Tapailemani mies kirjoittaa vieläkin kauppalistat käsin lapulle - omituista vai ei?
Sanoo että sillä tavalla pystyy paremmin havainnollistamaan mitä tarvitsee ja ettei jaksa näpytellä pientä näyttöä.
Tämä on minusta oikeasti omituista, sillä jopa lähes 80-vuotiaat vanhempani näpyttelevät listat älypuhelimillaan.
Onko mielestänne outoa vai ei?
Kommentit (39)
Mullakin on kauppalista paperisena.
Pistän aina kauppalistan jääkaapin oveen ja jos vaikka käytän viimeiset leivinjauheet tai huomaan, että kaurapuuro on loppumassa niin kirjoitan sen heti listaan, muuten unohdan. Ei tartte ettii puhelinta, ku lista on aina lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä leikkaan sirkkupaketeista ja kauranryynipaketeista sellaisia pahvisia kauppalappuja aina ison pinon kerralla.
Ne on paljon parempia kun jotkut ohuet paperin lipareet.
Minä puolestani leikkaan tyhjentyneistä pakkauksista julkisivut irti ja otan ne mukaani kauppaan, jotta tietäisin mitä minulta puuttuu!
Kynä ja paperi, ihana klassikko. Ei yhtään vanhanaikaista.
Eihän tuossa ole mitään outoa. Itse kirjoitan post it -lapulle, jonka saa kätevästi kiinni ostoskärryn ripaan. En jaksa kulkea kaupassa kännykkä kourassa. Sama lappu on kotona jääkaapin ovessa ja kirjoitan siihen viikon mittaan kaikkea ostettavaa. Käyn yleensä kerran viikossa kaupassa. Ikää on 34 v.
Sä olet suurinpiirtein 50 - 55 v joten ihmekös tuo.
Ap, oletko varma ettei mies ole asperger? Tai narsisti? Juokse!
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kauppalista paperisena.
Pistän aina kauppalistan jääkaapin oveen ja jos vaikka käytän viimeiset leivinjauheet tai huomaan, että kaurapuuro on loppumassa niin kirjoitan sen heti listaan, muuten unohdan. Ei tartte ettii puhelinta, ku lista on aina lähellä.
Ostatko kaurapuuron valmiina?!
Mä kirjoitan paperille. Kännykältä niitä listoja ei jaksa ikinä poistaa. Lisäksi usein tulee mieleen joku ostettava juttu kesken ruoanlaiton, jolloin soosisilla sormilla on kätevämpi rustata se asia listaan kuin söhiä puhelimen näyttöä. Itsekin muuten joskus harrastelen tuota kuvien piirtelyä lappuun, ja myös käsialan aggressiivisuusaste vaihtelee sen mukaan, kuinka tärkeää asiaa yritän muistaa. Kauppalappu kulkee myös kätevämmin kädessä, ja sen voi jättää auki ostoskärryyn valvomatta.
N20
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään outoa. Itse kirjoitan post it -lapulle, jonka saa kätevästi kiinni ostoskärryn ripaan. En jaksa kulkea kaupassa kännykkä kourassa. Sama lappu on kotona jääkaapin ovessa ja kirjoitan siihen viikon mittaan kaikkea ostettavaa. Käyn yleensä kerran viikossa kaupassa. Ikää on 34 v.
Teen täsmälleen samalla tavalla! Loistava systeemi, miksi muuttaisin sitä? Ei minulla aina ole kännykkä kourassa jääkaapilla käydessäni eikä esim. ruuanlaittopuuhissa, jolloin helpoimmin huomaa puutteet
Mä kirjoitan kauppalapun miehelle ja piirrän siihen tuhmia kuvia, joita hän yrittää peitellä kaupassa peukalonsa alle. Hän piirtää mulle sydämiä. N62
Mitä omituista tuossa on? Paperille minäkin kirjoitan. Tykkään enemmän kirjoittaa käsin kuin näpytellä puhelinta ja paperista listaa on myös kätevämpi katsoa kaupassa kuin kulkea puhelin kourassa.
Mknä kirjoitan Windowsin Notepadilla j tulostan laserilla aaneloselle.
Hei, sun ja sen vessapaperirulla väärinpäin-skitsoilijan pitäisi muuttaa yhteen. Olisitte oikea matchi🤣
Ei se ole omituista, Omituista olisi kirjoittaa kauppalistat esimerkiksi härän verellä pergamentille.
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoittelen ostoslistaa pikkuhiljaa älypuhelimeeni, koska muistilappua on helppo järjestellä sen mukaan, missä järjestyksessä kaupassa kulkee. Ennen ostoksille lähtöä kirjoitan listan paperille, koska paperi kulkee kätevästi taskussa, eikä paperin näyttö hyppele tai akku vähene. Eikä kenellekään tule mieleen, että siinäpä kalliin näköinen kauppalappu, ryöstänpä sen pois.
Minä muistan ostokset kun kuljen kauppaan aina samaa reittiä.Kerran unohtui kun menin kauppaan eri tietä(jättiprisma).
Itse olet omituinen kun tuollaista mietit.
Minulla on käsin tehy, se on aika kattava, siis kaikkea mitä yleensäkin ostetaan. Se paperi on pankin käytetty kuori, sopivan paksu. Jätän sen sinne kauppakassin pohjalle. Mökkimatkan tsekkauslista on puhelimessa, se on paljon tärkeämpi lista. Lomamatkan tsekkauslista on rullalaukun taskussa. Toimii.
Mihin se kauppalista sitten pitäisi kirjoittaa? Hanuriin?