Influenssan jälkeen väsymys!?
Oireet loppuivat 5 päivää sitten, viikon kesti tauti, nyt kuitenkin jäljelle on jäänyt aivan järkyttävä väsymys, joka päivä täytyy nukkua 1-3 päiväunet sekä yöllä pitkät unet, ei vaan pysy hereillä .. onko kuinka normaalia??
Kommentit (9)
Täällä yksi. Alkaa kyllästyttää kun työkaverit huomauttelee ulkoisesta olemuksesta "kuka se on ihan unessa" tms. Viime viikolla influenssa. Ihan zombi olo.
Toihan se on kamalaa aikaa. Kun sairautta ei ole, muttet ole mitenkään vielä työkykyinen. Äkkiähän sitä tulee uudelleen sairaaksi, kun puolivedolla juoksentelee töissään.
Mä aloin olemaan joka kolmas viikko pienissä flunssissa ja lämmöissä, joten menin lääkäriin ja kerroin, että tätä P*skaa on nyt kestänyt useamman kuukauden. Mä en jaksa, mä en jaksa!!! Haluan nukkua tän väsymyksen pois! Se perhanan lääkäri kuuntelikin mua ja antoi mulle viikon nukkumislomaa. Eipä tauteja ole sittemmin näkynytkään.
Minä olen ollut tavallisessa flunssassa pitkään ja tämä väsymys on todellakin ihan järkyttävää. Pienikin rasitus saa aivan uupumaan. Voimat on ihan poissa ja olen ihan hikimärkä. Nyt tuntuu olevan sitkeää tautia liikkeellä ja varmasti influenssa saa myös voimat pois. Se on rankka tauti. Yritä ottaa levon kannalta ja vältä raskasta liikuntaa. Jos yleiskunto heikkenee kovasti, soita lääkäriin. Paranemisia!
Mulla aivan sama kuin aloittajalla! Yli vko sitten jo oireet hävinneet mutta edelleen todella väsynyt ja välillä esim. kaupassa tulee ihan uupunut olo! Tauti ei sinänsä ollut edes niin kamala, kuumetta ja yskää, mutta tää toipuminen..
Lieväkin influenssa aiheuttaa pitkäaikaisia oireita. Ne menevät 0,5 - 2 vuodessa ohi. Yleensä, ei siis aina.
minulla kestivät melkein 2 vuotta. a influenssa oli ihan oikeasti, testillä todettiin ja olin todella kipeänä melkein kuukauden.
ja sit mittaat kuumeen oho vielä yli 38 astetta mutta influenssan kuumeviikkojen jälkeen noin pientä kuumetta ei edes huomaa....
On varmasti ihan normaalia. Rankka tauti kyseessä. Paranemisia!
Influenssan jälkeen on riski, että tulis keuhkokuume jälkitautina, sen kyllä huomaisi.