Inseminaatio 2019
Tein uuden ketjun koska löytyi vain vanhoja keskusteluja asiasta.
Löytyykö inseminaatiolla raskautuneita tai yrittäviä?
Jos raskauduit niin kuinka monennesta kerrasta ja mikä oli lapsettomuuden syynä?
Ikäkin olisi kiva kuulla :)
Kommentit (42)
Itse hoidetaan homma ihan tavanomaisen astutuksen ja siitoksen avulla.
Onkos Mirkulla piinapäivät menossa? Täällä taas piinaillaan. Maanantaina tehty inssi.
Moikka! Ei oo, lääkärille ei ollu aikoja niin tää kierto meni ohi😔 toivottavasti sulla nyt tärppäis!!
Käyttäjä27221 kirjoitti:
Isosti plussa onnea Aavalle!
Meillä on eka inssi vasta tulossa.
Todennäköisesti 4 viikon päästä jos kaikki menee hyvin.
Löysin facen puolelta simpukan keskustelu paikan joka on minulle helpompi seurata ja jutella kuin tämä joten itse siirryn sinne.
Tsemmppiä ja onnea kaikille tänne.
Palaan kyllä kertomaan jos plussa iskee mutta muuten hyvää kevään jatkoa kaikille.
Tiitu
Älä saaatanna mene sinne suljetun simpukan sivuille! Niin kyynistä ja negatiivista sakkia ei oo missään, vähäkin positiivisuus siellä lyödään maanrakoon.
Näennäisesti ollaan iloisia ja positiivisia. Mutta annas olla jos satut raskautumaan, siellä pahimmat mollaajat toivovat/ennustavat keskenmenoa. Ei enää ikinä suljetun simpukan sivuille!
Mirkku täällä tärppäsi. Tänään tein positiivisen raskaustestin ❤️ toivon sulle kovasti plussa onnea 🙂
2moms, ihana uutinen!! ❤️ Hirmuisesti onnea ja kaikkea hyvää odotukseen!
Heippa!
Meillä ensimmäinen inseminaatio n. 2 viikon päästä, jos ei ole liikaa munarakkuloita kypsynyt. Olen 22-vuotias ja täysin terve nainen. Miehelläni todettiin azoospermia (ei lainkaan siittiöitä), joten lahjasukusoluilla mennään. Toivottavasti tärppäisi pian!
Moikka Toivottavastipian! Kuinka sulla inseminaatio meni? Toivottavasti tärppäsi! Mä meen torstaina ultraan ja todennäköisesti perjantaina inseminaatio.
Hei,
täällä 27v ja meillä on 2,5vuotta raskausyrityksiä takana.. Kummastaan ei löytynyt mitään syytä. Toinen inseminaatio tehty viikko sitten, nyt ollut menkanoloisia vatsa pistoja ja nännit ollut inseminaation jälkeen koko ajan kipeät.. Sekä olen ollut todella väsynyt. Pelko perseessä, että menkat alkavat muutaman päivän sisällä. Viimekin kierrossa menkat alkoi myös viikon etuajassa, vaikka aiemmin on aina ollut säännölliset. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia, että kierto mennyt hoitojen aikana epäsäännöllisiksi?
Noniin. Plussa muuttui negaksi muutaman päivän päästä.. Siispä ei vauvaa. Nyt eilen tehty inssi nro 4. Pelottaa pirusti, nyt varsinkin kun välissä oli tuo plussa..
Hheid, mulla kierto pysyny normaalina molemmilla kerroilla. Toivottavasti noi tuntemukset on raskausoireita!
2moms, voi eiii!! 😢 Toivottavasti nyt tärppäis ja plussa pysyis!
Mulle tehdään huomenna kolmas inssi, toivottavasti onnistuisi nyt! Piinaviikot siis edessä taas.
Heippa tänne. Meillä ei tälläkään kerralla inseminaatio tuottanut tulosta. Me siirrytään ivf hoitoihin syksymmällä. Toivottavasti muilla tärppää ja kovasti tsemppiä! Mukavaa kesää!
Täällä plussa tuli ja hcg arvokin hyvä. Nyt toivotaan että kyytiläinen pysyy mukana... ❤️
Kovasti tsemppiä Mirkku ja muut!
Moikka kaikki! Olen 36v minulla on lapsi 15v edellisestä suhteesta.Nykyisen mieheni kanssa yritetty 2v .Huomenna luultavasti saan aloittaa pistokset (odotan sitä tuoretta verta) saa nähdä..
Moikka kaikille,
Löytyi onneksi tuoreempi ketju..
Eli meillä on seuraava tilanne, ollaan yritetty lasta maaliskuusta 2017. Minussa ei mitään vikaa. Kierto aina täydellinen, ovulaatio, limat jne hyvät mutta miehellä on aika vähän siittiöitä. Kokonaismäärä on pyörinyt siinä 15-32 milj. Sen lisäksi spermassa on jonkin verran viskositeettia. Minä 29 ja mies 35.
Vihdoin ja viimein päästiin Kyssiin ja edellisen kierron aikana ei päästy inssiin koska viikonloppu sattui ikävästi just sopivaan ajankohtaan. Letrozolia syön 3-7 päivinä.
Nyt sit viime torstaina oli KP9 ja ultrassa suureksi yllätykseksi todettiin et johtofolli jo 20mm. Seuraavalle päivälle eli KP 10 saatiin inssi ja pregnyl pistos. Ovistesti näytti plussaa myös.
Pesun jälkeen siittiöitä saatiin 6milj. Ja hoitaja kehui että hyvä määrä, mutta nyt kun lueskelin niin kaikilla määrä on jotain 20+ milj..
Myös tuo ajankohta mietityttää. Näinköhän meillä vielä tässäkään ole mitään toivoa..
Heipsan kaikki, täällä odotellaan ovishymyä että päästäisi ekaan inssiin!!! Jännittää... Meillä on jo yksi aarre kotona ja toista yritetty kohta 3, 5 vuotta. Luomuna siis eka ❤️ Nyt hoidoissa vuoden alusta ja tosi hoidoissa neljä kuukautta.. Toivot korkeella, odotukset tosi alhaalla 🙄
Onko täällä kokemuksia julkisen puolen hoidoista (HUS)? Millaiset jonot, millaisella aikataululla voisi ajatella pääsevänsä hoitoihin?
Täällä siis yksin lapsesta haaveileva 28v nainen. Pitkä parisuhde päättyi vuosi sitten, eikä huvita enää odotella, jos kiva mies tulisi kuvioihin ennen kuin täytän 30. Ja silloinkaan ei voi tietää, tulisinko luomuna raskaaksi.
Hei!
Haluan kertoa, että inseminaatiollakin voi tosiaan tulla raskaaksi. Moni, kun tuntuu pohtivan, onko siitä mitään hyötyä.
Meillä on mieheni kanssa 3 ja puoli vuotias luomuna alkunsa saanut lapsi, häntä yritimme parin vuoden ajan. Ehkäisyä emme käyttäneet ollenkaan hänen jälkeensä ja aktiivisesti yritimme 2 ja puoli vuotta. Aloitimme hoidot julkisella Oulussa syyskuussa, diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Kaikki näytti olevan kunnossa, lasta ei vain näkynyt, vaikka kuinka ajoitimme ja yritimme itse. 3. Inseminaatio tehtiin marraskuun alussa ja mielessäni jo valmistaudun hoitojen etenemiseen. Mutta kuinkas kävikään. Viime viikolla sain tehdä positiivisen raskaustestin. Nyt pidetään peukkuja pystyssä, että kaikki menee hyvin. Tsemppiä muillekkin yrittämiseen ja toivotaan onnistumisia!
Hei kaikille.
Meillä on semmonen tilanne että ensimmäinen lapsi sai alun toisesta inseminaatiosta. Meistä kummastakaan ei ole löytynyt syytä lapsettomuuteen.
Nyt ollaan hakeuduttu uudelleen hoitoihin jotta saatais toivottu sisarus meidän 2veelle.
Takana nyt kaksi inseminaatiota, joista jälkimmäinen oli tänään. Nyt vaan jännäillään pari viikkoa, odotukset korkeella tietenkin, koska tämä hoitokeino tuonut meille jo yhden vauvan.
Tsemppiä kaikille. 😊
Yritettiin pari vuotta luomuna.
Ei onnistunut.
Meillä tehtiin kolme inssiä peräkkäin yksityisellä, ihan yhtä tyhjän kanssa.
No, saipa rauhassa katsella leffoja ja hakkaa hanskaan tekonahkasohvalla ihan luvan kanssa.
Saatiin sen jälkeen lapsi kuitenkin luomuna, kun lopetettiin inssit ja mietittiin että kesän jälkeen sit ivfään jos ei luomuna tärppää.