Kannattaako tehdä lapsi vai ei?
Olen sen ikäinen, että viimeistään pitäisi päättää, haluanko lapsen vai en. Puitteet olisi kunnossa, hyvä parisuhde ja vakituiset työpaikat. Vähän masennustaustaa, eli varmaan vauvavuodet olisivat helvettiä. En osaa päättää onko lapsiperheellistymisessä järkeä vai ei...
Kommentit (14)
Ei kannata. Lasta pitäisi oikeasti haluta saada. Puitteilla ei lasta kasvateta ehjäksi ihmiseksi maailmaan.
Mieti kumpi kuulostaa paremmalta:
- Kuolinvuoteellasi makaat yksin, sitten kuolet
- Kuolinvuoteellasi makaat lastesi ja lastenlastesi ympäröimänä, tuntien heidän rakkautensa, sitten kuolet
Ei kannata jos yhtään epäilyttää. Tee lapsi ainoastaan jos et pysty ajattelemaan elämääsi ilman lasta koko loppuelämääsi tai ainakin sen 18 v kun asuu kotona. Äläkä ajattele pelkkää vauva-aikaa, äkkiä se lapsi kasvaa, ottaa jalat alleen ja tekee tuhmuuksia. Saat juosta perässä ja komentaa. Joudut opettamaan potalle ja se onkin pitkäkestoinen juttu. Lapsi vie voimia myös henkisesti vaatimalla huomiota koko ajan.
Sitten nukkumisen milloin tahansa itse haluat, saat hyvästellä vuosiksi ehkä siksi aikaa kun lapsesi asuu kotona. Joudut tekemään ruoat pari kertaa päivässä ja aamu, ilta ja välipalat päälle. Myös omat menosi voit unohtaa milloin haluat jos et saa hoitajaa lapsellesi. Tukiverkot ovat välttämättömät. Rahaa menee myös yllättävän paljon kun jatkuvasti pitää ostella vaatteita ja kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
- Kuolinvuoteellasi makaat lastesi ja lastenlastesi ympäröimänä, tuntien heidän rakkautensa, sitten kuolet
Tällaisilla perusteillako jotkut hommaa lapsia? Voi jösses sentään.
Mikään ei takaa, että olet väleissä lapsen kanssa sitten kun olet vanha ja kuolemassa. Että sen perusteella ei kannata päättää...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ystävät useammin säilyy läpi elämän kuin lapset. Tunnen lukuisia pariskuntia, joissa lapsilta menneet välit sekä sisaruksiin että jäljelle jääneeseen vanhempaan, vaikka miten olisi puitteet kunnossa. Käypä huviksesi tutustumassa noissa Esperi caren laitoksissa, harvoilla siellä on sängyn ympärillä omaisia jonoksi asti, vaikka sen sukupolven ihmisistä suurimmalla osalla on lapsia ja lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ystävät useammin säilyy läpi elämän kuin lapset. Tunnen lukuisia pariskuntia, joissa lapsilta menneet välit sekä sisaruksiin että jäljelle jääneeseen vanhempaan, vaikka miten olisi puitteet kunnossa. Käypä huviksesi tutustumassa noissa Esperi caren laitoksissa, harvoilla siellä on sängyn ympärillä omaisia jonoksi asti, vaikka sen sukupolven ihmisistä suurimmalla osalla on lapsia ja lapsenlapsia.
Ja vielä harvemmalla on ystäviä sängyn ympärillä. Ellei sitten lasketa toisia sänkyjä. Niistä, joista vanhat ystävät eivät ole vielä kuolleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta jäi siis välistä, että perinnönjaossa mennyt välit. Olen ollut perintö- ja perheasioita hoitava juristi, joten uskon tietäväni paremmin kuin mutupohjalta, millaista kohtelua tämän kansan vanhimmat saavat lapsiltaan ja lapsenlapsiltaan.
Itseläni ei muuten ole lapsia tai lapsenlapsia, mutta ystäviä sitäkin enemmän ja rakastava puoliso.
Ei kannata. Myöhemmin on mahdollista adoptoida lapsi jos tulet toisiin ajatuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään ei voi tietää millainen vauva=lapsi on tulossa tai vauvoja joista lapsia kasvaa aikuisiksi.
Kirjoittaja tarjoilee disney-kuvaa kun kaikki menee niinkuin strömmöössä vaikka todellisuus - no, ei se kauheaa ole - on vaan kovin erilaista kuin siellä disnyessä.
Jokaisen eliön perimmäinen tehtävä maapallolla on välttää kuolemista ja siirtää oma DNA eteenpäin. Jos joku haluaa lopettaa oman sukulinjansa niin sehän käy hyvin minulle ja minun voittoisille jälkeläisilleni :D
Kannattavuuden takia lasta ei tule tehdä. Itse olen aina halunnut lapsia ja halunnut äidiksi. Nyt kolme lasta, jotka ovat elämäni tärkeimmät "asiat", mutta aina ei ole helppoa.
Kyllä sen tietää mikäli lapsia haluaa.
Ei kannata tehdä kun et siinä mitään järkeä näe. Siinä kärsii niin lapsi kuin vanhemmat mikäli tuohon lapsen teet. Vauva aika on ns. helppo, murkkuikä on oikeasti vaikeampi.