Onko jollain tietoa- tai muistikuvaa että Oscar-palkinnon saaja olisi kyseenalaistettu?
Eli joidenkin mielestä pysti on mennyt "väärälle taholle".
Kommentit (4)
No ihan varmasti aina jonkun mielestä pystit menevät väärälle.
Eikö noista joka vuosi ole rutinaa ja marinaa kun oma suosikki ei voittanutkaan?
Sen olen kyllä huomannut, että 2010 luvun jälkeen annetut Oscarit ovat alkaneet mennä enemmälti keskinkertaisille tai jopa huonoille elokuville, mitkä käsittelevät sellaisia teemoja, kuten seksuaalivähemmistöön kuuluminen, transsukupuolisuus ja erilainen etninen tausta. Olen ihan mielenkiinnosta näitä katsellut jo useita siinä toivossa, että elokuva olisi hyvä tai mielenkiintoinen, mutta melkein kaikki näistä nykyajan Oscarpalkituista on todella tylsiä ja kliseisiä wannabe taide-elokuvia ja olen päättänyt, että mitä enemmän elokuvalla on Oscareita, sitä tylsempi tai seksuaali- ja ihonvärisioillaan päällekäyvämpi se on ja mietin kaksi kertaa ennen kuin sellaisen vuokraan. Näitä asioita vastaan ei minulla ole mitään, mutta ne Oscarit voisi oikeasti antaa hyville leffoille
Oscar-palkinnot jaetaan rahallisin ja poliittisin motiivein.
Jos luulet että kaikissa kategorioissa pysti menee parhaalle, et tiedä mitä kulissien takana tapahtuu.
Oscar-ehdokkuutta havittelevat tuotantoyhtiöt joutuvat laittamaan jopa kymmeniä miljoonia dollareita likoon, jotta juuri heidän elokuvansa pääsee ehdokkaaksi.
Tässä videossa valotetaan lisää Oscar-gaalan taustakäytäntöjä:
Ei kannata katsoa tuota videota, jos haluaa jatkossakin uskoa että Oscarit jaetaan parhaille, eikä rikkaimmille ja poliittisesti korrekteimmille.