Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tuli kutsu kesähäihin. Oltiin koko perhe innoissaan ja tyttäret suunnittelivat jo kampauksia ja mekkoja. Sitten tuli pettymys.

Vierailija
27.02.2019 |

Kyseessä on läheisen ihmisen häät. Ihmisen, joka on ollut meidän aikuisten elämässä lapsuudesta asti ja omien lasten elämässä ihan syntymästä asti. Nähty vähintään kerran kuussa, usein useamminkin. On yhden lapsen kummi kaiken lisäksi.

Tuli hääkutsu ja innoissani luin sen ja kerroin koko perheelle. Häät ovat siellä ja siellä, siihen aikaan ja toivotaan ohjelmaa jne. Meidän 9v ja 7v olivat innoissaan häistä ja alkoivat miettiä mekkoja ja kampauksia. Sitten myöhemmin illalla luin tarkemmin, että kutsussa luki, että häitä juhlitaan vain aikuisten kesken.

Oli kyllä inhottavaa kertoa tytöille, etteivät pääsekään juhliin. Eikä toinen tytöistä siis kumminsa juhliin lainkaan. Eivät oikein ymmärtäneet sitäkään, miksi ihmeessä noin ihaniin juhliin ei haluta lapsia, vaan pelkät aikuiset.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt lapsettomia häitä. Nyt oikeasti mietin, että lähdetäänkö miehen kanssa ollenkaan. Miksi ihmeessä hankkisin jonkun lapsenvahdin lapsille, jotta voidaan mennä iloisiin perhejuhliin, joihin perhe ei kuitenkaan sitten olekaan tervetullut. Pöh.

Kommentit (318)

Vierailija
81/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittautukaa kunnolla, laittakaa hienot vaatteet päälle, hiukset nätisti ja menkää jonnekin hienoon paikkaan syömään ja juhlimaan sillä rahalla mikä häihin kaiken kaikkiaan menisi! :) Paljon rennompaa ja mukavampaa! Näin mä tekisin.

Miksi? Mikä tässä on se idea?

Vierailija
82/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät ovat yleensä aika kalliit, noin 100€ per vieras. Lisäksi lasten käytöksestä ei aina tiedä. Itseäni ärsytti omissa häissään, kun yksi mamma (miehen kaverin vaimo) tokaisi minulle kättelyjonossa ”että tytöt olivat niin pettyneet kun eivät päässeet häihin”. Ajattelin mielessäni, että sinun lapsien takia kutsuissa luki, että juhlitaan aikuisten kesken.

Kyllä ne on kalliit vieraillekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan lapsettomia sekä lapsellisia häitä. Mitä kukin hääpari itse haluaa vain järkätä. Itse tosin olen ollut vain siskoni häissä, jossa isäni pitämä puhe keskeytyi ja häiriintyi jatkuvasti jonkun ei-sukulaisen taaperon huudolla. Taaperon vanhemmat eivät vieneet taaperoa mihinkään, antoivat muksun vaan pitää älämölöä. Ärsyttää vieläkin isäni puolesta, koska olisin halunnut kuulla hänen huolella tehdyn puheensa.

Jos pidän häät joskus, pidän ne lapsettomana.

Vierailija
84/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittautukaa kunnolla, laittakaa hienot vaatteet päälle, hiukset nätisti ja menkää jonnekin hienoon paikkaan syömään ja juhlimaan sillä rahalla mikä häihin kaiken kaikkiaan menisi! :) Paljon rennompaa ja mukavampaa! Näin mä tekisin.

Ai mikä idea? Ehkä se, että pääsevät porukalla viettämään kivaa aikaa yhdessä laittautuneina, koska sitä kovasti odottivat. Myös lapset pääsevät nauttimaan!

Vierailija
85/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää niitä juhlia morsiusparin näkökulmasta. Jos kaikki saisivat tuoda lapsensa niin juhlapaikka olisi täynnä eri-ikäistä pikkuväkeä. Ja koska lapset on lapsia niin pakostikin juhla pitäisi rakentaa ainakin osittain heidän ehdoillaan: Ruoat, ohjelma, alkoholilinja, tilat. Ehkä morsiuspari haluaa pitää kunnon railakkaat bileet jatkoineen?

Vierailija
86/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haluaa lapsettomat häät ihan jo rauhan vuoksi. Puheet tai kirkkoseremonia ei keskeydy lapsen itkuun jne. Ymmärrän kyllä.

Vierailija
87/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa juhlia, joissa aikuiset juovat itsensä umpihumalaan tai on muuten lapsille sopimatonta ohjelmaa eikä niihin häihin todellakaan lapsia kaivata.

Toiseksi on olemassa lapsia, joita ei kaivata mihinkään juhliin, koska eivät osaa käyttäytyä.

Vierailija
88/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut täysin lapsettomissa häissä ja häissä mihin oli kutsuttu vain osa lapsista (itselläni on siis lapsia). Meillä on iso suku ja ymmärrän täysin ettei kaikki voi kutsua niitä 30 lasta sinne juhlaan varsinkin jos budjetti ja hääpaikan koko on rajallinen. Itse pitäisin osittain lapsettomat häät myös eli kutsuisin vain niiden perheiden lapsetkin joiden kanssa olen läheinen, en niiden kaukaisten serkkujen lapsia jota näen vain korkeintaan hautajaisissa. 

Vierailija
89/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te jankkaatte tätä provoa? Turha väittää että "keskustelun vuoksi", koska aiheesta on jo monikymmensivuisia ketjuja.

Vierailija
90/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää niitä juhlia morsiusparin näkökulmasta. Jos kaikki saisivat tuoda lapsensa niin juhlapaikka olisi täynnä eri-ikäistä pikkuväkeä. Ja koska lapset on lapsia niin pakostikin juhla pitäisi rakentaa ainakin osittain heidän ehdoillaan: Ruoat, ohjelma, alkoholilinja, tilat. Ehkä morsiuspari haluaa pitää kunnon railakkaat bileet jatkoineen?

Ja ehkä vieraat haluavat viettää päivän toisella tavalla...

Vierailija
91/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se noinkaan mene. Ajattelepa vaikka lestadiolaisten häitä, joissa lapsia piisaa. Alkoholia ja "aikuisten" ohjelmaa on varmasti vähemmän, mutta tuskin kukaan erikseen lasten ehdoilla mitään juhlaa järjestää. Sama homma hautajaisissa. Kun suuren suvun isomummoa haudataan ja kaikki 80 lapsenlapsenlasta on paikalla, ei siellä ole lapsilla erikseen viihdyttäjää.

Ehkä morsiuspari on todellakin joutunut jossakin villien tenavien terrorisoimiksi ja siksi ovat päättäneet, että ei tule tapahtumaan heidän häissään.

Vierailija
92/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos häissä on fifty shades of grey-teema, pikkutuhma ohjelma ja viina virtaa kuin viimeistä päivää? Eikö olisi vähän outoa ottaa sinne lapset prinsessamekoissaan mukaan?

Vierailija
93/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa juhlia, joissa aikuiset juovat itsensä umpihumalaan tai on muuten lapsille sopimatonta ohjelmaa eikä niihin häihin todellakaan lapsia kaivata.

Toiseksi on olemassa lapsia, joita ei kaivata mihinkään juhliin, koska eivät osaa käyttäytyä.

No ei kaikki aikuisetkaan halua tällaisiin wt-ryyppäjäisiin.

Vierailija
94/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 4-vuotiaat osaavat yleensä käyttäytyä jo hyvin juhlatilaisuuksissa. Pienemmät lapset eivät vielä oikein, mutta jos häiriötä syntyy, on syy mielestäni vanhemmissa, ei lapsissa. Ap:n lapset ovat koululaisia ja läheisiä hääparille, joten en oikein ymmärrä, miksei heitä voisi kutsua. Hääparin oma asia toki, mutta ei pidä suuttua, jos ei ap tule paikalle, eikä anna häälahjaansa. Ap:n tilanteessa minä jäisin kotiin ja lähettäisin hääparille vain onnittelukortin. Moukkamaista pitää lapsia vähempiarvoisina vieraina. Kyllä minulle esim. sisarusteni lapset ovat paljon läheisempiä kuin vaikkapa aikuiset serkkuni.

Vierailija
95/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä idea? Ehkä se, että pääsevät porukalla viettämään kivaa aikaa yhdessä laittautuneina, koska sitä kovasti odottivat. Myös lapset pääsevät nauttimaan!

"Ei mennä häihin, koska kaikkia ei kutsuttu, mutta tehdään niillä rahoilla ja ideoilla jotain kivaa keskenämme." Näinkö? En oikeasti ymmärrä edelleenkään ideaa. Ymmärrän tälläytymisen ja yhdessä syömisen ja juhlimisen, mutta toisten häiden korvaavana juttuna? 

Vierailija
96/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jos häissä on fifty shades of grey-teema, pikkutuhma ohjelma ja viina virtaa kuin viimeistä päivää? Eikö olisi vähän outoa ottaa sinne lapset prinsessamekoissaan mukaan?

Mä luulen, et tää vois olla liian outoa monelle aikuisellekin... En mä haluais nähdä yhtään enempää mun mummoa piiskaamassa posket punasena jotain kännistä miestä pakaroille.

Vois olla sit paikallaan ilmoittaa teema, niin osa tietäis jättää välistä.

Vierailija
97/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että KAIKKI vieraat haluavat viettää häät lasten kanssa? Tuskin sentään. Oli miten oli, morsiusparin juhlat ja heillä päätösvalta.

Vierailija
98/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikki aikuisetkaan halua tällaisiin wt-ryyppäjäisiin.

No ei varmaan haluakaan. Mutta pointti taisi olla, että tuollaiset juhlat eivät sovi lapsille. Aikuinen voi päättää olla menemättä. Lapsi ei päätä asiasta itse.

Vierailija
99/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei mennä häihin, koska kaikkia ei kutsuttu, mutta tehdään niillä rahoilla ja ideoilla jotain kivaa keskenämme." Näinkö? En oikeasti ymmärrä edelleenkään ideaa. Ymmärrän tälläytymisen ja yhdessä syömisen ja juhlimisen, mutta toisten häiden korvaavana juttuna? 

Kyllä. Ymmärsit oikein. Eli ei mennä häihin, koska se vaatisi enemmän vaivannäköä (lastenhoito) on yhteisestä ajasta pois ja tulee kalliiksi siihen nähden, että se ei tosiaan ole omaehtoista juhlimista, vaan siellä mennään muiden ehdoilla. Voi olla todella pettymyskin. Laitetaan rahat mielummin yhteiseen kivaan ja lähetetään onnitteluviesti tai kortti.

Vierailija
100/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että KAIKKI vieraat haluavat viettää häät lasten kanssa? Tuskin sentään. Oli miten oli, morsiusparin juhlat ja heillä päätösvalta.

Ja vierailla päätösvalta omasta osallistumisestaan, josta on sitten turha urputtaa.