En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka myöhästyy aina.
Mitena aikuiset ihmiset eivät osaa suunnitella ajankäyttöään? Ärsyttää, kun myöhästytään joka paikasta aina vähintään se puoli tuntia. Todella epäkohteliasta.
Kommentit (33)
Syitä, miksi olen usein myöhässä (5-15 minuuttia)
- ärsyttää ihan hirveästi olla ajoissa, tuntuu että elämääni valuu hukkaan
- jos minulla on liikaa aikaa, alan puuhastella ja olen vielä enemmän myöhässä
- ajoissa oleminen ei ole minusta niin tärkeää
-
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 05:23"]
-
[/quote]
Komppaan:)
On tosi hauskaa, kun ystäväni soittaa, että on just lähdössä kotoota siinä vaiheessa kun pitäis treffata. 40 min. tapan sit aikaa. Tämä siis joka kerta ja silti mä urpo menen aina silloin kun ollaan sovittu.
Kuka urpo jää aina odottelemaan myöhästelijää?
Minä sanon myöhästelijälle että odotan 10 min ja häivyn sitten jos ei näy. Ja häivyn.
Itselläni joskus käynyt niin, että ystävä pyytää jonnekin tapaamiseen tyyliin parin tunnin päästä alkaa joku juttu ja tule sinne.
Sitten vastaan, että tulen jos kerkeän.
Olisin paremmin ajoissa, jos näitä pyyntöjä ei tulisi niin lyhyellä varoitusajalla. Lasten kanssa tarvitsen aikaa, esim. syömiset, päiväunet ym. pitää järjestää ennen kuin voin lähteä mihinkään. Jos olisin yksin, niin mikä ettei. Ei muuta kuin heittäisin takin niskaan ja lähtisin.
Monesti saattaa olla, että olen suunnitellut perheen kanssa päivälle jotain muuta ja elänyt sen aikataulun mukaan. Sitten jos yhtäkkiä tulee pyyntö, että nyt pitäis joutua jonnekin muualle, niin on todella hankalaa vaihtaa suunnitelmia.
Onko muuten niin että aamuvirkut on yleensä niitä ihan liian ajoissa paikalla olevia ja aamu-uniset niitä jotka aina myöhästyvät? Oli siis tapaaminen mihinkään aikaan tahansa päivästä. Minä olen niitä myöhästelijöitä ja kyllä ärsyttää itseänikin. Yritän kuitenkin ilmoittaa jos myöhästyn toiselle osapuolelle. En vaan jotenkin saa lähdettyä ajoissa. Se ei TODELLAKAAN tarkoita sitä etten kunnioittaisi toista.
Onko muuten niin että aamuvirkut on yleensä niitä ihan liian ajoissa paikalla olevia ja aamu-uniset niitä jotka aina myöhästyvät? Oli siis tapaaminen mihinkään aikaan tahansa päivästä. Minä olen niitä myöhästelijöitä ja kyllä ärsyttää itseänikin. Yritän kuitenkin ilmoittaa jos myöhästyn toiselle osapuolelle. En vaan jotenkin saa lähdettyä ajoissa. Se ei TODELLAKAAN tarkoita sitä etten kunnioittaisi toista.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 05:38"]
[/quote]
Minun myöhästymisen jää kuitenkin ns."akateemiseen varttiin". Mitään puolen tunnin myöhästyjää en voi ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 05:23"]
- ajoissa oleminen ei ole minusta niin tärkeää
-
[/quote]
Siis tämä on kyllä törkeyden huippu! Siis SUN elämä valuu hukkaan jos olet ajoissa, mutta se ihminen jota olet menossa tapaamaan, niin sen ihmisen ajalla ei ole MITÄÄN väliä, vaan hän voi kuluttaa elämää odottamalla sinua?
Ei siissus sentään mitä toimintaa......
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 05:37"]
[/quote]
Noo, mä olen kyllä hyvin aamu-uninen mutta silti ajoissa paikalla siellä missä pitäisi, vuorokauden ajasta riippumatta. Ei se heräämisen vaikeus viivyttelystä vähene.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 05:38"]
[/quote]
Aikaisemmin nukkumaan ja itseään niskasta kiinni aamulla. Ei aikaisin herääminen ole helppoa monelle muullekaan. Asenteesta kiinni.
Myöhästelijöillä ja haaveilijoilla voi olla ADD. Musta tuntuu että meidän töissä yhdellä on se: hukkuu paperipinoihin, tunnin myöhässä aamuisin, jää sitten illalla viideksi tunniksi haahuilemaan työajan loppumisen jälkeen. Aikaansaannokset hyvin vähissä. Kuten yksi vastaaja sanoi, nämä krooniset myöhästelijät harvoin esiintyvät yhteiskunnan huipulla.
Minä myöhästyn aina. Paitsi häistä, hautajaisista ja ristiäisistä. Jos olisin menossa tärkeään bisnesneuvotteluun, niin siitäkään en myöhästyisi, koska en myöhästy koskaan siitä vuorosta, jos minun pitää olla ensimmäisenä töissäni.