5kk vauva heräillyt öisin jo kaksi kuukautta...
Vertaistukea kaipailen, meidän poika ei ole kahteen kuukauteen nukkunut öitään, vaan kohkaa ja kähisee tunnin välein sängyssään... Kahdesti syö, nälkä ei muulloin tunnu olevan mutta ei saa itse uudelleen unen päästä kiinni vaan vaatii tuttia ja esim. kyljelleen kääntämistä. Äiti on vähän väsynyt...
Kommentit (3)
[quote author="Virkku86" time="14.02.2013 klo 02:20"]
Vertaistukea kaipailen, meidän poika ei ole kahteen kuukauteen nukkunut öitään, vaan kohkaa ja kähisee tunnin välein sängyssään... Kahdesti syö, nälkä ei muulloin tunnu olevan mutta ei saa itse uudelleen unen päästä kiinni vaan vaatii tuttia ja esim. kyljelleen kääntämistä. Äiti on vähän väsynyt...
[/quote]
no, täällä äiti jonka poika täyttää pian 4 vuotta eikä vieläkään ole kertaakaan nukkunut koko yötä heräämättä. äiti ei ole enää väsynyt, koska kaikkeen tottuu. ihan kaikkeen.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2013 klo 03:10"]
[quote author="Virkku86" time="14.02.2013 klo 02:20"]
[/quote]
no, täällä äiti jonka poika täyttää pian 4 vuotta eikä vieläkään ole kertaakaan nukkunut koko yötä heräämättä. äiti ei ole enää väsynyt, koska kaikkeen tottuu. ihan kaikkeen.
[/quote]
Ei tuollaiseen kyllä pitäisi kenenkään joutua tottumaan. Kyllä äitikin ansaitsee kunnon yöunet. Oletteko yrittäneet hakea mitään apua uniongelmiin?
Ootko kokeillu kapaloida? Omalla nelikuisella vauvalla kädet viuhtoo niin, ettei uni tule. Kapalointi auttaa ainakin hänellä rauhoittumaan. Itkeekö vauva? Jos on vain hereillä (kitisee vähän ehkä tai ei ollenkaan, mutta ei itke kunnolla), kokeilisin laittaa eri huoneeseen nukkumaan. Silloin saisi itse nukkua, vaikka vauva heräisi välillä ähisemään. Myös vieressä nukuttaminen voi pitää hereillä. Oma vauva ainakin tuntuu heräävän siihen maidon tuoksuun vähän väliä vaikka ei sitten olisikaan niin nälkäinen että jaksaisi syödä, omassa sängyssä tai vaunuissa nukkuu pidempiä pätkiä.