Onko sellainen avioliitto mielestäsi parisuhde, jossa seksiä ei ole kuukausiin?
Päätöksen tästä ollessa vain toisen, eikä yhteinen?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Parisuhteeseen kuuluu muutakin kuin seksi.
Omenapiirakkaankin kuuluu muutakin kuin omenaa, mutta ilman omenaa kyseessä ei ole omenapiirakka.
Se on PARIsuhde, johon tarvitaan KAKSI ihmistä.
Kyseessä ei siis ole SEKSIsuhde.Esimerkin tarkoitus oli havainnollistaa sitä, että parisuhde vaatii seksiä ollakseen parisuhde siitäkin huolimatta, että parisuhde vaatii muutakin. Pahoittelen, jos esimerkki oli liian vaikea sinulle.
Älä kettuile kun et osaa.
Vierailija kirjoitti:
No minun ja mieheni parisuhde ei ole samanlainen kuin naapurin Peran ja Pirjon parisuhde joten jokainen todellakin määrittelee itse mikä/mikälainen se OMA parisuhde on.
Meillä oli monen kk seksitön kausi kun olin raskaana ja vauveli halusi maailmaan tai oikeastaan kroppa halusi poistaa alkion/sikiön/vauvan. Eikä todellakaan parisuhde siihen kaatunut vaan tämäkin vain lähensi meitä ja teki meistä parempia yhdessä. Meidän parisuhde on muutakin kuin seksiä.
Luuletko, että parisuhde on "vain seksiä" sellaisille ihmisille, jotka pitävät seksiä välttämättömänä osana tervettä parisuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
No minun ja mieheni parisuhde ei ole samanlainen kuin naapurin Peran ja Pirjon parisuhde joten jokainen todellakin määrittelee itse mikä/mikälainen se OMA parisuhde on.
Meillä oli monen kk seksitön kausi kun olin raskaana ja vauveli halusi maailmaan tai oikeastaan kroppa halusi poistaa alkion/sikiön/vauvan. Eikä todellakaan parisuhde siihen kaatunut vaan tämäkin vain lähensi meitä ja teki meistä parempia yhdessä. Meidän parisuhde on muutakin kuin seksiä.
No teillä oli syy seksittömyyteen - ei haluttomuutta. Se on eri asia.
Meillä on myös 4 ennenaikaisena syntynyttä lasta ja seksittömyyttä yht 8 vkoa ennen ja jälkeen synnytyksen. Silti molemmat halusimme sitä koko ajan, kaipasimme toisen lähelle ja haimme läheisyyttä muilla tavoin.
Riippuu pariskunnasta. Joillekin ok, toisille ei. Normaalit ihmiset puhuisivat asiasta keskenään, jos se toista vaivaisi.
Teidän mukaan aseksuaalien suhteet eivät ole oikeita parisuhteita, koska he eivät harrasta seksiä vaikka he tuntevat romanttista vetoa toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Parisuhteeseen kuuluu muutakin kuin seksi.
Omenapiirakkaankin kuuluu muutakin kuin omenaa, mutta ilman omenaa kyseessä ei ole omenapiirakka.
Parisuhteeseenkin kuuluu muutakin kuin pari, mutta ilman paria kyseessä ei ole parisuhde.
Parisuhde on sellainen kahden ihmisen yhteiselämän muoto, joka sisältää muutakin kuin mitä kämppäkaveruuteen kuuluu. Esimerkiksi yhteinen ruoka- jne. -talous, yhteistä omaisuutta, yhteiset asuintilat ml. makuuhuone jne.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ei kukaan ulkopuolinen voi määrätä toisten parisuhteen ehdoista, vaan jokainen todellakin sen itse määrittelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
En ole kiinnostunut kämppissuhteesta vaikka olisi kuinka kivaa tehdä yhdessä ruokaa tai ajaa työmatkat samalla autolla, pestä kalsarit samassa koneessa tai seurata Frendejä yhteisellä sohvalla. Jos toinen on sairauden takia kyvytön se on eri juttu, silloin sairaus määrittelee suhteen - ei toinen osapuoli ilman yhteistä päätöstä.
Terveiden ja täyspäisten ihmisten parisuhteen tekee se että joku halaa ja haluaa. Rakastelee ja suutelee, vetää lusikkaan aamuyöllä. Silittää poskea ja rutistaa niin että tuntuu.
Juuri näin. Jos ollaan kuin sisko ja veli niin se ei kyllä kauan kestä. Pitkissä suhteissa voi tietysti olla kuivempia kausia eri syistä mutta kyllä sen huomaa kun toinen lakkaa kokonaan haluamasta. Olen kerran ollut tällaisessa suhteessa ja yritin saada sitä toimimaan mutta ero siitä tuli. Mieluummin olen sinkkuna ja harrastan seksiä useiden kanssa kuin olen pystyynkuolleessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on sellainen kahden ihmisen yhteiselämän muoto, joka sisältää muutakin kuin mitä kämppäkaveruuteen kuuluu. Esimerkiksi yhteinen ruoka- jne. -talous, yhteistä omaisuutta, yhteiset asuintilat ml. makuuhuone jne.
Eli sinun mukaasi kaksi ihmistä, jotka eivät asu yhdessä, eivät voi olla parisuhteessa? Lol.
Vierailija kirjoitti:
Teidän mukaan aseksuaalien suhteet eivät ole oikeita parisuhteita, koska he eivät harrasta seksiä vaikka he tuntevat romanttista vetoa toisiinsa.
Tämä toimii silloin kun molemmat ovat aseksuaaleja.
Minun parisuhteisiini kuuluu runsas ja tyydyttävä seksi. Jos seksi loppuu, parisuhde loppuu kyllä aika pian myös.
Monilla parisuhde tuntuu painottuvan enemmän elämänkumppanuuteen, ja se voi olla heille ihan hyvä ratkaisu. Minulla ei ole sellaiseen kiinnostusta mutta kukin tyylillään. Ei näissä ole yhtä kaikille sopivaa mallia.
Odottakaapa vain, ku jompikumpi teistä sairastuu syöpään. Edessä saattaa olla kuukausien hoidot.
Ainakin minun parisuhteeni määrittelee muut asiat kuin seksi ja yhdyntä.
Nyt kiinnostaa: kuinka usein ja minkä verran seksiä pitää jokaisen ikioman maailmannapa-mielipiteen mukaan olla, jotta parisuhdetta voi kutsua parisuhteeksi? Ja mikä kaikki lasketaan seksiksi, ja millä kriteereillä? Entä jos parisunnan molemmat osapuolet ovat aseksuaaleja, ja tyytyväisiä ilman seksiä? Voiko ulkopuolinen mielestään määrittää toisten parisuhteita, vai kuuluisiko tämä oikeus ehkä ainoastaan kyseessä olevan parisuhteen osapuolille?
Vierailija kirjoitti:
Odottakaapa vain, ku jompikumpi teistä sairastuu syöpään. Edessä saattaa olla kuukausien hoidot.
Ainakin minun parisuhteeni määrittelee muut asiat kuin seksi ja yhdyntä.
Outoa naljailua ja kuittailua näiltä matalalibidoisilta. Että oikein syöpää toivotaan sellaiselle, jonka parisuhteessa seksi on tärkeämpi asia kuin mitä se on itselle? Eikö yhtään hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kiinnostaa: kuinka usein ja minkä verran seksiä pitää jokaisen ikioman maailmannapa-mielipiteen mukaan olla, jotta parisuhdetta voi kutsua parisuhteeksi? Ja mikä kaikki lasketaan seksiksi, ja millä kriteereillä? Entä jos parisunnan molemmat osapuolet ovat aseksuaaleja, ja tyytyväisiä ilman seksiä? Voiko ulkopuolinen mielestään määrittää toisten parisuhteita, vai kuuluisiko tämä oikeus ehkä ainoastaan kyseessä olevan parisuhteen osapuolille?
Minulla se raja menee siinä, koenko oloni tyytyväiseksi suhteessa. Ei siinä mitään kertamääriä mitata vaan sitä, vastataanko omiin emotionaalisiin tarpeisiin.
Olen samaa mieltä enemmistön kanssa. Parisuhde kanssani ei ole mikään subjektiivinen oikeus, vaan se edellyttää monen muun asian ohella aktiivista ja tyydyttävää seksielämää. Jos tämä ei sovi, voimme erota yhteisymmärryksessä ilman katkeruutta.
En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi niin monet ovat valmiita luopumaan siitä asiasta, jonka vuoksi parisuhteeseen on ylipäätään alunperin ryhdytty. En minä ainakaan tarvitse parisuhdetta muuhun kuin hellyyteen, seksiin, romantiikkaan ja yhteiseen hauskanpitoon. Lapsia en halua, laskut maksan itse ja ystävät pitävät kyllä seuraa.
Meillä on tilanne se, että parisuhde on romanttinen, eli päivittäistä suukottelua ja halailua ja molemmat aidosti rakastavat toisiaan ja viihtyvät toistensa seurassa, mutta silti lähes seksitön. Kuiva kausi on nyt kestänyt jo viime kesästä - miehen halut alkoivat hiipua jo useampi vuosi sitten työstressin seurauksena. Asiasta on puhuttu paljon ja monelta kantilta, mutta parannusta ei ole tapahtunut. Vaikka seksi on minulle tärkeää, vaikea on kuitenkin pelkän seksin takia lähtä suhteesta, jossa muuten on läheisyyttä ja sellainen yhteys, jota ei kenenkään toisen kanssa ole koskaan ollut. Ikääkin on jo päälle 40, joten millä todennäköisyydellä löytäisin yhtä hyvän parisuhteen, jossa myös seksi toimisi. Jos eroaisin, olisinko sitten ilman seksiä JA ilman läheisyyttä? Vaikeita asioita...