Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella salaliittoteorioihin uskovan kanssa (pelkään miehen seonneen)

Vierailija
26.02.2019 |

Illasta toiseen samaa kaivelua koneella eli mies googlaa vaihtoehtoisia selityksiä maailman tapahtumille. Tuntuu, että jos menoa katsoo liian läheltä, oma mielikin on vaarassa järkkyä.

Olen aina ollut tosi kriittinen, mitä tulee näihin netin spekulointeihin ja huvittuneenakin lukenut kirjoja sekä selityksiä sille, miksi ja millaiset ihmiset näihin salaliittoihin silti uskovat.

Mitä itse tekisitte, jos miesystävästänne rupeaisi löytymään yhä enenevässä määrin näitä piirteitä? Hommahan ei varsinaisesti aiheuta fyysistä haittaa/uhkaa minulle mutta henkisesti olen ihan riekaleina. Tuntuu, että miehen todellisuudentaju on järkkynyt pahemman kerran ja näin läheltä asiaa on tuskallista seurata.

Mielipiteitä?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi.

Olen ihan tarpeeksi mt-ongelmainen itse, mutta todellisuudentaju vielä toimii.

Vierailija
2/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaisin epäillä miehen mielenterveyttä, jos se alkaisi joihinkin litteän Maan teoroihin uskoa. Huhu. Tai sitten miettisin että minkä idiootin kanssa olen oikeastaan mennyt naimisiin ja miten se on salannut älynjättöisyytensä tähän saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kauan olette tuntenut? Jos uusi tuttavuus ja piilottanut "ongelman" (mielenkiinnon kohteen), niin jättäisin. En jaksaisi tuollaista. Jos taas olette tuntenut pitkään ja mies ollut aiemmin normaali, niin epäilisin alkavaa mt-sairautta ja yrittäisin saada miehen hoitoon. Joskus stressikin voi purkautua vainoharhoina, mutta tämän tyyppisestä persoonasta varmaan olisit jo tietoinen?

Vierailija
4/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kauan olette tuntenut? Jos uusi tuttavuus ja piilottanut "ongelman" (mielenkiinnon kohteen), niin jättäisin. En jaksaisi tuollaista. Jos taas olette tuntenut pitkään ja mies ollut aiemmin normaali, niin epäilisin alkavaa mt-sairautta ja yrittäisin saada miehen hoitoon. Joskus stressikin voi purkautua vainoharhoina, mutta tämän tyyppisestä persoonasta varmaan olisit jo tietoinen?

En enää tiedä, mitä ajatella. En ole tuntenut miestä kovin pitkään (koitin otsikossakin tiivistää asian eli ainoastaan tapailen miestä).

Asia on tullut tavallaan ihan totaalisen puskista ja olen ihan järkyttynyt tällä hetkellä. En tiedä, miten tästä edes puhua kun olemme ihan eri ääripäässä maailmankuviemme kanssa. Minusta mies on henkisesti sairas mutta toisaalta, kukin uskokoon vaikka tuohon litteään maahan niin halutessaan.

En kehtaa edes ystäville puhua asiasta, tunnen niin voimakasta häpeää siitä, millaisen ihmisen kanssa olen huomannut olevani tekemisissä.

Vierailija
5/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa tilanteessa antaisin lapikasta ja etsisin miehen jolla on vähän normaalimpi maailmankuva.

Vierailija
6/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kunhan pysyy järkevissä rajoissa. Historia tuntee monta oikeaa salaliittoa ja kaikki pelkiksi teorioiksikaan leimatut eivät ole vääriä.

Vierailija
7/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Olen miettinyt jaksanko pitää tuollaisia edes kavereina, kun höpinät ovat niin rasittavia.

Vierailija
8/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kunhan pysyy järkevissä rajoissa. Historia tuntee monta oikeaa salaliittoa ja kaikki pelkiksi teorioiksikaan leimatut eivät ole vääriä.

Mikä on sinusta järkevä raja? Mikä muuten olet koulutukseltasi jos saan kysyä?

Onko keskustelu esim. avaruuden olemassaolon kyseenalaistamisesta vielä järkevän rajoissa?

Vierailija
9/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin on yllättävän helppo alkaa uskoa. Netissä samanmieliset onnistuvat vahvistamaan toistensa näkemyksiä, olivatpa ne miten absurdeja tahansa.

Nuori ihminen hurahtaa noihin helpoiten. Minkä ikäinen mies on?

Vierailija
10/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei litteään maahan uskominen ole mikään uskonto, johon vanhemmat kasvattavat lapsensa, tai johon hurahdetaan helluntailaisuuden lailla, vaan se on puhtaasti mt-häiriö(kuten uskontokin, mutta sitä ei pidetä psykoosina) Eli sanot miehelle että sinä koet että ette ole tarpeeksi samoilla sivuilla, jonka takia et halua jatkaa tapailua. Varoituksen sananen; hän voi kehittää pakkomielteen myös sinuun, joten  ole varmovainen mutta jämäkkä puheissasi. 

Ei sun tarvi hävetä sitä että ihastuit mieheen joka paljastuikin aivan pöljäksi. Monella naisella on tämä ongelma, että halutaan siitä ihastuksen kohteesta väkivin vääntää jotain, kun on jo ehkä somessa hehkutettu ihanaa onnea. Ei silti kannata, vaan heti vaihtoonn, mikäli tulee jotain ongelmaa jo heti alussa. Lähteminen on paljon vaikeampaa sitten kun asutaan yhdessä ja on ne lapset tehty, ja tuollainen mt-homma monesti myös periytyy lapsille.

Vierailija
11/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä olisi vaikeuskia ymmärtää niin yksinkertainen asia, kuin se mitä TEORIA tarkoittaa, niin hankalaa olisi jatkaa suhteessa...

Vierailija
12/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin on yllättävän helppo alkaa uskoa. Netissä samanmieliset onnistuvat vahvistamaan toistensa näkemyksiä, olivatpa ne miten absurdeja tahansa.

Nuori ihminen hurahtaa noihin helpoiten. Minkä ikäinen mies on?

Mies on vajaa viisikymppinen (”vajaa” voi tässä todellakin tarkoittaa kahta eri asiaa).

Netistähän löytää kaivamalla mitä tahansa ja olemme vain hyvin eri linjoilla siitä, milloin tieto on luotettavaa.

Vierailija
13/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi. Olen miettinyt jaksanko pitää tuollaisia edes kavereina, kun höpinät ovat niin rasittavia.

Mä tykkään salaliittoteorioista ja sellaisesta spekulatiivisesta pohdinnasta niiden ympärillä. Mutta sellaisten ihmisten kanssa, jotka osaavat harjoittaa myös itsekritiikkiä.

Aloittajalle sanoisin, että jos asia sinua vaivaa, niin se ei ole terveen suhteen merkki. Tervettä on se, että mietit eroa etkä miehen muuttamista. Voi tietenkin olla, että vakava keskustelu saattaa kääntää suhdettanne haluamaasi suuntaan, mutta todennäköisempää on että kaveri saa enemmän irti salaliittohörhöilyistä kuin suhteestanne.

Osta sille lahjaksi rullallinen foliota. Jos hän tajuaa vitsin ja voitte nauraa yhdessä, teillä saattaa olla tulevaisuutta.

Vierailija
14/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa perheessäni on ollut vanhemmilla mt-ongelmia, jotka ovat näkyneet mm. todella sekavina puheina. Oma mielenterveys ei kestäisi sitä, että tuollaisia juttuja joutuisi kuuntelemaan vielä aikuisena parisuhteessakin. Saati sitten miten kummallisen kuvan maailmasta se lapsille antaa, kun tottuu siihen, että ihmiset puhuvat psykoottiselta kuulostavia juttuja.

Vierailija
15/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä voi verrata luulotautisuuteen, jossa luulotautinen pahentaa omia sairauden pelkojaan googlettamalla oireita.

Eli netti pois salaliittoihin uskovalta... Siinä hänelle lääke.

Vierailija
16/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään salaliittoteorioista ja sellaisesta spekulatiivisesta pohdinnasta niiden ympärillä. Mutta sellaisten ihmisten kanssa, jotka osaavat harjoittaa myös itsekritiikkiä.

Aloittajalle sanoisin, että jos asia sinua vaivaa, niin se ei ole terveen suhteen merkki. Tervettä on se, että mietit eroa etkä miehen muuttamista. Voi tietenkin olla, että vakava keskustelu saattaa kääntää suhdettanne haluamaasi suuntaan, mutta todennäköisempää on että kaveri saa enemmän irti salaliittohörhöilyistä kuin suhteestanne.

Osta sille lahjaksi rullallinen foliota. Jos hän tajuaa vitsin ja voitte nauraa yhdessä, teillä saattaa olla tulevaisuutta.

Sinä et ole ilmeisesti lapsena altistunut vanhempien oudolle käytökselle? Jos olisit, niin luultavasti haluaisit ottaa etäisyyttä siinä vaiheessa, kun keskustelukumppanien jutut muuttuvat oudoiksi.

Vierailija
17/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinusta järkevä raja? Mikä muuten olet koulutukseltasi jos saan kysyä?

Onko keskustelu esim. avaruuden olemassaolon kyseenalaistamisesta vielä järkevän rajoissa?

Se, että on ainakin jotenkin loogisesti perusteltavissa eikä sodi tunnettuja fysiikanlakeja yms. vastaan. Eli tuollainen avaruuden kieltäminen tai "litteä maa" ei välttämättä ole sitä. Saa tietysti olla eri mieltä. Jos kysymys on puhtaasti filosofinen ja miettii avaruuden ja kaiken olemassaolon luonnetta asia on tietysti eri.

Vierailija
18/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tosiaan uskoo ihan tosissaan ulkoavaruuden vieraiden käyneen maapallolla, uskoo jonkun ”korkeamman” voiman estäneen USA:ssa ja Venäjällä räjäytettyjen ydinpommien räjähtämisen ja kyseenalaistaa avaruuden sellaisena, kuin se tämänhetkisen tähtitieteen yliopistotason tutkimuksessa oletetaan olevan.

Vierailija
19/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies uskoo salaliittoteorioihin ja toisaalta ei usko yleisesti tosina pidettyihin asioihin kuten että holokausti on todella tapahtunut tai että ihminen on käynyt Kuussa. Minua ei erityisemmin haittaa nämä, saati ahdista mitenkään. Hauskojahan ne on varsinkin ne monimutkaisemmat salaliittokuviot, jotka liittyvä Bilderbergien, juutalaisten tai liskoihmisten (jep...) salaiseen maailmanvaltaan jne.

Vierailija
20/67 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä roikkuu. Onhan mm nörtit varoitelleet vuosikausia ennalta mm miten vaaleihin voidaan netissä vaikuttaa, mutta vielä muutama vuosi sitten asialle naurettiin. Nyt ei kukaan enää naura.