TAMMENTERHOT TORSTAINA
Huomenta! Eilen tein testin ja plussaa näytti, tosin ihan haaleaa. Laskettu aika olis 26.1.07 jos tuo nyt sit suostuu kasvamaan yhtä helposti kun isot sisarrukset. Isosisko(-96) on ollut jo pitkää sitä mieltä et äitin pitäs tehdä pikkuinen tyttö. Ja Isoveikka (-98) sanoo et kun teet ei ole muulla välii kun se on poika. Et seilaa nyt sit noiden välissä. En sano lapsille ennen kuin on ne maagiset 3kk menny.
Nyt pitäis lähteä hoitoalalle töihin ekaa kertaa pitkästä aikaa, ja peikkona kummittelee esikoisen kanssa ollut kauhea olo, en voinut edes asiakkaita syöttää kun olisivat saaneet jotain muuta lautaselle...
Mutta katsotaan...toivottavasti menee hyvin.
ONNEA KAIKILLE ODOTTAJILLE!!!!
Kommentit (14)
[color=steelblue][b]Kandivaihe[/b] ja [b]Tuija76[/b], mua kans ärsyttää kun tuntuu että mulla ei oo kunnollisia oireita. Tuntuu että pahoinvointia on lähes kaikilla ja mulla taas ei ollenkaan. Oireita ei pahemmin oo, ehkä väsyttää tavallista enemmän. Toivotaan ja uskotaan että olemme vain onnellisessa asemassa ja voimme nauttia oireettomasta alkuraskuadesta.
[b]-perhonen-[/b], voin hyvin kuvitella tunteesi kun sukulaisellasi on tällainen tilanne. Varmasti itselläkin sinkoilisi ajatukset sinne tänne... On mullakin välillä ihme ajatuksia, vauvaa on toivottu hartaasti ensin yksin kuumeillen, sitten kaksin, sen tuloksena kaksi keskenmenoa ja raskaus tuntuu nyt oikein ihanalta lahjalta. Silti joinain aamuina mietin että huh huh, mihin sitä onkaan itsensä pistänyt. Se on ihan normaalia, kahdessa aiemmassa raskaudessakin niin ajattelin ja silti en olisi ikinä toivonut että käni kuten kävi. Enemmän oisin huolestunut jos mitään tunteita ei uusi raskaus herättäisi. Toivottavasti sukulaisellesi kävisi kuitenkin hyvin. Mieheni sisko odotti 2 vuotta sitten lasta ja hänelle mm. np-ultran ja muun tutkimuksen perusteella annettiin tuomioksi 85 % tod.nköisyydellä vaikeasti keh.vammainen lapsi. No, täysin terve tyttövauva syntyi! Ja uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttua Down-lapsesta, joka oli ollut np-ultrassa ihan norm. mitan rajoissa ja synnytyksessäkään ei vielä mitään osattu arvata, vasta parin päivän päästä. Nämä on todella vaikeita asioita ja en todellakaan tiedä miten itse reagoisin tollaisiin uutisiin. Siksi olen päättänytkin jättää np-mittauksen väliin, ultrassa käyn kumminkin mutta laitan ruksin kohtaan ' en halua että np mitataan' . Oletteko muut ajatelleet asiaa vai käyttekö ihan normaaleissa mittauksissa ja tutkimuksissa?
Itse sain varattua alkuraskauden ultran. Se olisi 6.6. ja viikkoja olisi silloin 7+2. Toivottavasti sinne asti päästään! Neuvolaankin pitäisi kai soittaa hyvissä ajoin, kun kesälomat lähestyy....
Mukavaa torstaita itse kullekin Tammenterholle masuasukkeineen![/color]
[color=crimson][size=5]☺[/color] [color=dodgerblue][size=1][b]Sinda rv 4+4[/color][/b]
Soitin just neuvolaan aikaa ja sain ajan vasta 19.6 silloin olis kai 10+0,olisin halunnu aijemmin jo! aaaarrrggghhh! ketuttaa!
No,silloin kai kuuluu jo sydän äänetkin doplerilla+ eikös?
Hassuu kun ei muista kuinkas muiden aikana on kuunneltu...
Jaha,nyt mua huudetaan,pitää hakee poika pois suihkusta,on siellä isänsä kanssa :)
Maria ja vieläkin nimetön alku 5+3 (?)
Täällä yksi aivan rättiväsynyt äitee.... mie olen istunut eilisen päivän päivystyksessä ja kohta menen takaisin.... mulla on tulehtunut umpisuoli..!!!!!!!! Hitto ajankohdanhan sekin valitsi. =)
No positiivista on pääsen kohta ultraan =) Varmistavat masuasukin tilan (nyt en oikeasti halua edes ajatella, että kipuilu johtuisi jotenkin hänestä), saapahan varmuuden toisen hyvinvoinnista... mietin tuossa, että voisiko jopa jo sydänäänet näkyä... ??? No kohtahan tuo nähdään.
Olo on niin väsynyt ja ärtynyt ja joka paikkaa jomottaa ja vi****a aika kiitettävästi... *ärisee mennessään*
Että sellaista täällä päin...... Ilmoittelen olostani sitten joskus kun palailen kotiin...Pitäkää sormia ristissä mun puolesta!!
-E-
Eli olen raskaana! Jee, aika uskomattomalta tuntuu ja tätä sulatellessa menee varmaan muutama päivä, niin minulla kuin miehelläni.
En ole vielä neuvolaan soitellut, mutta jos ensiviikon alussa soittaisin. Aiemmissa raskauksissa olen käynnyt viikolla 6+ neuvolassa. Ultra täällä meillä päin on ollut joskus 12 viikon paikkeilla. Eli neuvolan kanssa en vielä hätäile.
Hieman etova olo on ollut ja kaiken lisäksi iski flunssakin päälle =(
Olemme asiasta kertoneet vain kaksoissiskolleni, muille sukulaisille ja ystäville sekä lapsille kerromme vasta ekan ultran jälkeen, kun vain malttais =)
Töissä on aika rauhallista, niin kerkee vähän lukemaan ja kirjoittelemaan kuulumisia. Viime yönä tuli yllättäen herätys puolenyön maissa, kun neiti oli tutkinut isin kelloradioa illalla ja saanut herätyksen päälle. Pikkisen yllätti, kun musiikki yhtäkkiä alkoi pauhata. Muuten oli kyllä ihan hyvä yö, tyttö heräsi ekan kerran vasta viiden maissa eli nukkui putkeen klo 20-05! :)
Etominen jtakuu, muttei ole vielä oksettanut. Semmoinen tasainen huono olo vaan ja erilaiset hajut käy tosi kovasti nenään. Juusto haisee tosi oudolle nykyään. Ja mielitekoja on tullut. Nyt pitäisi saada ihan tavallista paahtoleipää pelkällä Floralla. Nam, kun se on hyvää! Voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon.
Ei ole meidänkään masukilla vielä työnimeä, saa nähdä tuleeko sitä keksittyä. Esikoisellakaan ei tainnut olla työnimieä, ihan vain puhuttiin vauvasta. Vissiin meillä on huono mielikuvitus.
Emma04:lle tsemppiä tutkimuksiin!
T: Monttu rv 6+6 (vissiin)
alkuraskauden eka ultra takana tänä aamuna, larkio-miettisellä. ja iloinen mieli tuli ! Lääkärin mukaan olen sikiön koosta päätellen jo viikolla 7 +, vaikka laskennat antaisivat tulokseksi jotain 6+4, no, pienistä jutuista näissä on kysymys. sydän sykki jo, ja ultrassa näkyi ainakin nyt yksi pieni ihmisen alku ! aika hurjaa, ei tähän totu koskaan, vaikka siis yksi raskaus takana. kyllä tuo sydämen sykkeen ja sen pienen sintin näkeminen aina on yhtä sävähdyttävää.
meille suositeltiin käymään Bruonon rakenneultrassa viikolla 10, koska kuulemma Brunon vehkeet on tarkemmat kuin kunnallisella palvelulla, ja tuo niskapoimu-asia saadaan jo muutama viikko aikaisemmin varmemmin selville. eli varasimme nyt ajan vielä siihenkin. tämä viikon 10 tutkimus oli hänen mielestään se kaikkein tärkein, jos jotain yksityistä haluaa käyttää tukena, koska tosiaan siinä selviää niin moni perusrakenteellinen asia ja aika pitkälle kromosomipoikkeusasiatkin, sikälin kun niitä pystytään ennustamaan.
eli mieli on tällä hetkellä huojentunut ja iloinen ! ja toivottavasti pitää kolemnkin viikon kuluttua paikkansa, että asukkaita on vain yksi---
iloista päivää kaikille !
ja lykkyä tykö erityisesti Emmalle...kylläpäs sun umppari keksi ajankohdan alkaa vihoittelemaan.
Itse selailin muistaakseni sellasta kirjaa kun " Odotusajan 280 päivää" tai jotain sinnepäin ja siinä mainittiin että toksoplasmoosiriski liittyis myös koiran ulosteisiin?!? Oon aina luullut että kissan ulosteitten kanssa sais olla varovainen...mietin vaan kun meillä on tuo pentu ja kakkaa on tullu korjattua päivittäin. Toki pussi kädessä mutta kuitenkin...kertokaahan viisaammat onko tossa mitään perää?
Mulla alko oikeestaan eilen kokoaikainen ällötys...nieleskelin illan ja yritin juoda kylmää ja syödä jotain hapanta, se auttoi (meni litra piimääkin sen sileän tien). Ja sama vain jatkuu, aamukahvi maistuu ja haisee aivan p----lta:) Ja väsy on...tänään on kova ohjelma, kun mies on työmatkalla ja ittellä vapaapäivä ja ajattelin saada jotain hyödyllistä tehtyä täällä kotona. Saas nähdä miten käy.
Ja kaupasta pitäis keksiä jotain hyvää illaksi...banaaneja:) Niihin on tullut himo. Ajattelin röhnöttää sohvalla ja naureskella euroviisuille, ei ainakaan tarvi lätkää katella kun tuo toinen puolisko tulee vasta huomenna:)
Bellevue ja Peukaloinen 6+5
Olen jo taustalta seuraillut kuulumisianne, joten jospa pinoutuisin. Kävin tänään jo ensimmäisessä neuvolassa, viikkoja siis koossa 7+2. Ei kuunneltu sydänääniä, koska ei niitä olisi luultavammin saatu kuulumaan. Nyt on siis äitiyskortti tms., mutta silti odotus tuntuu jotenkin uskomattomalta ja epävarmalta. Etova olo ja väsymys vaivaa, siinä oireet.
Toista odottelen, esikoispoika nyt 1v2kk ja Vantaalla asustellaan. Täytyypi käydä tekemässä esittely vielä tuolle esittelypinoon. Niin ja LA neuvolan tädin laskujen mukaan 2.1.07. Saas nähdä muuttuuko sitten ultrassa. Luultavimmin! Neuvolan täti epäili, et np-ultra olis siinä juhannuksen tienoilla ja seuraava neuvola kesäkuun puolvälissä, siis lääkäri-neuvola.
Mukavaa odotuksen alkua kaikille!
Noopu
En ole vielä hirveän aktiivisesti tänne tammikuisten pinoihin pinoutunut, kun olo raskauden jatkumisen suhteen on vielä niin kamalan epävarma. Mutta ehkä tuon alkuraskauden ultran jälkeen tilanne muuttuu, toivottavasti!
Tervetuloa uusille myös minun puolestani!
Emman tavoin myös minä kävin eilen lääkärillä, mutta mulla vaivana migreenikohtaus. Koko eilisilta tulikin sitten huilattua, mutta vielä tänään on tuntunut pientä " häntää" särystä.
Siellä sitten kun olin tekemässä lähtöä tarkkailusta, niin sairaanhoitaja möläytti raskaudestani mukana olleelle mummollenikin. Meni yleensä niin suulas mummokin kerrankin hiljaiseksi ;)
maria80 rv 4+6 (15 päivää ultraan...)
Tänään tein vielä yhden varmistustestin ja haaleaa plussaa sekin näyttää. Kai sitä on uskottava:) En ajatellut vielä varata aikaa neuvolaan, mutta kun ketjun luin tajusin, että kesälomat tosiaan painavat pian päälle. Täytyy huomenna soittaa, kun ajanvaraus on klo 11-12. Täällä tekevät neuvolassa ensimmäisen ultan rv8 tienoilla ja ultria on kaikenkaikkiaan 4.
Hassua, kuinka sitä huolehtii pienimmästäkin nipistyksestä mahassa, vaikka on jo kaksi hyvinmennyttä raskautta kokenut. Suht uutena oireena on huimaus, päässä huippaa kun nousee ylös. Uskomattoman aikaisin tulevat nämä oireet, ensimmäisellä kerralla huimasi vasta jotain rv20 ja kuopusta odottaessa rv 8. Kaikki siis aikaistuu kerta kerralta.
Emma04, toivottavasti menee kaikki hyvin!
muutokselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:)
Anemone ilmeisesti rv 3+5
aamuvuoro takana ja väsyttää ihan mahottomasti. Olis ihanaa kun voisi ottaa päikkärit kesken työpäivän ;-)
Syökö teistä kukaan vitamiinilisiä tms? Itse olen syönyt multitabs special 2+:aa reilu 1,5 kk. Kuinkahan pitkään niitä kannattais jatkaa? Siinähän on ainakin sitä tärkeää foolihappoa. Maitotuotteitakin käytän kovin vähän, täytyy tsempata tuon kanssa et tulee tarpeeksi kalsiumia.
Oma olo ei kummemmin ole viime päivistä muuttunut; ajoittaista huonoa oloa jos ei syö tarpeeksi usein, kylmä ja väsy. Jos nyt lähtisin sukupuolta veikkaamaan, veikkaisin tyttöä. Poikaraskauksissa ei pahoinointia (tai mitään muutakaan oiretta) ollut.
Siskolle, äidille ja lähimmille työkavereille olen raskaudesta kertonut. Tiedän että heiltä saa tukea jos sattuu käymään jotain *koputtaa puuta*
Sunmom ja pirpana 5+3
Jännä juttu että jos oon vapaapäivällä kotona niin olo on suht hyvä tai siis jopa ihan tavallinen, mutta jos pitää esim.tenttiin mennä tai on joku muu juttu yliopistolla joka vähän ahistaa tai jännittää niin sillon alkaa helposti kuvottamaan. Onneks ei oo ollu tarvetta oksentaa vaikka suht lähellä on sekin ollu.
Vitsit, oon joutunu jo kahelle proffallekin kertomaan kun en voikaan osallistua suunnitellusti ensi vuonna muutamalle koko vuoden kestävälle kurssille. Asia oli pakko hoitaa ennen kesälomaa.Nyt hirvittääkin että jos ultrasta tulee huonoja uutisia.No pitää vaan toivoo että kaikki on hyvin. Periaatteessa oon kertonu vaan sellasille läheisille ihmisille joilta sais tukea jos jotain kävis.
Selkä on ruvennu oireilemaan.En tiiä liittyykö raskauteen vai vaan siihen että meillä ei oo mitään tietokonetuolia vaan kökötän tuntikaudet tällasella jalkarahilla.Sit on vielä sellanen itetehty lökösohva jolla tulee röhnötettyä:)Pitäs varmaan venytellä ja tehä jotain selkälihasliikkeitä.
Maria: Muistanko oikein että sun ultra oli 2.6?Kun mulla on sillon eka neuvola ja musta on hauskaa kun lasket päiviä sun ultraan niin mäkin huomaan siitä et monta päivää mul on neuvolaan:)
Nyt pitäs vielä muutama koulujuttu tehä ennen kesälaitumia:)
Ilmoittelenpa minäkin pitkästä aikaa olemassa olostani *heiluttaa* :)
Tervetuloa kaikille uusille Tammikuisille! Teitä on tullut tosi paljon mukaan viime päivinä. Mulla on jo nimimerkit ihan sekasin päässä, mutta eiköhän nuo käy tässä ajan mittaa tutuiksi. Onnea vielä kovasti plussista!!
Olen kyllä lueskellut palstaa melkein joka päivä mutta väsymys on nykyisin niin tolkutonta etten ole saanut itseäni edes kirjottamaan paria sanaa. Tuntuu että kaikki kaatuu päälle eikä mitään jaksa tehdä. Nälkä on koko ajan ja pelkään aloittavani jo lihomisen ihan alkuviikoilla. Huhhuh. Minkäs teet kun uhkaa kuvottaa aina kun on nälkä..
Se vielä että kyllä tämäkin vielä varsin oireeton alkuraskaus tuntuu olevan. Meillä taitaa olla suvussa onnea siinä mielessä ettei kauheasti ole kukaan kärsinyt pahoinvoinnista. Mitä nyt tätä pientä kuvotusta koko ajan. Mutta itse en kyllä harmittele ollenkaan - nautitaan oireettomuudesta :)
Antakaa anteeksi etten ole sitä kirjalistaakaan saanut aikaiseksi, josko loppuviikosta.... Laittakaahan neuvola- ja ultrauutisia te ketkä olette sellaisiin lähiaikoina menossa!
/hilja
Unettomuus ei onneksi vaivaa enää samallalailla kuin viime viikolla. Nukahtaminen on paaaaljon helpompaa ja auringon aamusäteet eivät heti herätä aamusella. Takana 10 tunnin yöunet ja olo on ihanan virkeä. Esikoinen nukkuu vielä joten pääsin rauhassa pinoilemaan. Toivottavasti ehdin myös aamiaisen rauhassa mutustella ennen kuin esikko herää.
Päivät ja viikot matelee. Vielä puolitoista viikkoa ekaan ultraan, silloin viikkoja 7+1. Eilen kyllä mietittiin miehen kanssa että oisko pitäny yrittää saada aikaa jo ens viikolle ku millään ei meinaa tätä epätietoisuutta jaksaa. Onneksi vielä ei ole pahasti pahaolo hyökännyt. Sellaista lievää kuvotusta mutta vain lievää. Väsy, pissattaminen ja vilutus vielä ainoina kunnon oireina. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin ok. Muistan kuinka esikostakin vasta ultran jälkeen osasin relata. Ja lopullisesti ihana odotus valtasi mielen vasta kun liikkeet alkoi tuntua joka päivä säännöllisesti... siihen on vielä matkaa..
Jaahas nyt esikko heräilee.. täytyy mennä!
Maminen 5+4