Kauniit kasvot vs. seksikkäät kasvot
Mietin tässä, että ovatko kauniit kasvot aina seksikkäät ja päin vastoin. Mielestäni näin ei automaattisesti ole, mutta mitä eroa näissä on? Kummat valitsisitte? Onko seksikkyys enemmänkin ns. pilkettä silmäkulmassa siinä missä kauneus on symmetriaa? Asiallista keskustelua kiitos!
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Esim mua on kehuttu todella kauniiks. ja söpöks
ja jokainen mies jonka kaa oon ollu, on hokenu koko ajan sitä kuinka seksikäs oon. :D
ja mun mielestä ne ei oo tarkottanu tol seksikkyydel mitään tyylii huulen muotoa, vaan yleistä olemusta. :D
ja tyylikin vaikuttaa siihen ja energisyys ja positiivisuus. :D ja kauneuteen taas hyvyys yms muut kauniit piirteet.
ja mulla riippunu myös omasta tyylistä ja meikist,ä, et millaseks on kehuttu. :D
sit on myös ollu muutama mies, jotka on sanonu ku oon ollu kotilookissa enkä kovin paljoo treenannu, et oon kuulemma kaunis mutten seksikäs. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
...Älä ruoki trollia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksikkäät kasvot oli esim Marilyn Monroella (joka tosin oli myös kaunis, mutta ei ehkä klassisen kaunis).
Kauniskasvoinen taas on esimerkiksi Espanjan kuningatar Letizia, mutta itse en ainakaan pidä häntä seksikkäänä, vaan vain superkauniina.
Makuja on näköjään monia... noista kahdesta marilyn on mielestäni selkeästi kauniimpi, kun taas letizia liian maskuliininen ollakseen perinteisellä tavalla kaunis. Seksikkäitä molemmat.
Mitä maskuliinista Letiziassa on? Hän on todella siro. Suuret silmät ja korkeat poskipäät. Klassiset kasvot. Mutta kuten sanot, makuja on monia :D
Suuret silmät ja korkeat poskipäät eivät takaa kauneutta. Voi olla kaunis ilman niitäkin. Eikä letizialla edes ole mitenkään erityisen korkeat poskipäät, piti ihan googlettaa: https://goo.gl/images/xGsA9G
Varmaan vartaloltaan siro, mutta miehekkäät kasvot selvästi.
Letizia on yksi maailman kauneimmista naisista. Olisi halutessaan tehnyt menestyksekkään mallin uran ja nyt edustaa tyylikkäänä komean kuninkaansa rinnalla. Kaksi kaunista tytärtä heillä.
Toki jonkun suomalaisen kateellisen sarvikuonon voi olla vaikea tätä sulattaa, jos oma habitus poikkeaa merkittävästi Letiziasta... sorry.
Ööh, en ole tuon kirjoittaja mutta mielipiteitähän tässä nimenomaan haettiin. Jos muiden mielipiteet ärsyttää noin paljon, ehkä kannattaa lukea jotain toista ketjua.
Liv Tyler on kyllä kaunis. Ja Keira Knightley. Ja Kate Winslet klasssen kaunis.
Seksikkyyden puolelle menee usein naiset, joilla sellainen intensiivinen katse ja/tai uhkeat piirteet kasvoissa.
En tiiä miksi jenni vartiaista täällä jaksetaan pilkata mutta mä olin kerran duunin bileissä mihin jenni tuli esiintymään ja kun hän tuli huoneeseen, aika monelta mieheltä (minä mukaan lukien) meni jalat alta. Sanotaan sitä sitten vaikka karismaksi tai kauneudeksi tai ihan sama.
Seksikkäät kasvot on sellaiset kissamaiset.
-Öööh.. mulle on sanottu et mä näytän kissalta, useempaan otteeseen, mut mul ei oo mitään silmien rajauksia tai tummaa silmämeikkiä, jota sä tässä varmaan nyt tarkotit+++??? :''DDDDD hahahaha...
mites ku oon myös nukkemaisen näkönen, ja sitä on tuntunu miehet pitävän tosi seksikkäänä, ja nukkemaisuus on aika kaukana kissamaisuudesta?? =D ja kuitenki on seksinuket sun muut.
Uhkeat piirteet kasvoissa???????? :DDDDDDDDDDDDD
tarkotatko pumpattuja huulia? :DDD
Minusta seksikkyys ja kauneus on vähän eri asioita, vaikka voivatkin yhdistyä samassa naisessa.
Kauneus, varsinkin klassinen kauneus, on kasvojen symmetriaa, tietyt mittasuhteet, kuten nenän etäisyys huulista, silmien etäisyys toisistaan ym. tulee olla tietynlaiset. Tähän lisätään ihon virheettömyys, kauniit ja tuuheat hiukset, intensiivinen katse ja tietty lämpö, niin tuloksena on kaunis nainen.
Seksikkyys on taas jotain, joka välittyy naisesta kokonaisuutena. Siihen kuuluu lisäksi upea vartalo sekä tapa kantaa itseänsä. Karismastakaan ei ole haittaa.
Suomalaisista julkkiksista varmaankin Regina Linnanheimo on kauneimpia. Myös nuorena kuollut Sirkka Sari oli upea. Nykyisistä varmaan Krista Kosonen ja Alina Tomnikov.
eikä seksikkäällä ees välttämättä oo mitää upeeta vartaloakaa, jos osaa kantaa itsensä ja on itsevarma. :D
Eteerisen kaunis on puhdaspiirteinen, ja kasvoissa on ns. golden ratio.
Seksikyys on ennemminkin asennetta ja olemuksen luontaista estottomuutta tai vietetteväksi itsensä tekemistä erilaisin keinotekoisin menetelmin.
Seksikkyys on enemmänkin sitä, miten kantaa itsensä. Ilman persoonaa ei mielestäni voi olla seksikäs, kaunis kylläkin. Kauneus on enemmän fyysinen ominaisuus, seksikkyys taas monimutkaisempi asia. Olisin mielummin seksikäs kuin kaunis. Minulle on (lähinnä oma mieheni) sanottu, että olen molempia, mutta olen realisti: olen keski-ikäinen, vielä ihan kohtuullisen hemaiseva ja itsestään huolta pitävä, itsevarma nainen, en maailmanluokan kaunotar tai seksipommi. Viihdyn kyllä näinkin ihan hyvin.
Sitten vielä, mielestäni ne kaikista kauneimmat ihmiset ovat niitä, joissa on jokin pieni outous/persoonallinen ja mieleenjäävä piirre. Esim. Cate Blanchett on todella kaunis, muttei mitenkään mieleenpainuva tai persoonallisen näköinen. Sitten taas vaikkapa Liv Tyler on myös todella kaunis, vaikkei kasvojen mittasuhteiltaan vastaa mitään täydellistä naista, ja jää paljon paremmin mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tuntuu pitävän kauneimpina sellaisia julkkiksia, joista löytää omia piirteitään?
Tässä on varmasti perää. Aiheestahan on tehty tutkimus (tai tutkimuksia, en valitettavasti muista, google muistaa), jossa heteroiden huomattiin suosivan vastakkaisessa sukupuolessa samoja kasvonpiirteitä mitä heillä itsellään on. Alitajuisesti tosin.
Luettuani tämän tutkimuksen katsoin millaisia kasvonpiirteitä itse suosin miehissä (ja naisissa, mulle käy molemmat) ja hemmetti. Siellähän ne oli. Samat peruspiirteet mitä itsellä, ei tosin tismalleen samanlaisina kopioina mutta samana konseptina esim. korkeat poskipäät.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat huulet on kyllä seksikkäitä, eivät välttämättä kuulu juuri klassiseen kauneuteen.
Tämä siinä A.Joliessa ja S.Johanssonissa pätee.
Ihmisellä on taipumus pitää hyvännäköisenä itsensä näköisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on taipumus pitää hyvännäköisenä itsensä näköisiä ihmisiä.
No en pidä. Mun mies on suoranenäinen ja jykeväleukainen ja hoikka. Olen kuin possu, lyhyt ja pullea. Nenäkin kuin kärsä ja kasvot pyöreät.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea tekin jaksatte miettiä.
Onko miettijöitä yksi vai useampi?
Onko kukaan uskaltanut testata kasvojensa symmetrisyyttä omalla kuvallaan? https://www.prettyscale.com/
Ööh, en ole tuon kirjoittaja mutta mielipiteitähän tässä nimenomaan haettiin. Jos muiden mielipiteet ärsyttää noin paljon, ehkä kannattaa lukea jotain toista ketjua.