Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teollisten peltojen keskellä maalaiset luulevat olevansa villin luonnon asiantuntijoita

Vierailija
25.02.2019 |

Paljon luonnosta vieraantuneet Paa sakkia saa hakea kuin nämä pellossa elävät, joille jäniksen papanakin aiheuttaa pelonsekaista inhoa.

Ei tällä peltomaisemalla mitään tekemistä ole luonnon kanssa, ihmisen tuhoamaa maisema alusta loppuun.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni siirtyy luomuviljelyyn. Toivoa on.

Vierailija
2/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilainen, hanki kuivakäymälä ja laita eritteesi kiertoon! Vesivessa hukkaa ravinteita ja on kallis, kun vesi joudutaan puhdistamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulet että maalla ei ole peltojen välissä metsiä niin kannattaisi arvon helsinkiläishipsterin käydä oikeassa Suomessakin välillä.

Vierailija
4/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni siirtyy luomuviljelyyn. Toivoa on.

Ei pelto ole luontoa, oli luomua tai ei.

Vierailija
5/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat asuvat neukkuneliössä kehä 3 eteläpuolella 😂

Vierailija
6/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilainen, hanki kuivakäymälä ja laita eritteesi kiertoon! Vesivessa hukkaa ravinteita ja on kallis, kun vesi joudutaan puhdistamaan!

Miksi? Eivät maalaisetkaan käytä kuivakäymälöitä. Vesivessat maallakin on.

Vierailija
7/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luulet että maalla ei ole peltojen välissä metsiä niin kannattaisi arvon helsinkiläishipsterin käydä oikeassa Suomessakin välillä.

En ole hipsteri, vaan juntti pikku paikkakunnalta 400km pohjoiseen hesasta.

Teollisuusmettää eli puupeltoa on nekin mitä on, ei oikeaa metsää

Ap

Vierailija
8/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi risukkoisten puistosekametsien vieressä asuvat kaupunkilaiset kuvittelevat olevansa villin ikimetsän kupeessa, ja nostavat mekkalan harvennushakkuista vedoten siihen, että luonnollinen puulajien monimuotoisuus kärsii? Suomen oloissa kuitenkin oikeat aarnimetsät muuttuvat pääsääntöisesti kuusimetsäksi vuosisatojen kuluessa hävittäen muut puulajit tieltään. Miksi niin moni kaupunkilainen luulee, että jos metsät jätettäisiin oman onnensa ojaan 500 vuodeksi, ne näyttäisivät kaikki siltä kuin heidän 50 vuotta sitten hakattu lähimetsänsä?

No joo. Ei pitäisi vastata provoon.

Vierailija
9/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet minua hesalaiseksi. Olen ns..maalta, 8000 asukkaan kunnasta enkä Uudellamaalla päinkään.

Pää pois perseestä. Peltomaisema ei ole luontoa.

Ap

Vierailija
10/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susia sun muita on rampannut takapihalla ja naapureita ei ole. Kuinka metsässä ja villieläinten keskellä pitäisi olla, että voi sanoa jotain villistä luonnosta?

Vierailija
11/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet minua hesalaiseksi. Olen ns..maalta, 8000 asukkaan kunnasta enkä Uudellamaalla päinkään.

Ap

Mitä oikein väniset? Oletko törmännyt sitten johonkin ihmiseen, joka luulee, että peltomaisemassa ei näy ihmisen kädenjälki?

Vierailija
12/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
13/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin Provo, jos kerron yksinkertasen faktan. On teillä herkkä hipiä.

Maalla asuvana tiedän että täkäläiset ei ymmärrä luonnosta juuri mitään.

Onneksi tietty on myös kaltaisiani paikallisia joukossa, jotka tietää, mutta useimmat on ihan pihalla ja vihaavat oikeeta luontoa.

Ap

Vierailija
14/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä oikein väniset? Oletko törmännyt sitten johonkin ihmiseen, joka luulee, että peltomaisemassa ei näy ihmisen kädenjälki?

kyllä, esim tällä palstalla. Ihminen ku elää peltomaisemassa, se palstan logiikalla on luonnon asiantuntija.

Ap

Vierailija
15/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hipsteri, vaan juntti pikku paikkakunnalta 400km pohjoiseen hesasta.

Teollisuusmettää eli puupeltoa on nekin mitä on, ei oikeaa metsää

Ap

Kyllä se vain on siinä mielessä oikeaa metsää, että siellä asuu ihan oikeita eläimiä ja siellä ei esimerkiksi millään citymaasturilla pääse ajelemaan eikä kulje valaistuja lenkkipolkuja. Mitähän se oikea luonto mahtaa sinun mielestäsi sitten olla? Jokin viidakko, jossa kukaan ei ole koskaan käynyt? 

Vierailija
16/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

kyllä, esim tällä palstalla. Ihminen ku elää peltomaisemassa, se palstan logiikalla on luonnon asiantuntija.

Ap

Avoin peltomaisema on elinehto monelle lintulajille.

Vierailija
17/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Voisiko sinulla olla tässä pienoinen väärinkäsitys? Ehkä ilmaisu "maalla" ei kaikkien mielestä tarkoita peltomaisemaa, kuten sinusta ilmeisesti tarkoittaa. Minä tunnen aika paljonkin ihmisiä, jotka asuvat metsän keskellä eikä missään peltomaisemassa. 

Vierailija
18/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisipa maalaisjärjkeä maalaisillakin".

Hyvin paikkansa pitävä sanonta.

Ap

Vierailija
19/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Voisiko sinulla olla tässä pienoinen väärinkäsitys? Ehkä ilmaisu "maalla" ei kaikkien mielestä tarkoita peltomaisemaa, kuten sinusta ilmeisesti tarkoittaa. Minä tunnen aika paljonkin ihmisiä, jotka asuvat metsän keskellä eikä missään peltomaisemassa. 

Niin minäkin tunnen, mutta ei ne mitään luonnon asiantuntijoita tosiaankaan ole, päinvastoin.

Ap

Vierailija
20/30 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ummikkokaupunkilaisetkaan ymmärrä. Parhaiten ymmärtää sekä maalla että kaupungissa asunut ja maailmaa silmät auki kiertänyt! 

Tiedän, että maallakin suurimmalla osalla on sisällä vesivessa, mutta maalla on monella myös sen ohella ulkokäymälänä kuivakäymälä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme