Mitä juttuja ottaisitte mukaan suomalaisesta kulttuurista kansainvälisiin häihin?
Kahden kulttuurin häät tulossa meille ja miehen kotimaassa juhlitaan. Mies kysyi haluanko mukaan suomalaisia tapoja ja etikettiä, mutta en keksi mitään. Auttakaa ehdottamalla suomalaisia juttuja häihin. Viinalla ei läträtä näissä häissä eikä ketään nolata, mutta muuten olen avoimin mielin. =)
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta just se viinalla läträäminen on ollut parasta kaikissa suomalaisissa häissä. Ja myös niissä häissä, joissa ole ulkomailla ollut. Viina ei saa koskaan loppua kesken. Kerrankos sitä naimisiin mennään :) Jättäisin viinattomat häät väliin.
Viina on näissä häissä haram.
MITÄ VITTUA?
Voisiko ruoissa olla jotain suomalaista? Onko miehesi eurooppalainen?
Vierailija kirjoitti:
Hääkakku on Suomessa parempi kuin missään muualla. Ja häävalssi vois olla jokin oikein suomalainen.
Eli sulhasen serkku vetää jonkun arabiteknosetin kasettinauhurilta :(
Olin häissä, jotka päättyivät sulhasen ja morsiamen sukujen väliseen joukkotappeluun.
Olivat ikimuistouset.
Yksi vaari aikoi lyödä minuakin, mutta ei päässyt jaloilleen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin hääleikin mukaan. Jossa kenkää nostellaan sen mukaan kumpaa vastaus osuu, siis omasta mielestä. Esim. Kumpi täyttää tiskikoneen kun molemmat ovat väsyneitä töiden jälkeen? Kumpikin nostaa hänen kenkänsä jonka olettaa sen tekevän.
Yleensä morsiusneidot ja sulhaspojat ovat nämä kysymykset tehneet. Voi tulla hauskojakin näkemys eroja esiin.
Tän on pakkoolla vitsi, kaikki inhoaa näitä hääleikkejä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääkakku on Suomessa parempi kuin missään muualla. Ja häävalssi vois olla jokin oikein suomalainen.
Eli sulhasen serkku vetää jonkun arabiteknosetin kasettinauhurilta :(
Pensselisetä.
Minäkin toisin ruokapöytään jotain suomalaista tarjottavaa. Vaikea antaa ehdotuksia, kun ei tiedä, mitä siellä on saatavilla. Mutta esim. korvapuustit ovat saaneet ihailua ulkomaalaisilta kavereiltani.
Vierailija kirjoitti:
Sulhasen
Minulla on jo mies, jonka kanssa menen naimisiin ja kyllä, mies on ulkomaalainen.
Vierailija kirjoitti:
Perinteistä kermakakkuako tarkoitat suomalaisella hääkakulla?
Minäkin suosittelen onnea tuottavia taikoja, ovat söpöjä ja ihania :)
Vierailija kirjoitti:
Itse ottaisin hääleikin mukaan. Jossa kenkää nostellaan sen mukaan kumpaa vastaus osuu, siis omasta mielestä. Esim. Kumpi täyttää tiskikoneen kun molemmat ovat väsyneitä töiden jälkeen? Kumpikin nostaa hänen kenkänsä jonka olettaa sen tekevän.
Yleensä morsiusneidot ja sulhaspojat ovat nämä kysymykset tehneet. Voi tulla hauskojakin näkemys eroja esiin.
Kiitos ideasta! =) Kenkäleikki voisi olla kiva ilman tiskikoneen täyttö kysymystä, koska kumpikaan meistä ei täytä konetta.
Marskin ryyppyjä, iso kuusiseppele, sinivalkonauhaa, suomi-kp:t ristiin (deaktivoidutkin käy hätätilanteessa) ja iso sisukirjaimilla kirjoitettu teksti joka huutaa: suomi finland perkele. Iso 6x6m suomiliejonalakana taustalle. Musasettiin Sibeliuksen Finlandia joka toiseksi kappaleeksi. Ja joka toiseksi kappaleeksi sekalaista Popedaa. Pöytien alle teipataan v*tusti salmaripulloja (sinne kuun jumala ei näe).
Vierailija kirjoitti:
Voisiko ruoissa olla jotain suomalaista? Onko miehesi eurooppalainen?
Ruokapuolta juuri mietimme miehen kanssa. Mies ei ole eurooppalainen.
200g makaroonilaatikkoa per vieras, sitten vaikka vähän suomalaisia puolukoita ketsupin tilalta kyytipojaksi niin ai että ku onki unique ja special.
Vierailija kirjoitti:
200gr makaronilaatikkoa.
En ole syönyt makaronilaatikkoa yläasteen jälkeen, joten se ei ole juhlava eikä hyvä ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteistä kermakakkuako tarkoitat suomalaisella hääkakulla?
Kyllä. Sellainen täytekakku, vaikka mansiklakakku. Tai suomalaisuus vois näkyä marjoissa, vaikka mustikkaa.
Meillä oli juustopöytä missä oli suomalaisia juustoja sekä hilloja/ hyydykettä ja sitten oli Sveitsiläisiä juustoja (Miehen kotimaa)
Meillä oli myös paljon valokuvia esillä kotikaupungistani ja vähän tarinaa siitä millaisia suomalaiset ovat, samoin tietysti miehen kotimaasta.
Tänä nyt ei sitten teidän höitä koske mutta meillä oli tarjolla myös lonkeroa ja siitä tykkäsi tosi moni😊