Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa huolehtia ulkonäöstäni ollenkaan

Vierailija
28.02.2019 |

En jaksa käydä pesulla, en liikkua, en pestä hampaita ja hiuksia, en meikata jne. Mikä neuvoksi? Olen vasta 16v mutta näytän noin 60-vuotiaalta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon.

Vierailija
2/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä jutelemaan jollekin, esim koulun? lääkärin tai vaikka terveyskeskuksen lääkärin kanssa. Sinulla voi olla masennus. Ei tuo kuulosta normaalilta enää ja varsinkin kun olet vielä teini.

Onko sinulla motivaatiota opiskeluihin ja harrastuksiin vai koskeeko tuo vain itsestä huplehtimista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisesti masentunut. Masentunut ihminen ei jaksa huolehtia itsestään saati paljon muustakaan. Kaikki se vähäinen jäljellä oleva energia menee olemassa oloon.

Olet varmasti vielä koulussa? Käy puhumassa kouluterveyden huoltajalle tai kerro vanhemmillesi/huoltajallesi. Tarvitset apua.

https://nuortenlinkki.fi/tietopiste/tietoartikkelit/mielenterveys/masen…

Vierailija
4/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan kyllä tehdä koulutyöt ja muuten olen ihan kunnossa, hain jopa kesätöitä. En vain millään jaksa välittää ulkonäöstäni. Hampaat täynnä reikiä, painoa on kertynyt, naama kukkii aknesta enkä jaksa hoitaa jne.

Ap

Vierailija
5/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien ole pakko missiä muistuttaa.

Vierailija
6/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ota sinua töihin jos olet epäsiisti.

Vierailija
7/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamattomat hampaat voi johtaa jopa kuolemaan melko nopeasti. Sen verran pitää itsestään huolehtia, ettei sairastu.

Vierailija
8/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perushygieniasta kannattaa huolehtia, mutta muuten ulkonäöllä ei ole juuri mitään merkitystä. Liikuntaakin kannattaa harrastaa terveys edellä, ei niinkään ulkonäkösyistä. Töitä hakiessa tärkeämpää on reipas asenne ja hyvä työmotivaatio.

Vierailija
9/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan kyllä tehdä koulutyöt ja muuten olen ihan kunnossa, hain jopa kesätöitä. En vain millään jaksa välittää ulkonäöstäni. Hampaat täynnä reikiä, painoa on kertynyt, naama kukkii aknesta enkä jaksa hoitaa jne.

Ap

Vaikka jaksaa kouluhommat ja työt hoitaa niin ei se tarkoita ettei voi olla masentunut. Mäkin oon aina hoitanut kunnialla kaiken, opiskellut kaksi ammattia ja käynyt töissä samalla. Se oikeastaan on se mikä mua on suojannut kaikki nämä vuodet ja siksi pysyn masennuksesta huolimatta edes vähän pinnalla. Mutta sitten taas ihonhoito mua ei koskaan jaksanut kiinnostaa, ei ruoanlaitto, ei hampaiden hoito, ei mikään itsestä huolehtiminen. Toki oon pitänyt aina huolen siitä että näytän siistiltä ja puhtaalta kun töihin menen mutta sitten vapaa-ajalla on ihan eri meiningit enkä jaksa edes suihkussa käydä ellei ole aivan pakko.

Mutta näin jälkiviisaana sanon sulle: pidä huolta itestäs. Mene sinne hammaslääkäriin, hoida sitä ihoa. Ne kaikki kostautuu sulle muutaman vuoden päästä jos et sitä kohta aloita. Mun hampaat on ihan järkyttävässä kunnossa ja hyvä ettei oo kaikki tippunut jo pois, ei varmaan yhtä paikkaamatonta hammasta mun suussa ole. Iho-ongelmat myös tulee aivan varmasti pahenemaan eikä sitä ymmärrä miten paljon se ihonhoito vaikuttaa silloin kun siihen ei ole tottunut. Mutta ne hampaat.. Hoida ne ihan oikeasti kuntoon. Mun on enää liian myöhästä tehdä asialle mitään koska mulla ei ole varaa laittaa 1000 euroa yhden hampaan korjaamiseen ja häpeän hymyilemistä kun tiedän että ne hampaat näkyy kaikille. Mulla on hampaat kuin eläkeläisellä. Vaikka reikiä ei olekaan enää, niin ainoa keino ikinä saada siedettävän näköiset hampaat on joko kuorten laittaminen tai joku muu järjettömän kallis prosessi, enkä edes tiedä kestäiskö mun läpipaikatut hampaat sellaista.

T: 25v

Vierailija
10/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin nykypäivänä 16-20v en varmasti jaksaisi itsekään lähteä messiin yhteiskunnan siisteys- ja tyylikkyys-paiseisiin. Pue ne kollarit jalkaan vaan ja anna noiden muiden aivopestyjen pitää muotivaatteensa ja pikkuaikuismaiset snobeilunsa. Löydät varmasti omanlaisia ihmisiä ympärillesi olemalla aito meikkaamaton itsesi. Pese ne hampaat nyt kumminki! Suihkussa voi käydä vaik kolmen päivän välein, iho ja tukka tykkää luonnollisesta rasvatasapainosta ja voivat hyvin. Välillä on ihanaa pukeutua siististi ja olla puhdas, aina ei tarvi ressaa. Terkuin kolmekymppinen

Vierailija
11/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku olin 16 olin aina paskanen koska leikin ja rymysin aina jossain. Toista se on nykyää ku ollaan guccit jalas partaveden hajusina mopoautossa älyluuri kädessä piilossa oikeaa maailmaa

Vierailija
12/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikata ei tarvi jos ei halua. Kokosuihkuun ja tukanpesuun voi riittää harvempi frekvenssi kuin mitä moni nykyään harrastaa, jos iho tai tukka ei ole erityisen rasvoittuvaa sorttia. Mutta hampaiden harjaus, päivittäiset kriittisimpien kohtien pesut ym. kuuluu kyllä sellaiseen mitä tavallisen ihmisen pitäisi jaksaa.

Vierailija
13/17 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese ne hampaat terveyden takia edes.

Vierailija
14/17 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Tämä sama ongelma palannut taas. Keväällä keskeytin opinnotkin. En jaksa enää tätä, odotan että pääsen psykiatrille mutta sinne kuukausien jonot. Minulla on todennäköisesti kaksisuuntainen tai jokin psykoosi.

Ap

Vierailija
15/17 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kriisipuhelimeen nyt kun olet sopivassa mielentilassa avun hakemiseen. Kyllä ne auttaa siellä. Soita heti klo 9 kun se aukeaa.

Vierailija
16/17 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosista olisit osastolla jo ja jos sinulla olisi kaksisuuntainen niin mielialasi pitäisi vaihdella hypomaanisen, maanisen tai masennuksen välillä. Kannattaisi pestä hampaat ja varata hammaslääkäri. Saat 18 vuotiaaksi asti hoitaa ilmaiseksi hampaasi kunnallisella. Sen jälkeen joudut maksamaan tuhansia euroja, että saat suusi kuntoon.

Vierailija
17/17 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten hampaasi voivat olla täynnä reikiä?