Uusperheen ongelmat
Ei taas hetkeen ole ollut aloitusta aiheesta, niin tässäpä on.
Uhka vai mahdollisuus eron jälkeen?
Kommentit (3)
Olet tehnyt siitä lapsesta vanhan, syrjään heitettävän, korvattavan. Se näissä uusperheissä on aina vikana. Itsekkäät aikuiset vänkäävät kasaan "perheen", joka uusien lasten synnyttyä muuttuu yllättäen ydinperheeksi ja aiemmat lapset saavatkin kuulla olevansa jotain vanhaa ja ikävää, jotka vain vierailevat perheessä ja ovat silloinkin kaikkien mielestä hankalia. Ei oteta mukaan matkoille, ei kysytä mielipidettä, ylipäätään kuvitellaan, että sen lapsen voi pitää jossain syrjässä pari viikkoa ja sitten sen pitäisi olla ikikiitollinen, kun on päässyt näkemään uuden perheen elämää viikonlopun ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt siitä lapsesta vanhan, syrjään heitettävän, korvattavan. Se näissä uusperheissä on aina vikana. Itsekkäät aikuiset vänkäävät kasaan "perheen", joka uusien lasten synnyttyä muuttuu yllättäen ydinperheeksi ja aiemmat lapset saavatkin kuulla olevansa jotain vanhaa ja ikävää, jotka vain vierailevat perheessä ja ovat silloinkin kaikkien mielestä hankalia. Ei oteta mukaan matkoille, ei kysytä mielipidettä, ylipäätään kuvitellaan, että sen lapsen voi pitää jossain syrjässä pari viikkoa ja sitten sen pitäisi olla ikikiitollinen, kun on päässyt näkemään uuden perheen elämää viikonlopun ajaksi.
Häh? Parhaani mukaan olen yrittänyt ottaa toisenkin lapsen huomioon, toki vauva vei paljon aikaa ja energiaa mutta mitä tässä sitten pitäisi tehdä? yritän yrittämästä päästyänikin mutta lapsi ei halua olla missään tekemisissä, ei puhu, ei pyydä leikkeihin mukaan kuten ennen, ei mitään. Enkä minä voi pakottaakaan.
Ensin näyttää hyvältä, tykästyt jopa uuden puolisosi lapseen ja päätätte tehdä yhteisen lapsen kun kaikki menee hienosti. Sitten huomaat että "vanha" lapsi ei puhu sinulle enää, ei sanaakaan. Alkaen kun pikkusisarus syntyi ja jatkuu vieläkin. Kiva kun muksu tulee käymään ja saan osakseni hiljaisutta ja rumia mulkaisuja. Alkaa vähän ahdistaa näin reilun vuoden jälkeen. Kun tietäisi mitä pahaa olen tehnyt tuon lapsen mielestä.