Miksi lihasmassa ei kasva!!!??? Olen mies ja Tässä syömisiäni:
Syön aamulla ison lautasellisen kaurapuuroa (veteen tehtyä) ja laitan sinne voi silmän. Lisäksi aamupalalla juon lasin tuoremehua ja vettä.
Otan tuohon lisäksi usein vielä porkkanan.
Töissä kahvilla syön voileivän päällä yleensä kinkkua ja kupin kahvia.
Lounaalla: syön noin 300g ruokaa ja puoli lautasellista salaattia vaihdellen tietysti..
Välipalaksi otan pari leipää jos ehdin .
Päivällinen samoin tavoin kuin lounas.
Iltakahvi ja pulla.
Sekä iltapalaksi kolme leipää ja lasi tuoremehua.
Olen viime kesästä käynyt salilla ja saanut näkyvästi lihaksia.
Kuitenkin kehoni paino on pudonnut 2-3kg.
Miksi en saa painoa nousemaan???!!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
No kertokaapas sitten, että miten paljon minun pitää syödä. Ihan yksitellen läpi vaikka kaikki ateriat
Terve järki mukaan. Kun treenaat oikeasti kovaa, luonto pitää kyllä huolen, että tulee syötyä riittävästi. Nyt treenaat liian kevyesti. Ja se lepo: ei seuraavia treenejä, ennen kuin olet palautunut edellisestä. Noudata tätä kesään asti ja katsotaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
No kertokaapas sitten, että miten paljon minun pitää syödä. Ihan yksitellen läpi vaikka kaikki ateriat
Proteiinia joka aterialla väh 30 grammaa, eli 150g jauhelihaa, kanaa tai 5 kananmunaa jne.
Sitten vaan hiilareita lisukkeeksi päälle, eli jotain näistä: riisiä, perunaa, pastaa, bataattia, kvinoaa, tattaria, leipää
Hyviä rasvoja päälle näistä: oliiviöljy, voi, macademiaöljy, avocadoöljy, kookosöljy, pähkinät kuten manteli, saksanpähkinä, parapähkinä (vältä erittäin epäterveellisiä maapähkinöitä, ei ole pähkinä vaan palkokasvi --
)Voit myös ostaa hyvän maustamattoman heraproteiini isolaatin jostain nettikaupasta tilaamalla. Maustamaton koska sitten et saa turhia makeutusaineta ja voit itse päättää maun tekemällä smoothieita hedelmillä+marjoilla tai 100% kaakaojauheen kanssa banaanin kera. Heraproteiinin voit halutessasi korvata jugurtilla jne, mutta se on vaikeampaa ja kalliimpaa ottaa +30g proteiinia per ateria jugurtista vs. heraproteiini jota tarvitsee vain 34g (riippuu herasta) saadaksesi 30 grammaa.
Hedelmiä myös paljon ruokavalioon: banaani, kiivi, sitrushedelmät, avokado, omena.
Näistä kaikista voit muodostaa aterioita pitkin päivää. Smoothiet nopeuttaa, todella nopeata tehdä aamulla heti ja tehdä vaikka reissuun/töihin mukaan sellainen. Sen ohella kokkaa toki oikeata lämmintä ruokaakin ylläolevista ainesosista tehden makusi mukaan vaikka pasta bolognese tai riisiä ja currykanaa kookosmaidolla ja itse tehtyä guacamolea oheen (sipuli,avokado,tomaatti sekaisin).
Toivottavasti nämä auttoivat, kokkailuun pitää olla kiinnostusta ja pientä hommaahan tässä on alkuun kunnes siitä tulee rutiinia.
Kuinka sä treenaat?
Syö tuhdimpi aamupala, lisää siihen rasvaa ja proteiinia. Sen lisäksi kaksi lämmintä ruokaa päivässä.
Ootko just alottanut?
Kysy mielummin esim pakkotoiston foorumilta, siellä on harrastajia jotka tietää mitä tekee ja miten kannattaa syödä.
Kaloreiden ja proteiinin liikasaanti nopeuttaa elimistön vanhenemisprosessia. Se aktivoi mTORC1:tä, etenkin leusiini, jota heraproteiini sisältää erityisen paljon.
https://en.wikipedia.org/wiki/MTORC1
Ei ole mitään tarvetta syödä proteiinia yli 1.6 g per painokilo, tuokin on jo todella paljon. Lihasta on mahdollista kasvattaa jo 0,8-1,0 g/kg saannilla. Tärkeintä on syödyn proteiinin kokonaismäärä, ei ajoittaminen (paitsi että treenin jälkeinen ruokailu on kaikkein tärkein).
Sinulla on laihduttajan ruokavalio.