Sanontoja, joissa ei järkeä tai ette ainakaan itse niitä tajua??
Aloitan.
Harva se päivä... Ihan pönttö sanonta. Tuohan tarkoittaisi, että harvoin jotain tapahtuu, vaikka tarkoittaa ihan päin vastaista.... En tajua.
Kommentit (11)
Olen olettanut, että sitä käytetään väärässä muodossa. Harva se päivä, kun Eemeli ei olisi käynyt=Eemeli kävi usein. Harva se päivä, kun Eemeli kävi=eemeli kävi harvoin. Ei tuu syyvessä näläkä, eikä juuvessa jano.
"Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa." Sen jälkeenkö sitten?
"Makuasioista ei voi kiistellä." Tosiasioistako voi?
Pivo tarkoittaa kouraa.
"Jos haukkuu muita, niin on itse."
Haukkuminen on kyllä rumaa käytöstä, mutta tuossa lausahduksessa ei ole järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Pivo tarkoittaa kouraa.
Makuasioilla tarkoitetaan lähinnä ruokamakuja, vaikka tiettyä seksiasentoa tai matkakohdetta, josta itse tykkää. Vaikea sun on alkaa niistä kenenkään kanssa kiistelemään. Ellet ole lapsellinen: "eikäkun päärynäjätski on parasta" "mansikkakapa" " no miks muka" "ööö, koska mä nyt vaan tykkään siitä enemmän, eli sä oot väärässä" jne
vanha kirjoitti:
pivo on povi (tasku)!
Ei ole. Pivo tarkoittaa kouraa, kämmentä tai kourallista.
Vierailija kirjoitti:
Pivo tarkoittaa kouraa.
Ymmärtäisin jälkimmäisen niin, että makuasioista on turha väitellä, koska niitä ei voi perustella oikeiksi tai vääriksi. Oma maku kun ei oikein riitä yleispäteväksi argumentiksi.
Tosiasioista voi väitellä, koska kaikki eivät tiedä mikä on tosi ja mikä ei, mutta useimpien mielestä yksi oikea vastaus on olemassa, se pitää vain löytää. Jokainen keskustelija voi tulla eri tulokseen eri argumenteilla. Väittelyn jälkeen saatetaan päätyä yksimielisyyteen, tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
"Jos haukkuu muita, niin on itse."
Haukkuminen on kyllä rumaa käytöstä, mutta tuossa lausahduksessa ei ole järkeä.
"Se joka haukkuu, joutuu n##kerin räkälaukkuun." Mistähän moinenkin on tullut, kuinkahan moni kuullut, jossain toisessa muodossa? Joku lasten lällättely.
Parempi pyy PIVOSSA kuin 10 oksalla.
Mikä on tuo pivo?
ja
Ei ole ensikertaa pappia kyydissä?
Ovatko kaikki käyneet ennen paneskelemassa papin kanssa, vai onko se ollut joku pappien erikoisoikeus?