Plussasin, mies syytteli ja alkoi epäillä.
Opiskelen ja asun viikot opiskelupaikkakunnalla ja mies suuttui jo viikolla, kun kerroin puhelimessa, että mulla menkat on myöhässä, eikä vastannut enää loppuviikosta mun puheluihini ja viesteihin.
Eilen kotiin tullessa mies ei tullut hakemaan mua autolla asemalta, vaan sain kävellä kotiin. Täällä oli puolen viikon tiskit tiskaamatta ja imuroimatta ja miestä ei näkynyt missään. Yleensä mies on aina muulloin hoitanut kotityöt heti töistä palattuaan valmiiksi, kun tietää että olen aina vasta myöhään perjantai-iltana rättiväsynnemä kotona.
Puolilta öin mies tuli kotiin ja sanoi olleensa katsomassa jääkiekkoa ja sen jälkeen kaljoilla, sekä alkoi tivata multa, onko kuukautiseni jo alkaneet. Sanoin etteivät ole ja että teen aamulla raskaustestin koska olo on ollut sellainen, että epäilen olevani raskaana. Siihen mies ei enää sanonut mitään, vaan meni nukkumaan.
Aamulla sitte kun tein testin ja se näytti plussaa, menin näyttämään sitä hänelle, niin mies alkoi syytellä mua ja sanoi, et sehän ei saata olla edes hänen. Murjotti vähän aikaa pöydässä ja lähti ovet paukkuen ulos, eikä ole vastannut koko päivänä mun soittoihin, eikä viesteihin.
Mies lähti ilmeisesti jalan, koska auto seisoo tuossa pihassa. Meidän piti mennä yhdessä vielä tänään iltasella käymään miehen vanhemmilla, mutta nyt en tiedä menenkö mä sitte yksin ja kerron appivanhemmille tästä, mutta pelkään, että siitähän se mies vasta suuttuukin. En voi ymmärtää, mikä ihme hepuli tästä miehelle nyt tuli, kun aiemmin hänkin ollut sitä mieltä, että lapsia saa kyllä aikanaan tulla.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:05"]
Oletko käyttänyt ehkäisyä vai oletteko käyttäneet kondomia? Jos sinä olet käyttänyt ehkäisyä, onko mies ollut tietoinen ettet enää käytä?
Raskauden suunnittelu kuuluu tehdä yhdessä ja nyt kyllä tuli sellainen tunne, että olet tehnyt päätöksiä yksinäsi. Toivottavasti olen väärässä....
[/quote]
Mulle tuli olo että sillä on toinen..
Minullakin kävi mielessä, että miehellä on toinen ja raskaus tuli todella pahaan aikaan sen suhteen.
Plus koska itse pettää, niin helposti ajattelee, että toinenkin pettää.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:05"]
Oletko käyttänyt ehkäisyä vai oletteko käyttäneet kondomia? Jos sinä olet käyttänyt ehkäisyä, onko mies ollut tietoinen ettet enää käytä?
Raskauden suunnittelu kuuluu tehdä yhdessä ja nyt kyllä tuli sellainen tunne, että olet tehnyt päätöksiä yksinäsi. Toivottavasti olen väärässä....
[/quote]
Mulle ei kyllä tullut sellaista tunnetta, mistä sä nuo päättelys oikein vetäisit?
No et sinä kerro miehen vanhemmille "ilouutista"!!
Et myöskään mene sinne yksin kylään.
Miehelle annat aikaa sulatella asiaa.
Etkä siivoa asuntoa, ei ne ole sun sotkuja.
Nyt on pikkasen kasvun paikka.
Mene sinäkin ulos jonkun kaverisi kanssa.
Hyvä provo, mene vaan miehen vanhempien luo puhumaan raskaudesta. :)
Koska nukutaan vain viikonloppuisin yhdessä, niin mulla ei ole ehkäisyä käytössä ja mies kyllä tietää sen ja myös yhdessä on sovittu, että mies käyttää kondomia. Tosin hän ei ole mitenkään huollellinen ja tarkka niiden käytössä. Eli ei haluaisi käyttää kumia heti yhdynnän alusta, vaan haluaisi ainakin aloittaa paljaalla, jonka olen antanut tapahtua silloin, kun mulla on olleet ns. kierron varmatpäivät.
Oon tässä päivänmittaan kerennyt jo ajattelemaan vaikka mitä ja myös tuo mahdollisuus, et jospa miehellä onkin viikolla täällä toinen nainen...
-Ap.
Mun mielestä aika kamala reaktio mieheltä. Tsemppiä.
et anna sen kohdella sua noin, sikareilua jättää toinen yksin tuossa tilanteessa.
Kysypä ihan suoraan mikä on meininki ja onko hällä toinen?
Tekisi mieli lohduttaa, mutta omiin kokemuksiin perustuen sanon, että lähde. Mies ei välitä sinusta. Sillä on todennäköisesti ollut sivusuhteita, koska olet paljon muualla, ja ei selvästikään ole sitoutunut sinuun, vaan on elänyt suht sinkkuelämää. Miehet aina puhuu, että haluaa lapsia jne, mutta se on niille vain puhetta! Ei se konkretisoidu miehelle samalla tavalla kuin naiselle. Joudut tekemään päätöksesi siltä pohjalta, että haluatko yh:ksi. Sori kovat sanat, mutta jos jäät tuollaisen miehen kanssa, joudut nielemään siltä ihan kaiken vastineeksi siitä, että se uhrautui ja jäi kanssasi kasvattamaan lasta (niin miehet tuollaisen tilanteen useimmiten näkevät).
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:22"]
Hyvä provo, mene vaan miehen vanhempien luo puhumaan raskaudesta. :)
[/quote]
Voi kun oiskin provo, mutta kyllä tää vaan on totisinta totta.
Anoppi soitti juuri ja kyseli joko me kohta tullaan. Pakko oli sanoa hänelle, että mä en tiedä koska mies tulee, kun en saa vastaa puhelimeen. Hän sanoi nyt yrittävänsä myös soittaa pojalleen ja pyyti mua kuitenkin vaikka tulemaan yksin sinne. Taidan lähteä, niin saanpahan ainakin jotain muutakin ajateltevaa ja anoppi on aina ollut mua kohtaan todella mukava. Tästä asiasta ja miehen reaktiosta en kyllä aio hänelle vielä mitään kertoa.
Niin ja sille, joka sanoi tuolla, et älä siivoa ja tiskaa miehen sotkuja...
Myöhäistä, sillä mä olen jo selvinyt ja siivonnut kodin.
-Ap
No eihän tuo miehesi käytös kovin mukavalle vaikuta, mutta miehenä ja jo kolmen lapsen isänä sen kyllä osittain ymmärtää. En usko että miehelläsi ketään toista naista on kuvioissa. Isäksi tulemisen paniikki sillä vaan on iskenyt pintaan, vai oletko antanut joskus aihetta miehellesi mustasukkaisuuteen, flirttaamalla hänen nähtensä muille miehille. Anna sille nyt vaan aikaa, ja niinkuin sanonta kuuluu. "Kyllä routa porsaan kotiin ajaa". Pitänee tässäkin paikkansa.
Missään nimessä älä sinä ainakaan ala ääneen epäillä miehesi uskollisuutta, sillä silloin teillä on varmasti sellainen riita pystyssä ja sanotte toisillenenn asioita joita kumpainenkin joutuu myöhemmin katumaan.
Kauanko olette olleet naimisissa, minkä ikäisiä olette ja onko miehesikin opiskelija?
.
Kuulostaa siltä, että:
-joko miehelläsi on ollut muita naisia
-tai hän oli aikeissa ehkä jättää sinut
-tai hän ei halunnutkaan nyt lapsia.
Mikään vaihtoehto noista ei tietysti ole kiva. Kannattaa varmaan antaa ajan nyt vähän kulua ja antaa miehen sulatella yllättävää tietoa raskaudestasi. Sitten näet, mihin suuntaan tilanne kääntyy. On myös mahdollista, että tämä miehen reaktio on vain joku alkujärkytys ja siitä selvittyään hän on raskaudesta iloinen.
Onpa kamala mies. Olette varmaan aika nuoria? Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 06:11"]
No eihän tuo miehesi käytös kovin mukavalle vaikuta, mutta miehenä ja jo kolmen lapsen isänä sen kyllä osittain ymmärtää. En usko että miehelläsi ketään toista naista on kuvioissa. Isäksi tulemisen paniikki sillä vaan on iskenyt pintaan, vai oletko antanut joskus aihetta miehellesi mustasukkaisuuteen, flirttaamalla hänen nähtensä muille miehille. Anna sille nyt vaan aikaa, ja niinkuin sanonta kuuluu. "Kyllä routa porsaan kotiin ajaa". Pitänee tässäkin paikkansa.
Missään nimessä älä sinä ainakaan ala ääneen epäillä miehesi uskollisuutta, sillä silloin teillä on varmasti sellainen riita pystyssä ja sanotte toisillenenn asioita joita kumpainenkin joutuu myöhemmin katumaan.
Kauanko olette olleet naimisissa, minkä ikäisiä olette ja onko miehesikin opiskelija?
.
[/quote]
Siis häh? Ei kai riiteleminen maailamn pahin asia ole, varsinkin jos muuten joutuu patoamaan epäilyskiä sisälleen..
Miehen reaktion perusteella pakene kun vielä voit!
Multa lähti mies kun lapsi oli yhden vanha. Jos olisin tämän tiennyt ei olisi tullut vauvaa, olisi tullut abortti. Luulin meidän halunneen lasta yhdessä, mutta mies olikin epärehellinen myötäilijä joka ei saanut oikeaa mielipidettään sanotuksi.
Ei niistä ota selvää, miehistä. Ei myöskään kannata taipua kiepille moisia idiootteja miellyttääkseen. Ja kolmen lapsen isälle terveisiä: säälin sun naistas sydämeni pohjasta.
Mä oon kyllä samalla kannalla kolmen lapsen isän kanssa. Minä tulin raskaaksi e-pillereistä huolimatta, mies järkyttyi ihan kunnolla. Pohdin eri vaihtoehtoja lapsen pitämisestä ja mies oli enemmän abortin kannalla. Oltiin lapsista puhuttu ja molemmilla oli lapset haaveissa, ei vain vielä siinä vaiheessa. Mies sopeutui tilanteeseen vasta synnytyssalissa, kun vauva oli jo rinnalla. 9kk meni aika huonoissa väleissä eikä paljon puhuttu keskenämme. Epäilin miestä pettämisestä ja vuosia sen jälkeen mies siitä puhui ja se tuntui silloin hänestä tosi pahalta ja oli alkanut tehdä mieli pettää, että sais näyttää että nyt on syy syytellä. Ei kuitenkaan tehnyt sitä.
Miehet ei samalla tavalla käsitä raskautta tai lasten hankkimista, kuin naiset. Varsinkin kun kysessä on "vahinkoraskaus" niin se tulee todella yllättäen. Vauva kasvaa naisen sisällä ja naiselle tulee side vauvaan jo raskausaikana, ei miehelle. Anna tilanteen ja tunteiden rauhoittua pari päivää ja puhukaa sitten kunnolla! Äläkä painosta liikaa miestä.
Niin ja minun mieheni sanoi myöhemmin, että jos harrastaa seksiä niin aina on olemassa riski, että tulee raskaaksi. Se pitäisi jokaisen tiedostaa ja siihen osata varautua. Varsinkin teidän tapauksessa se riski todella on olemassa, jos ehkäisyn käyttö on tuollaista ja se pitäisi myös miehen tajuta!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 06:31"]
Miehen reaktion perusteella pakene kun vielä voit!
Multa lähti mies kun lapsi oli yhden vanha. Jos olisin tämän tiennyt ei olisi tullut vauvaa, olisi tullut abortti. Luulin meidän halunneen lasta yhdessä, mutta mies olikin epärehellinen myötäilijä joka ei saanut oikeaa mielipidettään sanotuksi.
Ei niistä ota selvää, miehistä. Ei myöskään kannata taipua kiepille moisia idiootteja miellyttääkseen. Ja kolmen lapsen isälle terveisiä: säälin sun naistas sydämeni pohjasta.
[/quote]
No, mun mies oli vähän samanlainen, tosin ei epäillyt mun uskollisuutta. Mutta aika yksin tuo mut alkuraskaudessa jätti. Sanoi vaan että päätös on mun, enkä saanut mitään vastausta haluaako hän lasta vai ei. Ilmoitti kantavansa vastuunsa jos päätän lapsen pitää. Nykyään tuo on kolmen lapsen hyvä isä, raskausaika ja esikoisen syntymä kasvatti. Kyllä se raskausuutinen voi miestä järkyttää, aika ison asian eteen siinä joutuu. Ihmiset reagoi eri tavoin, enkä nyt ihan heti pakoon lähtisi. Toki ap:n kannattaa ajatella asiat siten, että on mahdollisesti kasvattamassa lastaan yksin. Eihän ketään isäksi voi pakottaa.
Narsistien persoonallisuushäiriö. Ne sekoaa kun vauva tulossa.
Ei ole mitään naistenlehdestä luettua vaan valoitettavasti itse koettua. Jalat alle ja äkkiä.
Ilman sarvia ja hampaita ekana tuli mieleen että mies epäilee aloittajan käyneen vieraissa.