Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat, jotka opettavat lapsillemme käytöstapoja, elämänhallintaa ja hyvää olemista elämässä - mutta tietäisittepä osan heistä omat taustat ja perhekuviot

Vierailija
27.02.2019 |

Minulla on omia lapsia alakoulussa. Kun kuuntelen opettajien juttuja vanhempainilloissa ja heidän puheitaan käytöksestä, että kiroilusta saa tuntimerkkntöjä, luentoja koulukäyttäytymisestä jne. mietin aina omia opettajaystäviäni.

Tuntuu irvokkaan ristiriitaiselta, että opettajat arvostelevat lapsia asioissa, mitä itse eivät pysty tekemään hyvin omassa elämässään. Opettajaystäväni itse kiroilee minkä ehtii ja hänen kaksi lastaan myös, eikä hän kiellä lapsiltaan kiroilua, nauraa vaan. Koulussa sitten merkitään jolainen oppilaan kirosana wilmaan, samoin kuin muutkin virheet.

Tuntuu irvokkaalta, miten he sitten kehtaavat arvostella sellaosta lasten käytöstä, mitä itse ja omat lapsensa kuitenkin tekevät.

Muutenkin on mennyt maku koko opettajakuntaan. Vanhemmille esitetään tekopyhää, vaikka usealla oma elämä sekaisin; miehet vaihtuu, siideri maistuu, pikavippilainakierteitä, jne. Ristiriitaista...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on työtä ja vapaa-aika vapaa-aikaa. Jos työnsä hoitaa hyvin, niin mulle ei kuulu pätkääkään, kuinka paljon kiroillaan ja juodaan siideriä kotona. Pitäisikö sun laittaa lapsesi luostarikouluun?

Vierailija
2/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? :D Oikeastiko olet sitä mieltä, että opettaja ei voi koulussa käskeä oppilaita olemaan kiroilematta, jos itse kiroilee vapaa-ajalla?

Olikohan tämä nyt provo vai onko ap heikkolahjainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole kuitenkin hyvä, että pyrkivät oppilailleen opettamaan hyviä käytöstapoja? Ja tärkeintä, että työnsä hoitavat kunnolla. Harvapa meistä on vapaa-ajalla yhtä säädyllinen kuin töissä?

Ja mitä tekemistä ammattipätevyyden kanssa on sillä, että miehet vaihtuu?

Vierailija
4/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun lapset  kiroilevat kotona, mutta eivät koulussa. Niin minäkin,. Leikittelemme huonoilla käytöstavoilla ihan läpällä! 

Pojalta hävisi into opiskella. Lomalla kävi kotikoulua, jotta saa hyvän todistuksen.

ope

Vierailija
5/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yhden koulun työntekijän (ei opettaja) panemisjutut olivat vähän liiankin hyvin oppilaiden tiedossa. Tiesivät ketä ja missä rivarin kämpässä naispuolinen työntekijä kävi KOULUPÄIVÄN AIKANA panemassa, pettäen aviomiestään. Pettäjän lapset olivat äitinsä kanssa samassa koulussa. Että sitä vaan, että jos on ihan  hirveässä jamassa oma elämä, voisiko se tekopyhinkin vaikka vaihtaa työpaikkaa, koska jostain ne oppilaat saa aina tietää nämä.

Vierailija
6/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö käytöstapojen ja "hyvän olemisen" opettaminen kuulu vanhemmille?

Vierailija
7/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on työtä ja vapaa-aika vapaa-aikaa. Jos työnsä hoitaa hyvin, niin mulle ei kuulu pätkääkään, kuinka paljon kiroillaan ja juodaan siideriä kotona. Pitäisikö sun laittaa lapsesi luostarikouluun?

Kyllä se vaan on niin, että opettajien elämää seurataan vapaa-ajallakin. Kaverini teki nuorena opettajan sijaisuuksia, ja kertoi että ravintolassa täytyi käydä toisella paikkakunnalla.

Helpompi olisi tietysti ollut, jos ei olisi tupakoinut ja juonut lainkaan, vaan harrastanut esim. jotain urheilua.

Vierailija
8/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne papitkin saarnaa synnistä mutta itse tekevät syntiä senkun kerkiävät. Tekopyhää!

Vierailija
9/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yhden koulun työntekijän (ei opettaja) panemisjutut olivat vähän liiankin hyvin oppilaiden tiedossa. Tiesivät ketä ja missä rivarin kämpässä naispuolinen työntekijä kävi KOULUPÄIVÄN AIKANA panemassa, pettäen aviomiestään. Pettäjän lapset olivat äitinsä kanssa samassa koulussa. Että sitä vaan, että jos on ihan  hirveässä jamassa oma elämä, voisiko se tekopyhinkin vaikka vaihtaa työpaikkaa, koska jostain ne oppilaat saa aina tietää nämä.

Ei jumalauta. Nyt on joku tainnut mennä helppoon, vieläpä lasten höynäyttämänä.

Kyllä meidänkin koulussa tapahtui yhtä sun toista. Milloin jollain opettajalla oli selvästi pilkottanut kassista kosspullo, milloin oli jopa ottanut siitä hörppyä tunnin aikana. Joku toinen ope oli selvästi polttanut kannabista välitunnilla varaston takana, joku toinen taas oli selvästi seksisuhteessa talkkarin kanssa.

Nämä on tällaisia jokakoulun urbaanilegendoja, eivätkä yleensä aikuisten korviin asti edes kantaudu. Ainakaan aikuiset eivät näihin tarinoihin saa lähteä mukaan.

/2

Vierailija
10/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ilman muuta, oppilaat aina tietää totuuden opettajista. Mäkin muistan omilta kouluajoilta montakin juttua, joita opettajista tiedettiin. Onneksi kasvoin aikuiseksi ja osaan suhtautua omien lasteni esittämiin totuuksiin opettajista oikealla tavalla.

Vierailija
11/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta tippaakaan opettajien siviilielämä. Riittää, että hoitavat hommansa kuten pitää. Siviilielämässä ja töissä voi olla paljonkin asioita, joista voi olla eri mieltä.

Vierailija
12/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhia, mun paras ystäväni on pappi ja hän sekä kiroilee että ryyppää!

Vierailija
13/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on niin, että opettajien elämää seurataan vapaa-ajallakin. Kaverini teki nuorena opettajan sijaisuuksia, ja kertoi että ravintolassa täytyi käydä toisella paikkakunnalla.

Helpompi olisi tietysti ollut, jos ei olisi tupakoinut ja juonut lainkaan, vaan harrastanut esim. jotain urheilua.

Miksi opettajan täytyisi käydä ravintolassa? Miehiä iskemässä?

Vierailija
14/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tainnut olla ne panojutut teiltä kotoa. Lapsesi on ihan sekaisin päästään eikä ihme. Olisko lasun paikka?

Vierailija
15/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? :D Oikeastiko olet sitä mieltä, että opettaja ei voi koulussa käskeä oppilaita olemaan kiroilematta, jos itse kiroilee vapaa-ajalla?

eli mielestäsi jokainen saa arvostella muita asioista joita myös itse tekee. "Tee niinkuin minä sanon, mutta älä niinkuin minä teen". Kukahan se heikkolahjainen nyt sitten olikaan.

Vierailija
16/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo! Työ on työtä. Mites vaikka siistijä, jos oma koti ei ole aina puhdas - voiko käydä kuitenkin työpaikallasi siistimässä jälkesi?

Vierailija
17/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sovitaan niin että minä opettajana en usko ihan kaikkea mitä oppilaat kotioloista ja kodin tapahtumista kertovat, niin te siellä kotona ette usko ihan kaikkea mitä lapset koulupäivistä ja koulun tapahtumista kertovat.

Vierailija
18/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli mielestäsi jokainen saa arvostella muita asioista joita myös itse tekee. "Tee niinkuin minä sanon, mutta älä niinkuin minä teen". Kukahan se heikkolahjainen nyt sitten olikaan.

Totta kai saa, etenkin ne jotka tekevät sitä työkseen! :D

Jestas sentään. En minäkään kotona käyttäydy kuten töissä. Teen vapaa-ajalla aivan eri asioita ja eri tavoin kuin töissä.

Ihan sairas ajatusmaailma sulla.

Opettavathan vanhemmatkin lapsille kaikenmoista vaikka toimisivat itse toisin? Ei kai aikuisen tarvitse taantua lapsen lailla holhottavaksi kasvattaessaan lasta.

/2

Vierailija
19/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap:lla ei tunnu olevan ihan kaikki inkkarit kanootissa jos kuvittelee että yllämainitut on opettajien velvollisuus opettaa, kotoa tapojen, elämänhalllinen ja yms oppiminen pitäisi lähteä. Vanhempien velvollisuus. 

Vierailija
20/22 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla teini. Kannattaa käyttää hiihtoloma hyväkseen ja vaikka lähteä hiihtolenkille!