Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kukaan ei enää nykyään käytä pöytäkonetta kun on älypuhelimet" - Ei pidä paikkaansa!

Vierailija
27.02.2019 |

Tuota kuulee nykyään usein. Minä (32v) käytän, mies (44v) käyttää, molemmat vanhempani ja miehen äiti käyttää, naapurin pariskunta (reilu parikymppisiä) käyttää, oma teinini käyttää.

Käytätkö pöytäkonetta? Miksi/miksi et?
Onko sinulle mieluisampaa käyttää puhelinta vai pöytäkonetta?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytäkonetta käytän ainoastaan yliopistolla. Kotona läppäriä opiskeluun ja siinä opiskelun lomassa netin selailuun. Somea käytän enimmäkseen puhelimella ja kirjoitan tätäkin puhelimella. Spotifyta käytän lähes pelkästään puhelimella ja laskut maksan usein mobiilipankissa. Tietokone hiirellä ja näppäimistöllä on kyllä yleensä mukavampi käyttää, mutta olen sen verran laiska, etten aina jaksa käynnistää tietokonetta, vaikka se viekin vain hetken, jolloin iso osa muusta kuin opiskelusta tapahtuu puhelimella, koska se on päällä jo valmiiksi.

N28

Vierailija
42/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän pöytäkonetta ja miniläppäriä jos olen jossain liikkeellä. Älypuhelinta minulla ei edes ole. En voisi mitenkään harkitakaan luopuvani pöytäkoneesta. Kirjoitan paljon tekstiä, teen grafiikkaa, 3D-mallinnusta, äänieditointia ja joskus jotain pientä ohjelmointihommaa. Pelaan tietokoneella. Meillä ei myöskään ole televisiota joten koneelta katsotaan YLE Areenaa, leffoja jne. ja kuunnellaan musiikkia.

M32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän läppäriä päivittäin, kännykkää vain puhumiseen (pieni ruutu, ei kiitos), ja kunnon pöytäkonetta pelaamiseen.

Vierailija
44/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat tietokoneita. Puhelimessa vaan surkeat näyttö, hiiri, näppis ja suorituskyky.

Terveisiä sohvalta, langaton näppis ja hiiri, 65"

Vierailija
45/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töistä 80% kotona, tietokoneella. Sitten kun se kone kuitenkin on jo tässä, niin mielummin sillä tekee kaiken muunkin. Paitsi laskujen maksun, se on kätevämpää puhelimella, kun voi lukea viivakoodit. Muutoin en jaksa näprätä kännykkää, viestin kirjoittaminenkin on niin kankean tuntuista, että vastailen yksisanaisesti, jos puhelimella viestiin vastaan.

Vierailija
46/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ovat tietokoneita. Puhelimessa vaan surkeat näyttö, hiiri, näppis ja suorituskyky.

Terveisiä sohvalta, langaton näppis ja hiiri, 65"

Tähän! "Keskusyksikkönä" läppäri johon ei tarvitse koskea ;-)

Vierailija
47/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän molempia. Pöytäkone on kaikinpuolin parempi selaamiseen ja videoidenkin katseluun. Oikeastaan kaikessa parempi? Paitsi tietysti nykypäivän äppsit kuten iigee, tinderit sun muut pitää käyttää puhelimella. Siinäpä se.

Kaiken muun kuten twitterit sun muut saa käyttöön ihan pöytäkoneeltakin. Miksi ihmeessä mobiili olisi ekslusiviinen nykyisin? Ei todellakaan.

Käytän IG:tä tietokoneella. En jaksaisi näpräillä mitään päivityksiä ja hästägejä puhelimella.

Vierailija
48/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käytän pöytäkonetta ja tulen käyttämään jatkossakin! Mm pelaamiseen ja työntekoon pöytäkone on ihan yliverto. Pöytäkoneella kirjoittaa myös esim. viestit paljon nopeammin ja mulla menee silmät ristiin, jos tuijoitan koko ajan pientä näyttöä.

Tämän viestin kirjoittamiseen meni mulla tällä tietokoneella reilut puoli minuuttia. Jos olisin kirjoittanut tämän viestin älypuhelimella, en olisi vielä nyt tämän viestin lähetyshetkellä edes viestin puolivälissä kirjoittamisen osalta.

Vierailija
49/52 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole avannut konettani kahteen vuoteen. Teen sillä vain tarvittaessa työhakemuksia ja pelaan. Kännykkä on kätevä, helppo ja kevyt, ja saa samalla makoilla mukavasti peiton alla. Lähes kaikki hoituu puhelimella.

Vierailija
50/52 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten pitää paikkansa.

Vierailija
51/52 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä puhelimella muka pystyy tekemään?

Vierailija
52/52 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän läppäriä. Se on mulle sekä pöytäkone että älypuhelin. 

Soittamiseen ja viestittelyyn käytän tavallista kännykkää.

t: N33