Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei ymmärrä, että omassa talossa vastuu pitää kantaa itse

Vierailija
24.02.2019 |

Olemme itse rakennuttaneet talon, itse valinneet materiaalit ja urakoitsijat. Ja kun jossain on nyt huomannut jotain vikaa (ruuvi löystynyt), tuo huutaa ja kiukkuaa kun on niin huonoa. Kuka tuosta vastaa?! No itse vastaat, ihan itse voisi ottaa ruuvimeisselin käteen ja kiristää sen. Vaan ei. Nyt taas ulvoo kun jostain tulee vettä hänen mielestään. Itse lotraa pitkin pöytää ja nyt itkee kun hanan juuresta vuotaa. Kuivasin sen, tutkin alustat, kaikki ok. Hänen tiskirättinsä oli sen vain kastellut. Mutta luoja mikä ankea prinsessa tuo on. En kestä.
Hän asui lapsuudenkodissaan aina vuokralla, eivätkä itse kyenneet mistään huolehtimaan. Vanhempansa asuvat edelleen vuokralla. Ja aina vastuu on syy on jossain muualla kuin heillä. Ja tuo on pesiytynyt tuon miehen päähän, että aina vastuu jollain muulla kuin hänellä. Ja hei, olemme asuneet omistusasunnossa jo 15 vuotta, vaan ei, ei tajua.
Mä olen aina se mies talossa, vaikka olenkin nainen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkelilläkö ne ruuvit pitää kiristää? 

Vierailija
2/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava asenne miehelläsi, mutta tosiaan ruuvin kiristykseen ei tarvitse erityisiä taitoja. Yhtä lailla olette vastuussa yhteisestä talostanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies välillä haaveilee maalla asumisesta tyyliin vanha koulu. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos samasta syystä. Minä olen käytännössä huolehtinut kaikesta sisustuksesta, lampunvaihdosta, kodinkoneiden korjaukssesta, kausihuolloista, lumitöistä, vessaremonteista jne. En kaipaa yhtään lisää hommaa. Talo maalla on ihana, mutta vie kaiken ajan ja rahan. Minä tiedän sen. Miehellä ei hajuakaan.

Vierailija
4/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ollut nyt se asenne ongelmana eli vastuunkantamisen välttely, ei niinkään se onko k kkeli vai ei. Se on muuten niin totta monien vuoralla-asujien suhteen että vika on aina jossain muualla.

Vierailija
5/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä asenne miehelläsi. Kuitenkin voit koittaa vähän saada realismia kehiin: Näytä miehellesi, että siitä hanan juuresta ei vuoda ja tee samoin aina kun keksii jotain vikoja, jotka eivät vastaa todellisuutta. Ja sitten yleiset huoltotyöt tehkää yhdessä tai jos ette osaa niin tilaatte ammattimiehen. Yksinkertaista.

Vierailija
6/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olemme, yhdessä vastuussa. Mutta kun tuo mies ei sitä ymmärrä, hän on vain kelluja, joka aina siirtää syyn ja vastuun muualle. Ei ole hänen vika että ruuvi löystyy!!! No ei ole, ei ole kenenkään, mutta jonkun se pitää ruuvata kiinni. Hän ei sitä tee. Ei erota vasaraa lampaantaljasta. Ja kun tulee tiukka paikka, vetäytyy makuuhuoneeseen nukkumaan. Jättää kaiken mun hoidettavaksi. Hän pelaa siellä kännykkäpelejä, mä hoidan ne irronneet ruuvit, lapset ja koirat. Mies vetäytyy, kun hän voi olla kuin yksi lapsista. 

Luoja etten taas jaksaisi tuota.

ap

Vierailija
7/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakensin itse meidän talomme. Mies ei narissut mistään, kerran jopa kautta rantain kiitti, että olisi jäänyt kyllä talo tekemättä ilman minua.

Vierailija
8/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme itse rakennuttaneet talon, itse valinneet materiaalit ja urakoitsijat. Ja kun jossain on nyt huomannut jotain vikaa (ruuvi löystynyt), tuo huutaa ja kiukkuaa kun on niin huonoa. Kuka tuosta vastaa?! No itse vastaat, ihan itse voisi ottaa ruuvimeisselin käteen ja kiristää sen. Vaan ei. Nyt taas ulvoo kun jostain tulee vettä hänen mielestään. Itse lotraa pitkin pöytää ja nyt itkee kun hanan juuresta vuotaa. Kuivasin sen, tutkin alustat, kaikki ok. Hänen tiskirättinsä oli sen vain kastellut. Mutta luoja mikä ankea prinsessa tuo on. En kestä.

Hän asui lapsuudenkodissaan aina vuokralla, eivätkä itse kyenneet mistään huolehtimaan. Vanhempansa asuvat edelleen vuokralla. Ja aina vastuu on syy on jossain muualla kuin heillä. Ja tuo on pesiytynyt tuon miehen päähän, että aina vastuu jollain muulla kuin hänellä. Ja hei, olemme asuneet omistusasunnossa jo 15 vuotta, vaan ei, ei tajua.

Mä olen aina se mies talossa, vaikka olenkin nainen.

Uskon kyllä että olet se mies talossa, oikea äijä suorastaan.

Vierailija
9/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olemme, yhdessä vastuussa. Mutta kun tuo mies ei sitä ymmärrä, hän on vain kelluja, joka aina siirtää syyn ja vastuun muualle. Ei ole hänen vika että ruuvi löystyy!!! No ei ole, ei ole kenenkään, mutta jonkun se pitää ruuvata kiinni. Hän ei sitä tee. Ei erota vasaraa lampaantaljasta. Ja kun tulee tiukka paikka, vetäytyy makuuhuoneeseen nukkumaan. Jättää kaiken mun hoidettavaksi. Hän pelaa siellä kännykkäpelejä, mä hoidan ne irronneet ruuvit, lapset ja koirat. Mies vetäytyy, kun hän voi olla kuin yksi lapsista. 

ap

Jos mies on lapsen tasolla, niin käytä kasvatuskeinoja. Näytä vaikka mallia siihen ruuvin kiristämiseen. Jos et halua kasvattaa mies-lasta,niin päästä menemään.

Vierailija
10/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja sinä makaat av-palstalla. YHDEN RUUVIN KIRISTÄMISESTÄ ulisten. 

Vierailija
11/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla mun exä? Ainakin toi loppumaton kitinä kuulostaa tutulta. Joka asia on niin kamalan vaikea tehdä edes yhdessä. Sitten ihmetteli kun lopulta meni hermo ja tein hommat yksin kun ei hänestä kahdestaankaan voinut onnistua. 

Työtaso väärällä korkeudella, veitset huonot, aurinko menee silmiin (vain hänen, ei muiden) , liian kuumaa, liian kylmää, hiekkaa kengässä, viemäri ei vedä, saranat vonkuu, lipasto painaa liikaa, pöytä ei mahdu ovesta, uli-uli-uli.

Vierailija
12/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ihana nro 11. Ehkä tämä on sitten sun exä. Tosin löysin tämän prinsessan jo 1999, joten luulen että ei ole kuitenkaan sama tapaus. Mutta näitä miesprinsessoja on varmasti enemmänkin. Kaikki on aina jonkun muun vika, ja vain hän joutuu siitä kärsimään.

Minähän hoidan kaiken itse. Hoidan laskut, vakuutukset, lasten asiat, taloon liittyvät asiat, puhelinliittymät, huonekalut, matkat, remontit, pihahommat jne. Koska miehelle ne ei kuulu. Hah.

ap

Vierailija
13/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja vasta muutettuani okt-alueelle naspurikuntaan, aloin huomata kaduilla ja kaupoissa miehekkäitä miehiä. Sellaisia ei näkynyt stadin keskustassa ikinä koko elämäni aikana. Olen vasta tajunnut, että kaupungin keskusta oli täynnä vuokralla asuvia elämäntapavohreitä ja siellä okt-alueella asuu miehiä, jotka tekevät miestentöitä ja ulkohommia. Suosittelen vertailua muillekin!

Vierailija
14/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntyperäinen helsinkiläinen ja vasta muutettuani okt-alueelle naspurikuntaan, aloin huomata kaduilla ja kaupoissa miehekkäitä miehiä. Sellaisia ei näkynyt stadin keskustassa ikinä koko elämäni aikana. Olen vasta tajunnut, että kaupungin keskusta oli täynnä vuokralla asuvia elämäntapavohreitä ja siellä okt-alueella asuu miehiä, jotka tekevät miestentöitä ja ulkohommia. Suosittelen vertailua muillekin!

Mä en nyt allekirjoita tuota, että niitä miehisiä miehiä löytyy vain Helsingin ulkopuolelta ja vain omistusasunnoista, mut oot kyllä muuten mun mielestä jäljillä.

Kutsukaa vanhanaikaiseksi, mutta en olisi koskaan hankkinut omakotitaloa muuta kuin tällaisen perinteisen miehekkään miehen kanssa. En ole itsekään peukalokeskellä kämmentä ja jos talo hankitaan, toisen täytyy kyetä huolehtimaan siitä osaltaan myös. Ja sen verta pihi olen, että joka ruuvaukseen ei kyllä remonttifirmaa soiteta.

Jos olisin päätynyt yhteen esimerkiksi taiteilijan kanssa, kuten meinasi käydä, olisi minulle ollut selvää, että vuokralla asutaan. Se ihminen ei olisi osannut tai halunnut tehdä mitään kotiin liittyvää.

Eli jos ap on yksin halunnut talon, niin sitä niittää mitä kylvää. Jos yhteinen harkittu päätös, vaadi muutosta.

Vierailija
15/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on se syy, miksi itse kieltäydyin ehdottomasti omakotitalosta vaikka mies sellaista halusi. Kaikki olisi jäänyt kuitenkin minun hoidettavaksi.

Vierailija
16/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt allekirjoita tuota, että niitä miehisiä miehiä löytyy vain Helsingin ulkopuolelta ja vain omistusasunnoista, mut oot kyllä muuten mun mielestä jäljillä.

Kutsukaa vanhanaikaiseksi, mutta en olisi koskaan hankkinut omakotitaloa muuta kuin tällaisen perinteisen miehekkään miehen kanssa. En ole itsekään peukalokeskellä kämmentä ja jos talo hankitaan, toisen täytyy kyetä huolehtimaan siitä osaltaan myös. Ja sen verta pihi olen, että joka ruuvaukseen ei kyllä remonttifirmaa soiteta.

Jos olisin päätynyt yhteen esimerkiksi taiteilijan kanssa, kuten meinasi käydä, olisi minulle ollut selvää, että vuokralla asutaan. Se ihminen ei olisi osannut tai halunnut tehdä mitään kotiin liittyvää.

Eli jos ap on yksin halunnut talon, niin sitä niittää mitä kylvää. Jos yhteinen harkittu päätös, vaadi muutosta.

Tähän mun havaintooni liittyy ehkä se, että mielestäni mies on komeimmillaan ulkotyövaatteissa. Sellaiset metsästysreisitaskuhousut... Ja vähiten komea puvussa ja kravatissa. Noita ulkovaatetusmiehiä on taajamissa ja kaulyspaitamiehiä kaupungin keskustassa. En ole koskaan kyennyt syttymään kauluspaitamiehestä. Ymmärrän toki, että jollain muulla voi olla eri näkemys ja mieltymys.

Vierailija
17/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kestätte kattoa ja passata noita mieslapsia vuosikymmenestä toiseen? 

Vierailija
18/18 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän mun havaintooni liittyy ehkä se, että mielestäni mies on komeimmillaan ulkotyövaatteissa. Sellaiset metsästysreisitaskuhousut... Ja vähiten komea puvussa ja kravatissa. Noita ulkovaatetusmiehiä on taajamissa ja kaulyspaitamiehiä kaupungin keskustassa. En ole koskaan kyennyt syttymään kauluspaitamiehestä. Ymmärrän toki, että jollain muulla voi olla eri näkemys ja mieltymys.

Tuostakin ollaan samaa mieltä! Puku ei minulle tarkoita sellaista miehisyyttä, joka kiinnostaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan