Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tuli kutsu kesähäihin. Oltiin koko perhe innoissaan ja tyttäret suunnittelivat jo kampauksia ja mekkoja. Sitten tuli pettymys.

Vierailija
27.02.2019 |

Kyseessä on läheisen ihmisen häät. Ihmisen, joka on ollut meidän aikuisten elämässä lapsuudesta asti ja omien lasten elämässä ihan syntymästä asti. Nähty vähintään kerran kuussa, usein useamminkin. On yhden lapsen kummi kaiken lisäksi.

Tuli hääkutsu ja innoissani luin sen ja kerroin koko perheelle. Häät ovat siellä ja siellä, siihen aikaan ja toivotaan ohjelmaa jne. Meidän 9v ja 7v olivat innoissaan häistä ja alkoivat miettiä mekkoja ja kampauksia. Sitten myöhemmin illalla luin tarkemmin, että kutsussa luki, että häitä juhlitaan vain aikuisten kesken.

Oli kyllä inhottavaa kertoa tytöille, etteivät pääsekään juhliin. Eikä toinen tytöistä siis kumminsa juhliin lainkaan. Eivät oikein ymmärtäneet sitäkään, miksi ihmeessä noin ihaniin juhliin ei haluta lapsia, vaan pelkät aikuiset.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt lapsettomia häitä. Nyt oikeasti mietin, että lähdetäänkö miehen kanssa ollenkaan. Miksi ihmeessä hankkisin jonkun lapsenvahdin lapsille, jotta voidaan mennä iloisiin perhejuhliin, joihin perhe ei kuitenkaan sitten olekaan tervetullut. Pöh.

Kommentit (318)

Vierailija
1/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä lapsettomia häitä. Bileitä pelkkien aikuisten kesken voi pitää koko elämän läpi, häitä toivottavasti vain kerran. Miksi ihmeessä juhlia ilman lapsia?

Vierailija
2/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko perhe ei saa osallistua, niin mä en menis koko häihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun kaikki tilaisuudet, ajankohdat ja paikat eivät sovi lapsille. Hääparin päättää näistä, te päätätte menettekö vai ette.

Vierailija
4/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi itku.

Vierailija
5/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kai ne lapset kotiin jätetään jos tiedossa on vaikkapa alkoholia ja ehkä roisimpia hääleikkejä? Kun kaikki ei juhli niitä häitänsä kerma- ja voileipäkakulla ja parkuvien kakaroiden kuolalla.

Vierailija
6/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa teille aikuisten juhlat niin sitten jäätte lasten kanssa kotiin. Simple life.

Se on vain kutsu eikä mikään PAKKO.  Ja sinä ja miehesi voitte järjestää kesällä vaikka kuinka monet koko perheen juhlat niin saa tytöt liehua mekoissaan. 

Kaikki jotka haluaa lapsineen juhlia niin järjestäkää niitä juhlia älkääkä vaan rutisko.

Vierailija
7/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi av-mamma ei saa päättää hääparin puolesta eikä av-mamman lupaa tarvita lapsettomiin häihin/juhliin. Antakaa aikuisten ihmisten järjestää omat juhlansa niinkuin itse haluavat! 

Vierailija
8/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun on lapsettomia häitä. Voi aina käyttää tekosyynä, ettei tarvitse lähteä kesäviikonloppuja pilaamaan, ettei saa lapsenvahtia

Vierailija
9/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi lapsia juoksemaan ja resuamaan omiin häihini. Ei teidän ole pakko mennä jos on niin iso ongelma, mutta hääpari saa pitää just sellaiset häät kun itse haluaa. 

Vierailija
10/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkumista. Sinua on muistettu hääkutsulla, kutsuja pitää sinua siis läheisenä, ja sinä valitat siitä, ettei kutsuja järjestä hääjuhliaan sillä tavalla joka SINUN mielestäsi on oikea tapa viettää häitä. Häät ovat sellainen juhla kuin hääpari tahtoo, eivät siis välttämättä perhejuhla. Tosiaan jos haluat tyttärillesi mahdollisuuden laittautua nätiksi, niin järjestä ihmeessä itse juhlat.

Vierailija
11/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 10 vuotta sitten ihmettelin, miksi on lapsettomia häitä. Minusta se oli itsekästä ja kakaramaista.

Sitten olin häissä, joissa lapset juoksi huutaen pitkin kirkkoa vihkitilaisuudessa, vanhemmat ei välittäneet asiasta lainkaan. Kun joku mummo huomautti asiasta, hän sai kuulla, että on pikkumainen nipo. Sama jatkui hääpaikalla eli lapset riehui ja kiukkusi, vanhemmat oletti, että joku toinen katsoo lasten perään, heillä oli olevinaan vapaata!

Siksi ymmärrän lapsettomat häät: laiskat vanhemmat ei viitsi katsoa lastena tekemisiä eikä välitä siitä, mitä tapahtuu. Kiitos ei lapsia juhliin,koska ei voi tietää, kenen kersat saa itkupotkuraivarin tai ryntää alttarille riekkumaan.

Vierailija
12/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette mene ja problem solved.

Vierailija
13/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No byhyy. Jokainen saa pitää omanlaisensa häät ja ketään ei sinne pakoteta osallistumaan

Vierailija
14/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt lukenut sen kutsun kunnolla ennen kuin suunnittelette mekkoja tai kampauksia. Harmi juttu mutta ei tuolle mitään voi, jotkut vaan haluaa lapsettomat juhlat.

Vierailija
15/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut lapsettomissa häissä ja olihan niissä oma, erityinen tunnelmansa kun oltiin vain aikuisten kesken.

Vierailija
16/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli oikein mukavaa, kun meidän häissämme olivat mukana myös sukujen lapset ja nuoret. Mistään ei pitänyt luopua tai tinkiä heidän takiaan. Ne, jotka halusivat käyttää alkoholia, saivat sitä käyttää. Selväpäisilläkin näytti olevan hauskaa.

Totta kai hääpari saa päättää, etteivät lapset ole tervetulleita heidän juhlaansa. Ja kuten sanottu, kutsutut saavat päättää, lähteävätkö juhliin, jos lapset eivät ole tervetulleita. Minä kuitenkin näkisin oman arvonsa sillä, että lapset pääsevät mukaan hääjuhlaan. Se ei estä maltillista alkoholinkäyttöä eikä vain aikuisille tarkoitettuja ohjelmia myöhään illalla - jos hääparikaan siihen aikaan enää jaksaa niistä innostua. Ehkä minä sitten olen tylsis, kun minusta lapsille sopimaton ohjelma on sopimatonta ohjelmaa häihin ylipäätään. Jos halutaan käyttää holtittomasti päihteitä ja harjoittaa juhlaväen kesken ryhmäseksiä, sitä varten voi pitää jonkin muun tilaisuuden.

Vierailija
17/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun eivät ole sinun hääsi! Pysykää vaan kotona!

Vierailija
18/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä voi myös olla ihan raha, jos hääparin lähipiirissä on paljon isoja lapsiperheitä. Siitähän nimittäin vasta meteli  nousisi, jos osa lapsista saisi tulla ja osa ei. 

Vierailija
19/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa provoa on pyöritelty palstalla jo ennen kuin keksityt lapsesi syntyivätkään. Lopeta.

Vierailija
20/318 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innoissasi luet kutsusta kaikki muut tiedot ja vasta myöhemmin luet sen että juhla on vain aikuisille?

Taisi olla Porvoon postitoimistosta tämä kutsu.