Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pahoja oireita teillä on tullut Ssri-lääkkeen lopettamisesta?

Vierailija
15.02.2013 |

Nyt pari viikkoa on ollut ihan hirveää. Koko ajan ahdistaa ja raivostun lapsille ja miehelle pienimmästäkin asiasta ja välillä välähtää tosi väkivaltaisiakin ajatuksia. Aiemmin olen tässä vaiheessa kaivanut kiltisti lääkepurkin taas esiin, nyt en voi. Kauanko tätä kestää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:14"]

Nyt pari viikkoa on ollut ihan hirveää. Koko ajan ahdistaa ja raivostun lapsille ja miehelle pienimmästäkin asiasta ja välillä välähtää tosi väkivaltaisiakin ajatuksia. Aiemmin olen tässä vaiheessa kaivanut kiltisti lääkepurkin taas esiin, nyt en voi. Kauanko tätä kestää?

[/quote]

Kuukauden verran kestää pahin. Minulla tuli mirtatsapiinin lopetuksesta aivan kaameat olot kuukaudeksi. Ahdisti, raivostutti, tuli paniikkikohtauksia (joita minulla ei ollut koskaan ennen ollut), päätä särki ja etoi jatkuvasti, ahmin makeaa hallitsemattomasti, sähköiskun tunteita päässä ja lihasnykäyksiä, ... Minä ajoitin onneksi lääkkeen lopetuksen kesälomalle joten saatoin lievittää vieroitusoireita viinalla. 

Vierailija
2/8 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit lopettanut vähentämällä annostusta hitaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silloin olisi ollut ladattu ase käsillä, niin olisi nopeasti ollut aivot seinällä. Niin hirveää oli se ahdistus. Onneksi vedin lopulta  sellaiset överit etten pariin päivään ollut tietoinen pahasta maailmasta ja kun heräsin oli pahin ohi.

Vierailija
4/8 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet, lol!

Vierailija
5/8 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tullut mitään oireita. Lopetitko tarpeeksi hitaasti? Etkö voi aloittaa lääkitystä uudelleen?

Vierailija
6/8 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin lääkkeen vähentämisen n. 3kk sitten ja lopullisesti jätin lääkkeen viikko sitten. Ja en voi aloittaa uudestaan.

ap

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 01:25"]

ei ole tullut mitään oireita. Lopetitko tarpeeksi hitaasti? Etkö voi aloittaa lääkitystä uudelleen?

[/quote]

Vierailija
7/8 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mitään. Olin vähän hermostunut ja tunteet pinnalla, levoton. Ei mitään fyysisiä tuntemuksia. 

Suosittelen opettelemaan joktain yksinkertaisia meditaatiotekniikoita tunteiden hallintaan. Tutustu mindfulnessiin!

Vierailija
8/8 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 11:14"]

[/quote]

Voi kestää pari kuukauttakin. Luultavasti olet lopettanut liian nopeasti. Se pitää tehdä siis todella todella hitaasti. Muru kerrallaan vaikka veitsellä pienentää tablettia. Voisit ottaa yhteyttä lääkäriin, saisitko jotain Opamoxia pahimpiin kohtauksiin, että pääset pahimman yli. Jos et ota sitä päivittäin vaan vain pahimpaan oloosi, et kehitä riippuvuutta.

Mullakin tuli mielialan heittelyä ja sähköiskutuntemuksia päähän. Tuntui kuin aivot olis heilahdelleet jos käänsi liian nopeasti päätä. Mutta hitaasti lopetellen oireet loivenevat paljon. Yritä helpottaa elämääsi mahdollisimman paljon ja vietä aikaa yksin niin paljon kuin pystyt (vaikkei se perheelle helppoa ole). Siis käy ulkona juoksemassa, uimassa jne. Tuo on raskas vaihe mutta ihan varmasti lääkeaine poistuu lopulta kehostasi ja voit taas paremmin. Mutta jos voit koko ajan huonosti, tarvitset jotain apua, ellet voi lääkitystäkään aloittaa. Joka tapauksessa, ota yhteyttä lääkäriin ja pyydä ohjeita ja jotain hätätilanteissa otettavaa rauhoittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi