Miten pitkäksi toivoisit poikasi kasvavan, entä tyttösi?
Jos sinä saisit päättää, mikä olisi lapsesi pituus aikuisena?
Minä pojasta n.178cm ja tytöstä n.170cm, poika olisi siten lyhyempi kuin isänsä, joka kokee olevansa välillä liian pitkä, 182cm ja tyttö pidempi kuin minä, jonka mielestä pidemmät naiset ovat aina uskottavampia ja näyttävämpiä, itse olen 165cm.
Kommentit (19)
Mulla ei ole poikaa. Kolmesta tytöstä toivon vähintään itseni pituisia eli 176 cm. Lyhyet naiset on vähän säälittäviä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:13"]
Minä pojasta n.178cm ja tytöstä n.170cm, poika olisi siten lyhyempi kuin isänsä, joka kokee olevansa välillä liian pitkä, 182cm ja tyttö pidempi kuin minä, jonka mielestä pidemmät naiset ovat aina uskottavampia ja näyttävämpiä, itse olen 165cm.
[/quote]
Vähän ihmettelen, miten ihmisillä on oikeasti pokkaa esittää tällaisia toivomuksia / tavoitteita jopa ääneen jossain kahvipöytäkeskustelussa. Vai miltä kuulostaisi, jos joku sanoisi toivovansa tyttärelleen kasvavan vähintään c-kupin rinnat tai pojalle ainakin 15-senttisen peniksen? Tai jos joku sanoisi toivovansa tyttärestään siroa ja hoikkaa, BMI yli 21 omaavat naiset kun ovat vähän säälittäviä?
No ei vois vähempää kiinnostaa. Kiva jos kasvavat ja ovat terveitä ja ollaan kaikki onnellisia.
[/quote]Toivomallako lapset nykyään saavat mittansa ja muut ominaisuutensa?
No huhhuh, en turhempaa ajateltavaa vois keksiä. Ei tuu mieleenkään miettiä pituutta, toivon vaan että pysymme terveinä ja hyvinvoivina koko perhe.
No kyllähän jokainen tietää, että tää on pelkkä ajatusleikki eikä tarvitse niin tosissaan ottaa. Mutta jos oikein sais valita, niin mä toivoisin tytöstäni 175 ja pojastani 185.
Toivoisin että tytöstäni tulisi samanpituinen kuin minä, 175 cm. Taitaa kyllä käydä niin että jää lyhyemmäksi, isä kun on aika pätkä.
Tytöstä 170cm tai yli, pojalla oikeastaan sama, 170 cm pitkä mies ei kuitenkaan erotu negatiivisesti joukosta, vaikka toki häntä paljon pitempiäkin on olemassa. Ehkä joku 180 olisi miehellä kuitenkin vielä normaalimpi. Tytöllä joku 160 näyttää jo omituiselta ja sääliksi käy, että miten sellaisten ihmisten käy elämässä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 10:48"]Tytöstä 170cm tai yli, pojalla oikeastaan sama, 170 cm pitkä mies ei kuitenkaan erotu negatiivisesti joukosta, vaikka toki häntä paljon pitempiäkin on olemassa. Ehkä joku 180 olisi miehellä kuitenkin vielä normaalimpi. Tytöllä joku 160 näyttää jo omituiselta ja sääliksi käy, että miten sellaisten ihmisten käy elämässä.[/quote]
Voi luoja, toivottavasti tämä oli provo. Noin 160cm nyt on todella tavallinen pituus eikä kyllä näytä mitenkään oudolta tai erotu joukosta.
Toivoisin pojasta vähintään 180 cm. Ikävä kyllä pituus vaikuttaa suosioon eli lyhyet pojat eivät ole tyttöjen suosiossa. (ja lyhyt poika on, jos on alle 175 cm)
Isä on 187 cm ja minä 163 cm.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:18"]
Mulla ei ole poikaa. Kolmesta tytöstä toivon vähintään itseni pituisia eli 176 cm. Lyhyet naiset on vähän säälittäviä.
Ei kai kukaan oikeasti ajattele noin? Tai jos ajattelee, sääliksi käy tyttöjäsi, kasvoivatpa pitkiksi tai lyhyiksi. Saati jos tulee vaikka kaksi pitkää ja sitten se yksi säälittävä. Koska kyllähän naisen suurin avu on pituus, eikö niin?
[/quote]
[/quote]
Olisi kyllä hauska tietää tähän ketjuun vastanneiden koulutus, ammatti, ja älykkyysosamäärä.
Ai että 160 cm on omituinen pituus? Ja mitenhän se näkyy? Entä jos työpaikalla on 160 cm nainen, joka käyttää aina n 10 cm korkoja, ja 170cm nainen, joka ei käytä ikinä korkoja, onko se 160 cm nainen omituinen näky siinä vierellä?
Ja mihin te oikeasit kuvittelette sen pituuden vaikuttavan? Meinaatteko että riittää kun on pitkä, sitten voi tehdä mitä vaan, mutta lyhyen ei kannata edes kouluja käydä? Siis nää on kyllä aivan uskomattomia nää teidän mölinät. Kannattaa välillä miettiä sitäkin, että a) Se oma lapsi voi jäädä lyhyeksi, vaikka vanhemmat olisivatkin pitkiä. b) täällä käy paljon nuoria ja lapsiakin lukemassa näitä juttuja, ihanko oikeasti haluatte tällaista paskaa heille suoltaa?
Mun ystäväni on yksi suomen johtavia sydänkirurgeja tässä maassa. Mittaa on vähän alle 160 cm. Mitenhän se voi olla mahdollista? Miehen siskon tyttö jäi myös 160 senttiseksi, vaikka äitinsä on 175cm. Ai kauheeta, elämä pilalla nyt molemmilla varmaan.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 11:42"]
Toivoisin pojasta vähintään 180 cm. Ikävä kyllä pituus vaikuttaa suosioon eli lyhyet pojat eivät ole tyttöjen suosiossa. (ja lyhyt poika on, jos on alle 175 cm)
Isä on 187 cm ja minä 163 cm.
[/quote]
Mä ainakin tiedän varsin monta lyhyttä poikaa/miestä, jotka ovat hyvin suosittuja naisten keskuudessa. Ja vastaavasti hyvin monta pitkää miestä/poikaa, jotka eivät ole. Siihen suosioon kun vaikuttaa kovin moni muukin seikka kuin pituus. Ihan vaikka jo sellainen av-mammoille tuntematon käsite kuin persoonallisuus.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 10:48"]Tytöstä 170cm tai yli, pojalla oikeastaan sama, 170 cm pitkä mies ei kuitenkaan erotu negatiivisesti joukosta, vaikka toki häntä paljon pitempiäkin on olemassa. Ehkä joku 180 olisi miehellä kuitenkin vielä normaalimpi. Tytöllä joku 160 näyttää jo omituiselta ja sääliksi käy, että miten sellaisten ihmisten käy elämässä.[/quote]
Alle 170 cm ovat mm. nämä naiset: Angela Merkel, Melinda Gates, Lady Gaga. Ihan hyvin ovat pärjänneet omilla aloillaan.
Minä olen 170 cm ja mies on 190 cm. Pojalle 187-190 cm on mielestäni hyvä ja tytölle 173 cm. Pidän pitkistä ihmisistä. Mieheni on sanonut, että tykkää omasta pituudestaan mutta ei haluaisi olla pidempi. Itse haluaisin olla muutaman sentin pidempi.
Niin pitkäksi kuin Luoja suo. Jumala tietää parhaiten, millaisiksi Hän haluaa meidät luoda. On rikkaus, että olemme erilaisia.
Meillä on poika, ja kiva pituus olisi 185 cm.