Suosittele hyvää kantoliinaa!
Hei!
Osaisiko joku neuvoa millainen kantoliina minun kannattaisi hankkia? Vauvani on pian 7 kk vanha ja painaa 8-9 kiloa. Tähän asti mulla on ollut käytössä sellainen kevyttä neulosta oleva pikkuruu, mutta se tuntuu jo liian heppoiselta. Liina on ribbiä ja mielestäni se joustaa ja löystyy liikaa eikä vauva pysy kauaa hyvässä asennossa. Kasvot eteenpäin en saa vauvaa oikeastaan ollenkaan sidottua, kun liina " löpsähtää" , varsinkin se " vyö" joka tulee sidonnassa päällimmäiseksi.
Olen yrittänyt netissä vertailla liinoja mutta se on tosi vaikeaa. Haluaisin löytää tukevamman ja napakamman liinan joka olisi kuitenkin trikoinen koska se tuntuu mielestäni päällä mukavammalta kuin kudottu.
Kommentit (4)
Ajattelin kuitenkin lähinnä trikoista liinaa. Mulla taitaa olla pieni " asennevamma" noita kudottuja kohtaan, pelkään että ne on liian tönkön tuntuisia päällä. Mulla oli esikoiselle lainassa uudenkarhea Didymos enkä koskaan oikein päässyt sen kanssa sinuiksi, myöntää täytyy kyllä että luovutinkin aika helposti. Hintavakin tuo Didy on niinkuin sanoitkin, käytetyistäkin pyydetään aika paljon. Itse en ole varsinainen aktiiviliinailija vaan enempi satunnaiskäytäjä, joten haluaiin päästä vähän edullisemmin. Joten huhuilen edeleen, onko kenelläkään käyttökokemusta jostain tukevasta trikooliinasta jota voisi suositella minullekin?
Valitettavasti käyttökokemuksia hyvästä liinasta en pysty kertomaan, koska olen itse vasta liinaa hankkimassa, mutta lukemieni kommenttien perusteella taidan päätyä trikoiseen Moby Wrap liinaan. Oletko siihen tutustunut? Sitä on ainakin tällä palstalla kehuttu tukevaksi ja hintakaan ei ole ihan hurjan korkea. Liinaa myy ainakin Pompoli. http://www.pompoli.net/index.php?cPath=95_157
Ainut miinus, että on aika napakkaa kangasta ja sen seurauksena kohtalaisen lämmin. Helppokyttöinen eik taatusti veny, vaikka trikoota onkin. Hintakin kohdallaan.
meillä oli Babybung´dler pikkuvauva-vaiheessa, ja sitten hankin Didymoksen, joka on siis tosi ohut kudottu. Didylla saa selkäsidonnan kivasti ja napakasti ilman apua, ja kaikki etupuolen sidonnatkin ovat minusta helppoja juuri liinan ohuuden takia. Ja se materiaali on aivan taivaallisen pehmeä! Mutta suosittelisin ostamaan käytettynä, Didy on sieltä kalliimmasta päästä ja kestää todella kulutusta. Meillä liinassa kulkee nyt 2v, joka aloitti siis vastasyntyneenä:) En tiedä onko sattumaa, mutta meidän tyttö oppi aikaisin kävelemään, hienomotoriikka on todella hyvä, ja pari päivää sitten oppi pyöräilemään! Mutta olen ihan varma, että jos saadaan pikkukakkonen, niin tarjoan liinakyytiä:O