62-vuotiasta mummiani kehutaan aina hoikaksi vaikka hän on pyöreähkö
Onko vanhoilla ihmisillä oikeus olla "hoikka" silloinkin kun on pyöreä? Aina kun ystävät ja tuttavat tulevat tapaamaan mummiani (62v täytti eilen) niin he päivittelevät, että "kylläpäs sinä olet pysynyt niin sutjakkana, vaikka..." Aina sama juttu, vaikka mummini on 162cm ja painaa 64 kg ja on sellainen tasainen tantta. Itse olen 165cm ja painan 60 kg eikä kukaan koskaan sano, että olisin hoikka, vaikka olen huomattavasti hoikemman näköinen kuin mummini.
Kommentit (10)
Oletusarvo lienee että ikääntymisen myötä kiloja kertyy ja siksi kuusikymppinen näyttää hoikalta tuon kokoisena kun vertaa mitä kokoluokkaa yleensä he ovat.
Kuulostaa vanhojen rouvien ystävälliseltä kohteliaisuudelta toisilleen. Sitä paitsi vaihdevuosien jälkeen useimmat naiset tapaavat lihoa. Mummosi paino on oikein terveellinen hänen ikäiselleen.
Voi luoja miten kukaan voi olla noin katkera. Ap, hanki harrastus tai pari.
Ihan kuin olisit jotenkin mustasukkainen siitä, että mummoasi sanotaan hoikaksi ja sinua ei? Toivottavasti olen väärässä, mutta kirjoituksestasi jää sellainen kuva. Niin kuin täällä on jo kerrottu, vanhemmalle naiselle tuo paino on oikein hyvä ja mummosi on luultavasti hoikempi kuin muut tuonikäiset keskimäärin. Itsekin olet normaalipainossa, eli asiaa ei kannata välttämättä tuon enempää miettiä.
Onko Ap ihan tosissaan kateellinen mummolleen siitä, että häntä sanotaan hoikaksi ja Ap:ta ei "vaikka hän on paljon hoikemman näköinen"? Ap, jos mummosi on 62 niin itse olet varmastikin hedelmällisessä iässä oleva nuori nainen. Painosi on aivan normaali. Ei kannata verrata itseään muihin, eikä varsinkaan tuntea kateutta omaa mummoaan kohtaan kun tämä vastaanottaa kehuja ystävättäriltään. Olisit enemmänkin tyytyväinen, että luultavasti olet perinyt mummosi hyvät geenit etkä vanhemmitenkaan liho välttämättä yhtä paljon kuin ikätoverisi keskimäärin.
Jos on 60v, niin mitä väliä onko 50kg vai 150kg tai vaikka 250kg. No ei yhtään mitään väliä.
Huhhuh. Hanki elämä. :D Kehutaan munkin mummia kauniiksi, niin hän onkin, ei kai se ole minulta pois.
Taitaa olla sama mummo, joka kävi aikoinaan Ap:n poikakaverin kanssa kalassa ja Ap oli todella mustasukkanen. Taitaa olla Katri-Helenan lapsenlapsi.
En tiiä, mutta molemmat olette oksettavan lyhyitä.