Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat, jotka opettavat lapsillemme käytöstapoja, elämänhallintaa ja hyvää olemista elämässä - mutta tietäisittepä osan heistä omat taustat ja perhekuviot

Vierailija
27.02.2019 |

Minulla on omia lapsia alakoulussa. Kun kuuntelen opettajien juttuja vanhempainilloissa ja heidän puheitaan käytöksestä, että kiroilusta saa tuntimerkkntöjä, luentoja koulukäyttäytymisestä jne. mietin aina omia opettajaystäviäni.

Tuntuu irvokkaan ristiriitaiselta, että opettajat arvostelevat lapsia asioissa, mitä itse eivät pysty tekemään hyvin omassa elämässään. Opettajaystäväni itse kiroilee minkä ehtii ja hänen kaksi lastaan myös, eikä hän kiellä lapsiltaan kiroilua, nauraa vaan. Koulussa sitten merkitään jolainen oppilaan kirosana wilmaan, samoin kuin muutkin virheet.

Tuntuu irvokkaalta, miten he sitten kehtaavat arvostella sellaosta lasten käytöstä, mitä itse ja omat lapsensa kuitenkin tekevät.

Muutenkin on mennyt maku koko opettajakuntaan. Vanhemmille esitetään tekopyhää, vaikka usealla oma elämä sekaisin; miehet vaihtuu, siideri maistuu, pikavippilainakierteitä, jne. Ristiriitaista...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on työtä ja vapaa-aika vapaa-aikaa. Jos työnsä hoitaa hyvin, niin mulle ei kuulu pätkääkään, kuinka paljon kiroillaan ja juodaan siideriä kotona. Pitäisikö sun laittaa lapsesi luostarikouluun?

Kyllä se vaan on niin, että opettajien elämää seurataan vapaa-ajallakin. Kaverini teki nuorena opettajan sijaisuuksia, ja kertoi että ravintolassa täytyi käydä toisella paikkakunnalla.

Helpompi olisi tietysti ollut, jos ei olisi tupakoinut ja juonut lainkaan, vaan harrastanut esim. jotain urheilua.

Miksi opettajan täytyisi käydä ravintolassa? Miehiä iskemässä?

No ei kenenkään täydy käydä ravintolassa, mutta yleensä siellä halutaan käydä esim. viettämässä kivaa aikaa ja rentoutumassa. Sillä ei ole mitään väliä onko opettaja, lääkäri, kampaaja vai työtön. Ja ei kai siinä miesten/naisten iskemisessäkään mitään vikaa ole (ainakaan jos on sinkku).

Vierailija
22/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko, että kasvattaisi muiden lapset yhtä huonosti? Minä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla