Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairas pulu pihassa - mitä tehdä?

Vierailija
24.02.2019 |

Meidän pihassa on ollut eilisestä asti pulu, joka on selkeästi sairas. Ei lennä, liikkuu vain talon seinän viertä muutaman metrin matkalla. Ei syö leipää vaan kyyhöttää vaan paikallaan. Yritin googlata ja häkeen ei kuulemma pidä soittaa. Paikallinen ely-keskuskin on vain arkisin auki. Mitä voi tehdä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se siellä laissa sanoo...

Sairasta, vahingoittunutta tai muutoin avuttomassa tilassa olevaa luonnonvaraista eläintä on pyrittävä auttamaan. Jos eläin on kuitenkin sellaisessa tilassa, että sen hengissä pitäminen on ilmeistä julmuutta sitä kohtaan, eläin on lopetettava tai on huolehdittava siitä, että se lopetetaan.

Vierailija
22/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäkeskukseen saa soittaa, kun luonnoneläin on vahingoittunut. Siellä tekevät arvioinnin, onko poliiseilla kiireellisempää tekemistä kuin tulla lopettamaan. Olen kerran pyytänyt lopettamaan pulun ja toisella kertaa oravan. Molemmilla kerroilla tulivat ja hoitivat työn asiallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli asiallinen ja hyvä kysymys, miksi nämä empatiakyvyttömät elämäänsä kyllästyneet paskapäät jotka täällä kommentoivat eivät voi mennä vaikka potkaisemaan sitä omaa päätään irti? Uskomatonta.

Vierailija
24/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP missä päin asut? Jos voit toimittaa pääkaupunkiseudulle niin ota varovasti kiinni ja toimita Korkeasaareen villieläinsairaalaan. Olen itse toimittanut sinne kerran sairaan oravan.

Ja teille valopäille jotka kehotatte vain antaa eläimen kitua niin hävetkää! Lain mukaan sairasta tai loukkantunutta eläintä täytyy auttaa.

Vierailija
25/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtykää ja saaakaa yhtä vammasia ihmisiä kuiin sinä.

Mäkin oon vammanen. Muulla nyt vaan menee hermot niinkuin kaikilla vammasilla apinoiilla.

Vierailija
26/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Luonto kyllä korjaa.

Korjaa, mutta kyllä kituvan luonnoneläimen voi kivuttomasti lopettaa.

Vierailija
27/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lopettaa pulun? Tai pyytää paikalle jonkun joka lopettaisi?

Vierailija
28/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pahvilaatikko tai vastaava missä ilma kiertää, pulu sinne vesikupin kera pyyhekkin hyvä laittaa kummasti auttaa lintuja sellainen lämmin .

Odottelemaan huomista, jos selviää sinne asti ainakin on yrittänyt. 

Voi vähän tarjota leipää tai muuta vähän mausteista ruokaa.  

Itse olen pitkänajan lintuharrastaja :D

Lemmikkejä ja villejä lintusia tullut pidettyä tälläisissä tilanteissa.

Tosin aina pitää varoa, että sairas lintu saattaa jopa kuolla stressistä kun saa sydänkohtauksen.

Vierailija
29/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli syksyllä sama tilanne. Pihallamme asusteleva harakka tappoi pulun ennen kuin ehdin ilmoittaa eläinsuojeluun. Hyvin ikävännäköistä jälkeä harakka sai aikaan. Sulkia oli ylt’ympäriinsä.

Vierailija
30/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinsuojeluyhdistykseen soittaisin. Tai jos on pahasti sairas, poliisille, että tulevat lopettamaan.

Vaivaisit poliisa tuollaisella asialla? Hei mun pihassa on pulu, tulkaa lopettamaan se.

Vääntää niskat nurin ite nii ei tarvi poliisia vaivata.

Vierailija
31/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat nurin on nopea lopetus.

Vierailija
32/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se on syöty?

Vierailija
33/33 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka voisi lopettaa. Ja itse en pysty, siksi kysyin mihin ottaa yhteyttä. Keski-Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi