Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen nauraa teille

Vierailija
16.02.2013 |

ei minun tarvitse viedä lapsia hoitoon kello 7, aupair hoitaa ne. Mieskin tienaa sen verra, että minun ei tarvitse tehdä töitä. Siinähän maksatte asuntolainojanne!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta ihmistä, joka elää pelkästään toisten siivellä ja kehuskelee miehensä ansioilla. Kulunut viikonloppuprovo jolla yritetään taas pilata Suomen ulkopuolella asuvien mainetta.

Y. Itsekin aikanaan ulkosuomalainen

Vierailija
2/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että Suomessa asuvilla ei ole kellään samaa tilannetta? Tai että ulkomailal kaikilla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvottomin ihminen minun mielestäni on sellainen, joka ei tee mitään. Oli sitten työtön tai kotirouva. Pitäähän sitä olla aika taitamaton ja tyhmäkin, ellei työtä tee. Rikkaatkin fiksut ihmiset tekevät työtä, joko palkkatyötä tai vapaaehtoistyötä.

On säälittävää, jos taidot jäävät naaman maalaamiseen.

Vierailija
4/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 02:57"]

ei minun tarvitse viedä lapsia hoitoon kello 7, aupair hoitaa ne. Mieskin tienaa sen verra, että minun ei tarvitse tehdä töitä. Siinähän maksatte asuntolainojanne!

[/quote]

Olen asunut ulkomailla jo 20v ja aina hoitanut itse omat lapseni, ilman kenenkään ulkopuolisen apua.

En todellakaan haluaisi jotain vierasta ihmistä asumaan meille.

Vierailija
5/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

AP on oikeassa. Suomen systeemi on monella tapaa vinksahtanut korkeine veroineen ja ylisäänneltyine työsopimuksineen sekä kalliine asuntoineen. Ilmastokin on kehnonpuoleinen. Itsekin tässä suunnittelen muuttoa ulkomaille ja olen aiemmin asunutkin muualla muutamia vuosia. Mun mielestäni AP:lla on hyvä tilanne ja miksi joku ulkopuolinen (!) vetäisi herneitä siitä nenäänsä, että perhe elää isän tuloilla, jos se on perheenisälle ok? Jos talous sallii au pairin pitämisen, niin sekin on ok.

Vierailija
6/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla taas huono paiva Ja tarttet jotain itsetunnon kohotusta, kun taas kerran teet taman saman aloituksen?

olet jollain tavalla saalittava

Vierailija
7/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 03:18"]

[/quote]

AP on oikeassa. Suomen systeemi on monella tapaa vinksahtanut korkeine veroineen ja ylisäänneltyine työsopimuksineen sekä kalliine asuntoineen. Ilmastokin on kehnonpuoleinen. Itsekin tässä suunnittelen muuttoa ulkomaille ja olen aiemmin asunutkin muualla muutamia vuosia. Mun mielestäni AP:lla on hyvä tilanne ja miksi joku ulkopuolinen (!) vetäisi herneitä siitä nenäänsä, että perhe elää isän tuloilla, jos se on perheenisälle ok? Jos talous sallii au pairin pitämisen, niin sekin on ok.

[/quote]

Muuallakin maksellaan asuntolainoja, ei vain Suomessa.

Muualla joudutaan itse maksamaan lastenhoidosta, ihan  toisenlaiset summat kuin Suomessa. 

Suomen työehtosopimukset takaa äideille/ isälle todella hyvät edut, verrattuna muihin maihin.

Ulkomamma.

Vierailija
8/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älkää ottako näitä ulkosuomalaisprovoja tosissanne!

Vierailija
9/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Muualla saattaakin olla niin kovat lastenhoitomaksu, ettei äidin kannata mennä töihin, halvempaa on todellakin jäädä kotiin.

Ulkomamma 2.

Vierailija
10/10 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ihmettelen, miksi hernehtiä ap.n tilanteesta.

En mitenkään ole erityisen paljon nauttinut siitä ajasta kun lapset oli pieniä. Hoitoon, töihin (pienipalkkainen pätkätyö), lapset hoidosta, kotiin, kiire, kiire, kiire. Mies painoi pitkää päivää, että saatiin asunto maksettua. Ja se ei edes ole mikään ylellisyysasunto.

Jos saisin vapaasti valita, olisi ihanaa jos olisi ollut aupair ja olisi saanut keskittyä ihan lapsiin ja moneen muuhun tärkeämpään asiaan. Ja mieskin olisi nauttinut kun olisi palkka ollut niin iso, että olisi päässyt helpommalla.

Hyvää kevättä ap.lle. Suomalainen nainen on tasa-arvossaan joutunut aika tiukille.

[/quote]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi