Miksi mun on niin vaikea kestää sitä kun puoliso katselee muita?
Huono itsetunto, tiedän. Sitä en ymmärrä että se tuntuu ihan vatsanpohjassa asti todella pahana olona.
Vertaistukea? Kuinka eroon tästä kamalasta tunteesta?
Kommentit (30)
Miten se katselee muita? Millä tyylillä ja missä? Kommentoiko että kaunis, seksikäs jne.
Liika on joskus liikaa, et ihan kaikkea en tässäkään sietäisi.
Olen samanlainen. Siksi harkitsen jopa eroa. Vaikea kestää miehen ihastelevaa katsetta edes netin naisiin.
Ahdistus ja paha olo ovat tunteita, joita ei kannata ohittaa tai sietää. Ne ovat hälytysmerkkejä mitkä kannattaa käsitellä ja käydä läpi, vaikka ammatti-ihmisen kanssa.
Huonoa käytöstä ei tarvitse sietää. Tällaista on esimerkiksi tuijottaminen, perään katsominen tai mauton kommentointi. Puhu miehesi kanssa.
Mitä tarkoitat katsomisella? Mies käyttäytyy moukkamaisesti ja tuijottaa, kääntyy katsomaan perään tai jopa kommentoi? Ei sellaista pidäkään sietää.
Jos mies ei tee mitään tuollaista, lopeta hormonaalinen ehkäisy. Se tekee jotkut sairaan mustasukkaiseksi.
Kantsii laihduttaa, harrastaa liikuntaa, syödä terveellisesti ja tehdä itsestä seksikäs. Lihava mätisäkki harvoin kenenkään silmää miellyttää, läskifetissimiehet oma lukunsa. Tod.näk itsekin katselin muita, jos oma nainen olisi mätisäkki.
M33
Ymmärrän hyvin, mulle itselle on kans vähän hankala kestää sitä ajatusta. Tiedostan kuitenkin kuinka epärealistista olisi odottaa että mies ei edes vilkaisekaan ketään päin vaikka kovasti haluaisin että niin olisi.
Kannattaa kuitenkin varmaan miettiä että mistä tuo tunne ylipäätään tulee. Pelkäätkö menettäväsi miehen vai onko joku muu kyseessä? Helpottaa tunteiden käsittelyä kun edes vähän on kartalla että mistä mahdollisesti voisi johtua. Sitten sellainen ihan hyödyllinen neuvo minkä oon oppinut ihan kantapään kautta: ne on loppujen lopuksi tunteita. Niitä tulee ja niitä menee, niitä pitää kuunnella mutta niiden ei kannata joka kerta antaa täysin hallita. Itse yritän aina hyväksyä ne negatiiviset tunteet ja huomata ne ja sitten antaa niiden olla. Usein helpottaa myös se että asian sanoo ääneen jollekin tai jonnekin. Kuulostaa ihan karseelta hihhulipuheelta mutta nämä on mua auttanut samanlaisten asioiden kanssa.
Jos mies avoimesti kyttää ja kommentoi avoimesti muiden naisten ulkonäköä, ei sitä tarvitse kestää. Jos taas kuvittelet niin, eikä hän ole moukka, ongelma on itsetunnossasi.
Jätä perseläpi! Se, että katselee muita, kertoo tasan sen ettei sinua rakasta. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Kantsii laihduttaa, harrastaa liikuntaa, syödä terveellisesti ja tehdä itsestä seksikäs. Lihava mätisäkki harvoin kenenkään silmää miellyttää, läskifetissimiehet oma lukunsa. Tod.näk itsekin katselin muita, jos oma nainen olisi mätisäkki.
M33
M33 ei nyt tiedä mistä täällä puhutaan: miehistä, joiden katse harhailee naisesta toiseen riippumatta siiitä, millaisen kaunottaren on saanut harhautettua koukkuunsa. Kauan ei yhdenkään naisen viehätysvoima riitä kun se katse taas alkaa vaeltaa ja pää kääntyä.
Aika nolostuttavaa naiselle - onneksi nykyaika sallii naiselle itsenäisyyden ja vapauden jättää tämmöinen ei-mies jälkeensä hyvinkin helposti, jos nuo miesvaivat paljastuvat ajoissa ennen perheen perustamista.
Vierailija kirjoitti:
Jätä perseläpi! Se, että katselee muita, kertoo tasan sen ettei sinua rakasta. Piste.
Joo Ap ei kannata kuunnella tällaisia koska tämä ei ole totta. Kaikkea ei tarvitse kestää niinkuin monet on sanoneet, mutta se että mies joskus vilkaisee jotain muuta ei tarkoita sitä että se ei sinua rakastaisi.
Joo, monella on isompia tai pienempia ongelmia on se mies tai nainen jolle nämä sattuu.
Oikeasti pitää osata asioiden antaa olla. Harjoitella, että annan puolisolle luvan tehdä sitä. Sinun on annettava lupa itsellesi että puoliso saa katsella. Voit myös puhua asiasta puolisosi kanssa ja kertoa, että se häiritsee, mutta yritän opetella antaa lupa katseluun. Tämä olisi yksi vaihtoehto.
Silti keskustelu hyvän ammattitaitoisen henkilön kanssa voi olla parempi, jos et itse saa hoidettua asiaa itsesi kanssa ja sieltä voit saada muita ajatuksia kun kerrot hänelle. Kaverit tai Ystävät voivat olla huonoja keskustelukumppaneita, koska heillä voi olla samoja ongelmia, eikä he osaa antaa oikeita ohjeita.
Mieti itsesi kanssa joka tapauksessa, miksi puolisosi ei saa katsella? Mikä pelottaa? Tätä voit tarvita myös jos menet keskusteluun.
Jos luulet, että kumppanisi lähtee jonkun muun seuraan, (ja se tapahtuisi) niin sitten teillä on muitakin ongelmia. Tämä ei ehkä ole oikeasti todellista.
Katseletko itse muita? Et varmaan itse pidä itseäsi pahana?
Ja biologia... Miehet ovat siittäjiä. Heidän pitää tähyillä naaraita, jotta löytävät mihin siementä laskea.
Kirkko on meidät moralisoinut näin. Etua tietysti on kun eletään parisuhteessa, mutta asiat oikeasti voidaan hoitaa myös muuten.
Naiselle on turvaa miehestä, joka pysyy hänen luona.
(Jos on lapsia, muuten asialla ei ole niin suurta merkitystä nykyjään.)
Älä pilaa miestäsi, omalla mustasukkaisuudella.
Se vain ajaa hänet lähemmäksi muita naisia.
Silloin häviät sen taistelun.
Tappele, syytä miestäsi, ole inhottava hänelle, kiellä häntä toimimasta biologian vastaisesti. Näin varmistat, että häntä kiinnostaa muut naiset vain enemmän ja hyvän löytäessään, hän vaihtaa mielellään.
Mun mies haukkuu usein julkkisnaisia ja muita. Mielestäni hyvännäköisiä naisia. Se vihainen reaktio on minusta vaan peittelyä kiinnostukseen. Miksi muuten reagoisi niin vahvasti esim. kaupassa nuorten naisten vaatteisiin. Olen kyllästynyt ja ällöttää. En ole mätisäkki vai mitä se ikinä meinaakaan. Normaali 40+ nainen ja kauniiksikin kehuttu.
Mun mies vitsailee samalla, kun tirkistelee muita naisia (esim. just etelän lomalla). Jostain syystä mua ei haittaa ollenkaan. Tiedän, että pitää muakin kauniina ja ”ihanana”. Luulen, että jonkun toisenlaisen ihmisen katselu ja kommentointi voisi silti haitatakin.
23v miehen kanssa yhdessä enkö vieläkään ole huomannut katsooko hän naisia "sillä silmällä". Ihan varmasti katselee naisia koska arvostaa naiskauneutta mutta en ole kiinnittänyt huomiota koskaan. Eihän sitä silmät kiinni voi olla.
Mutta tiedän että pitää myös minua kivannäköisrnä joten en koe mitään kilpailuasemaa tässä. Lähinnä kommentoi jos joku nuori nainen painaa toistasataa kiloa, silloinkin harmitellen elämän, kauneuden ja terveyden menetystä.
Tapailin joskus miestä joka saattoi katsoa jotain näistä jopa taaksensa kun oli kävellyt ohi. Ja olimme ravintolassa syömässä niin vilkuili viereisessä pöydässä istuvaa näistä monta kertaa.
Itsetuntoni on kunnossa mutta en siedä moukkamaista käytöstä. Lopetin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin joskus miestä joka saattoi katsoa jotain näistä jopa taaksensa kun oli kävellyt ohi. Ja olimme ravintolassa syömässä niin vilkuili viereisessä pöydässä istuvaa näistä monta kertaa.
Itsetuntoni on kunnossa mutta en siedä moukkamaista käytöstä. Lopetin suhteen.
*naista
Noloa tuijottaa niin että kumppani ja muut huomaavat. Puhumattakaan siitä, jos oikein katsoo asiakseen kommentoida toisten ulkonäköä kumppaninsa kuullen. Junttia.
Oletko lukenut demiseksuaalisuudesta? Itse kun ymmärsin olevani demiseksuaali ja puhuttuani kumppanini kanssa olen käsittänyt näitä tuntemuksia paremmin ja päässyt eroon tuosta pahasta tunteesta. Ymmärsin, että kumppani rakastaa minua niinkuin minä häntä, ja parisuhteessa oleminen ei kuitenkaan hänestä sokeaa tee, mikä on ihan normaalia :)