Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö tekemään tämän yksinkertaisen liikkeen?

28.02.2019 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006016948.html

Pystytkö? Oliko vaikeaa vai helppoa?

Ettei nyt liioiteltaisi vähän, selästä varoiteltiin ja minulla onkin selässä ongelmia, joudun välillä rusauttamaan jotain paikoilleen.

Mutta tämä liike meni kevyesti.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin tästä joskus kauan sitten, ja myös videoita. Se oli silloin kun joku tutkija sanoi, että tällä voi ennustaa sen kuinka moni kuolee x ajan kuluessa. Palsta ei pitänyt asiasta ja monta vastausta tuli "polveni ei kestä" jne.

Vierailija
2/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti meni. Olen ylipainoinen, mutta liikuntaa säännöllisesti harrastava 35-vuotias nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Viime talven pottupeltopyörätiet rikkoivat toisen polven sen verran pahoin, ettei edes mitään mahdollisuuksia.

Vierailija
4/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt ylös ilman pientä kädellä maasta tuuppaisua. Hiihdän helposti 50 km lenkkejä ja pyöräilen tuosta vaan 200 km, mutta venyttely ja liikkuvuusharjoitukset unohtuvat liian usein. Nilkat ja lonkka etenkin.

Vierailija
5/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yritä. Polvi on leikattu teininä eikä sen jälkeen ole toiminut normaalisti, olisi typerä ottaa tuollaista riskiä ja päätyä leikkauspöydälle. Ei tuo ole mikään minkä jokaisen pitää pystyä tekemään, pitää pitää järki päässä.

Vierailija
6/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Mutta pakkohan se on kokeilla kun pystyy myöhemmin tänään.😒

Vierailija
7/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut kummoinen.

Olen 52-vuotias selkävammainen, ja myös toinen polvi ja molemmat nilkat on puolipaskana.

Silti onnistui.

Vierailija
8/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti! Spagaattikin onnistuu vielä, vaikka olen jo 60+. Koko aikuisikäni olen jumpannut joka päivä 3×30min.

Uimassa ja salilla käyn kaksi kertaa viikossa.

Liikunta pitää vetreänä.

Vierailija
9/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, helposti. Ihan yhtä helposti kuin 10 vuotta sitten. Johtuu varmaan viidestä lapsesta joiden kanssa temuan.

Vierailija
10/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka saisin, en vastaisi tällaiseen kysymykseen, johon vastatessa ainoa syy olisi nostaa itsensä jalustalle.

Vierailija
11/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka saisin, en vastaisi tällaiseen kysymykseen, johon vastatessa ainoa syy olisi nostaa itsensä jalustalle.

Voi ei. Tuliko sinulle nyt paha mieli siitä ettei liike luonnistunut? Jutussakin todettiin, ettei testi kerro ihmisen kunnosta tai kuolmenavaarasta yhtään mitään. Ota ihan rauhallisesti.

Vierailija
12/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkkinä: villasukat jalassa liukkaalla matolla ei ole hyvä yhdistelmä tähän. (Siis kaverihan tätä kokeili...)

Helposti meni, vaikka viime vuosi meni polvivammaa parannellessa vähäisellä liikunnalla. Nyt oli jo sen verran kunnossa, että yksittäisen liikkeen uskalsin kokeilla. Minulla on monipuolinen liikuntatausta: balettia, uintia ja joogaa muiden muassa.

Vierailija
13/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla edes yrittää. Aikaisemmin olisi saattanut onnistua, mutta alkutalven liukastelun ja lumitöiden jäljiltä jänteet polvieni yläpuolella ovat jäykät ja arat, hyvä kun pääsen edes polvilleni lattialle.

Vierailija
14/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Tuliko sinulle nyt paha mieli siitä ettei liike luonnistunut? Jutussakin todettiin, ettei testi kerro ihmisen kunnosta tai kuolmenavaarasta yhtään mitään. Ota ihan rauhallisesti.

Itse asiassa minä toivon kuolevani ennen kuin joudun muiden "huollettavaksi". En todellakaan toivo pitkää ikää, elämä kun on turhaa jo tämänkin ikäisenä.

Vierailija
15/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Jos on tuki- ja liikuntaelinvaivoja, ne voivat pahentua tässä liikkeessä”, Rinne sanoo.

Sama koskee hänen mukaansa selkävaivoja. Selkä pyöristyy sen verran ylös ja alas mennessä, ettei se tue kunnolla rankaa. Jos selän välilevyissä on ongelmia, liike voi pahentaa niitä. Alas pitää mennä hallitusti eikä rojahtaen niin, että selkä rasittuu. Myös ylipainoiselle liike on luultavasti haastava.

”Ei ensimmäinen testi, jota lähtisin testaamaan kenellä tahansa”, Rinne sanoo.

AP: kaikki hei, kokeilkaas, ihan kevyesti onnistuu!

Vierailija
16/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla kokeilla. Polvesta hajosi kierukka parikymmentä vuotta sitten ja se kipuilee etenkin kiertävällä liikkeellä. Erehdyin kyykkäämään toissapäivänä ja vieläkin sattuu perhana.

Vierailija
17/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minä toivon kuolevani ennen kuin joudun muiden "huollettavaksi". En todellakaan toivo pitkää ikää, elämä kun on turhaa jo tämänkin ikäisenä.

Mikä siitä elämästä niin kurjaa tekee? Mitä on tapahtunut?

Vierailija
18/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Jos on tuki- ja liikuntaelinvaivoja, ne voivat pahentua tässä liikkeessä”, Rinne sanoo.

Sama koskee hänen mukaansa selkävaivoja. Selkä pyöristyy sen verran ylös ja alas mennessä, ettei se tue kunnolla rankaa. Jos selän välilevyissä on ongelmia, liike voi pahentaa niitä. Alas pitää mennä hallitusti eikä rojahtaen niin, että selkä rasittuu. Myös ylipainoiselle liike on luultavasti haastava.

”Ei ensimmäinen testi, jota lähtisin testaamaan kenellä tahansa”, Rinne sanoo.

AP: kaikki hei, kokeilkaas, ihan kevyesti onnistuu!

Tuliko parempi olo kun sait sanottua.

Minusta kyllä näyttää että artikkelissa vähän liioitellaan. Kyllä jokainen tietää mihin pystyy, ei tämä niin monimutkainen liike ole.

Vierailija
19/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alas pääsen mutta ylöspäin en enää. Olen normaalipainoinen mutta jalkojen kanssa kaikenlaista häikkää.

Vierailija
20/25 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Tiedän yrittämättäkin.

Peffa painaa liikaa ja reidet ja sääret ovat liian paksut. En saa kantapäitä tarpeeksi perseen alle, jotta saisin kangettua tuosta painopisteeni jalkojen päälle, jotta pääsisin nousemisessa edes alkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi