jauhot.
Itse kysyin yhtä tuotetta nuorelta myyjältä ja näytti mulle pusseja. Sanoin että ajattelin kyllä tehdä itse, ettei tuo käy. Myyjä käytti itse niitä pusseja.
Tässä se ero.
Meidän Prismassa on vanhoja sekä nuoria ja niin pitää olla.
Selkeät suosikit on noi vanhemmat kassat. Toinen arviolta 40 ja toinen 60v.
Kummatkin välillä myös asiakaspalvelussa.
Valikoidaan jos voidaan.
Iso kauppa ja nyt huomannut että osa jo meidät tuntee.
Noita nuoria tulee ja menee mutta vanhat pysyy talossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kohtaat asiakkaan myymälässä ja asiakas kysyy jotain niin silloin monesti tarvitaan sitä tuotetietoutta. Nuoret ei tiedä.
Asiakas saattaa sanoa esim. Olen tekemässä Dallas pullia, mitä siihen tarvitaan.
Osaan kertoa kaikista, olen testannut niin pizzajauhot, durumjauhot sekä 00 jauhot.Itse kysyin yhtä tuotetta nuorelta myyjältä ja näytti mulle pusseja. Sanoin että ajattelin kyllä tehdä itse, ettei tuo käy. Myyjä käytti itse niitä pusseja.
Tässä se ero.
En tiennyt, että kaupantädin tulee olla itseopiskellut kokki.
Vierailija kirjoitti:
Valikoidaan jos voidaan.
Noita nuoria tulee ja menee mutta vanhat pysyy talossa.
Miksiköhän ne nuoret sitten vaihtuukaan? Koska enää ei tehdä vakituisia sopimuksia! Jos nuorille annettaisiin suoraan vakituinen työ, vaihtuvuus olisi pienempää. Vanhat tädit porskuttaa kuukausipalkalla, nykyään ei sitäkään moni saa vaan tuntiliksoilla mennään.
Useasti moni asiakas ne vanhat tädit tuntee, kun ovat kaupan asiakkaina olleet viimeiset 50 vuotta, tottakai tuttujen kassalle on jonoa kun pitää vaihtaa aina ne kuulumiset samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valikoidaan jos voidaan.
Noita nuoria tulee ja menee mutta vanhat pysyy talossa.Miksiköhän ne nuoret sitten vaihtuukaan? Koska enää ei tehdä vakituisia sopimuksia! Jos nuorille annettaisiin suoraan vakituinen työ, vaihtuvuus olisi pienempää. Vanhat tädit porskuttaa kuukausipalkalla, nykyään ei sitäkään moni saa vaan tuntiliksoilla mennään.
Useasti moni asiakas ne vanhat tädit tuntee, kun ovat kaupan asiakkaina olleet viimeiset 50 vuotta, tottakai tuttujen kassalle on jonoa kun pitää vaihtaa aina ne kuulumiset samalla.
Totta tuo on mutta itse olin kaupassa töissä v. 2000. Silloin jo sopparit oli 20-30 tuntia. Silloin ne vissiin muuttui sellaisiksi.
Kyllä se tuttuus on etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan kertoa kaikista, olen testannut niin pizzajauhot, durumjauhot sekä 00 jauhot.Itse kysyin yhtä tuotetta nuorelta myyjältä ja näytti mulle pusseja. Sanoin että ajattelin kyllä tehdä itse, ettei tuo käy. Myyjä käytti itse niitä pusseja.
Tässä se ero.En tiennyt, että kaupantädin tulee olla itseopiskellut kokki.
Ei tarvitse olla mutta suuri etu se on. Katso 4 tähden illallinen niin kyllä siinä parhaat myyjät on kun ohjelmaa kuvataan.
Ja ne tietää ruuanlaitosta.
Sekä lihatiskillä osa ruokamestareita.
Kassat sitten eri juttu.
Aikoinaan luin mestarimyyjäksi ja kyllä se oli pelkkää tuotetietoutta. Tästä jo aikaa.
K-kaupan koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös vuokratyöntekijä, ikää tosin vasta 25 vuotta.
Tuntuu ettei vakipaikkaa saa mistään, ennenkuin ne vanhat tädit eläköityvät jokapaikasta.
Monella määräaikaista sopimusta vaan jatketaan ja jatketaan, kun äitiyslomalaiset vaan pukkaavat lisää muksuja maailmaan.
Kaupanalalta on vaikea tällähetkellä saada vakituista sopimusta täydillä tunneilla.
Kaupan alalla suositaan osa-aikaisuutta, koska työvuorolistat on silloin helpompi laatia. Tunnen porukkaa, jotka ovat jääneet kaupasta eläkkeelle 30-tuntisilla sopimuksilla.
Vanhat on kokeneempia ja heillä osaamista mikä nuorilta puuttuu.
Varsinkin myymätyöskentelyssä kokemuksesta hyötyä että tietää ja tuntee tuotteet sekä on käyttänyt niitä.
Sekä pystyy näkemään selkeesti tuotteiden kiertokulun ja menekin.
Näin ei tarvitse ostaa ei oota.