Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseton esimies suhtautuu vihamielisesti raskaanaoleviin alaisiin.

Vierailija
15.02.2013 |

Voiko olla mahdollista, että 55+ esimies tuntee vieläkin katkeruutta lapsettomuudestaan eikä pysty edes peittelemään tunteitaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se käytännössä näkyy?

Vierailija
2/9 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voi olla katkera.

Toisaalta myös esim.oma äitini suhtautuu hyvin negatiivisesti raskaana oleviin, vaikka siis on itse kolmen lapsen äiti ja nyt myös kolmen lapsen mummo. Siis työkavereiden raskauksiin. Äiti on jyrkästi sitä mieltä, että raskaus ei ole sairaus eikä siitä saa/voi ottaa sairaslomaa ja että jokainen, joka ottaa, on jotenkin "luuseri", turhanvalittaja, kitisijä jne.

Äiti ei lainkaan huomaa mitään ristiriitaa siinä, että itse kökötti minua odottaessani sairaalassa kahteenkin otteeseen kuukauden verran. Vain hän siis oli todellisesti sairas ja muut luulosairaita... Eikä yhtään ymmärrä, kun yritän selittää, että on erilaisia raskauksia. Ei kuulemma ole. On vain naisia, jotka valittavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:18"]

[/quote]

Vaikuttaa aluksi teennäisen ystävälliseltä, mutta sen jälkeen alkaa kohtella töykeästi. Puhetapa on halveksiva ja ylenkatsova. Jos on ollut pahoinvuonnin vuoksi lääkärin kirjoittamalla sairaslomalla, niin töihin palattua esimies alkaa tylyttää töistä ja puhuu syyttävästi.

Vierailija
4/9 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:18"]

[/quote]

Vaikuttaa aluksi teennäisen ystävälliseltä, mutta sen jälkeen alkaa kohtella töykeästi. Puhetapa on halveksiva ja ylenkatsova. Jos on ollut pahoinvuonnin vuoksi lääkärin kirjoittamalla sairaslomalla, niin töihin palattua esimies alkaa tylyttää töistä ja puhuu syyttävästi.

[/quote]

Oletko antanut palautetta hänen käytöksestään?

Vierailija
5/9 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä raskaanaolevat keksivät ihan itse tuollaiset vihapuheet ja syrjinnät. Hormonit hyrräävät, muijat vetistelevät ihan pienestä ja vihamielisyydeksi tulkitaan jo se, kun esimies kysyy, kuka on jättänyt likaiset astiat kahvihuoneen pöydälle.

Vierailija
6/9 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän että hän suhtautuu nurjasti sairaslomaileviin. Vai onko hän sitten ylenystävällinen ja huomioiva ei- raskaana olevia sairaslomailijoita kohtaan?

Vierailija
7/9 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:16"]

Voiko olla mahdollista, että 55+ esimies tuntee vieläkin katkeruutta lapsettomuudestaan eikä pysty edes peittelemään tunteitaan?

[/quote]

Voi olla. Minulla oli edellisessä työssäni. Ei ilahtunut uutisesta, niin kuin normaalit ihmiset edes tavan vuoksi kohteliaisuutena. Ei keventänyt fyysistä työtäni tarpeeksi, ja lakkasi melkein puhumasta minulle.

Sinä päivänä kun jäin äitiyslomalle, hän ei edes katsonut silmiini ohi kulkiessaan... Surullista.

Vierailija
8/9 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:26"]Yleensä raskaanaolevat keksivät ihan itse tuollaiset vihapuheet ja syrjinnät. Hormonit hyrräävät, muijat vetistelevät ihan pienestä ja vihamielisyydeksi tulkitaan jo se, kun esimies kysyy, kuka on jättänyt likaiset astiat kahvihuoneen pöydälle.[/quote]

Kyllä se toisaalta loukkaa, jos työkaveri väittää, että et voi olla pahoinvoiva, koska olet jo raskauden puolivälissä. Siinä sitten selittää, että kyllä minä oksentelen vielä viikolla 24. On loukkaavaa, että ihmiset luulevat tietävän miten minä voin.

Vierailija
9/9 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2013 klo 10:27"]

Kuulostaa enemmän että hän suhtautuu nurjasti sairaslomaileviin. Vai onko hän sitten ylenystävällinen ja huomioiva ei- raskaana olevia sairaslomailijoita kohtaan?

[/quote]

On surullista, että sairaslomalta palaavaa raskaanaolevaa kohdellaan ilkeästi. Minullakin on esimies, joka ei ole koskaan kysynyt miten voin. Hän kysyy vain kuinka paljon töitä olen tehnyt. Raskaus ei ole sairaus, mutta kuitenkin olisi asiallista huomioida, että kaikki eivät voi hyvin raskausaikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme