Mitä ruoka-aineita et voi syödä ja miksi?
Itse siedän vain pieniä määriä gluteenia kiitos ärtyneen suolen.
Kommentit (14)
Maksalaatikko. Alkaa oksettaa niin pirusti.
Mätiä ja merilevää, koska ne aiheuttavat yökötystä.
En lähes mitään, olen erityisherkkä lisäksi mm. sähköllekin, sekä radioaalloille.
Maitotuotteita voin syödä vain hyvin kypsennettynä ja kohtuullisina määrinä. Koska jos syön vaikka jugurttia tai paljon juustoa niin ihoni kuivaa ja rystysiin sekä kantapäihin tulee kivuliaita pieniä haavoja.
Kahvista, paprikasta, mintusta, inkivääristä, selleristä ym tulee väsy ja sekava olo. Vaikea nähdä kunnolla, heikottaa jne.
Perunasta tuli yhdessä vaiheessa anafylaktisen shokin oireita mutta olen saanut sen siedätettyä itselleni takaisin käyttöön.
Jotain ruoka-aine allergioita näkyy testeissäkin.
Parsakaali, munuaiset, etanat, mustekala, homejuustot sekä piimä.
Kaalit. Söisin mielelläni, mutta ei ole sen kramppaavan vatsakivun arvoista.
Valkosipulia koska en halua haista seuraavana päivänä valkosipulille. Tykkään kyllä siitä muuten mut ei kiitos.
- laktoosia sisältävät tuotteet -> alkaa pierettämään
-tuore ruisleipä -> alkaa pierettämään
-kahvi-> alkaa närästämään
Tomaattia, pähkinöitä, manteleita, hedelmiä (paitsi banaani), herneitä, paprikaa, porkkanaa. Kaikki noista aiheuttavat kurkun turpoamista ja suun kutinaa.
Homejuustoa, sisäelimiä, sieniä. Oksettaa ajatuskin noista.
Voin syödä kaikkea, mutta en halua tiettyjen makujen takia.
Ärtyvän suolen takia kypsentämättömät hedelmät tai vihannekset ei käy. Samoin täysjyväviljat on pannassa, aiheuttavat ripulin. Valkoinen vilja ja riisi kyllä sopii.
Kukkakaalia. 1. luokalla sijaisopettaja pakotti syömään sitä kunnes oksensin lautaselle. Sen jälkeen en ole voinut syödä kukkakaalia.
Sokeri, vehnä, paprika, kaalit, raaka porkkana, vihreä salaatti. Pinaatti isompina annoksina, ihan vähän menee. Omena. Nämä ärtyneen suolen takia. Saan mielettömät kivut ja turpoan.
En pysty myöskään syömään lihaa enkä lihatuotteita, inhottaa liikaa enkä edes halua!
Kaura. En vaan halua. Yök. Ehkä sain tarpeekseni nuorena.