Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö joku vielä oikeasti sanoja mies, nainen, poika ja tyttö?

Vierailija
24.02.2019 |

Eikö se ala olla aika vanhanaikaista ja tunkkaista? Sukupuolineutraalius on tätä päivää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Meidän kirpparillakin on selvästi eroteltu miesten-, naisten-, poikien- ja tyttöjenvaatteet! Ja sitten erikseen vielä isojen tyttöjen vaatteet. Nii!

Vierailija
2/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Mä olen nainen, mulla on mies, ja meillä on nuori, tyttö. Ollaan sitten tunkkaisia, no problem.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että uimahallissakin kehtasivat ohjata "miesten" puolelle. Enkö itse saa määritellä sukupuoleni.

Vierailija
4/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä jankuttaja tuo ap.

Vierailija
5/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on miesoletettu, naisoletettu, ransu ja pingviini.

Vierailija
6/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minä olen nainen. Aviomieheni on mies. Ja meillä on tyttö ja poika. Sukupuolta ei mielestäni pidä teennäisesti häivyttää, koska samalla häivytettään ja piilotetaan sukupuolten kokemaa epätasa-arvoa. Kannatan tasa-arvoa. Jos lapseni joskus ilmoittaisivat minulle olevansa toista sukupuolta, kelpaa se minulle. Se on heidän oma asiansa. Mielestäni sukupuolen häivyttäminen puheesta on teennäistä sukupuolten ja seksuaalivähemmistöjen arvon nostoa. Aito hyväksyntä hyväksyy ihmisen käytetyistä sanoista huolimatta.

Vierailija
7/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän ja tulen aina käyttämään. Se on biologiaa. Hörhöt ovat erikseen.

Vierailija
8/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Olen nainen ja minulla on kolme lasta, kaksi tyttöä ja yksi poika. Meidän koirakin on tyttö. Juuri eilen koirapuistossa joku kysyi onko koirani tyttö vai poika. Olisi varmaan pitänyt ojentaa häntä ja kertoa että koirani on muunsukupuolinen tai sukupuoleton?

Vierailija
9/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään ilmaisua ihminen ei pidä käyttää. Se loukkaa perheen lemmikkiä ja autoa. Värien sanominenkin on pahasta, ei ole olemassa eri värejä.

Vierailija
10/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule käyttää. Ihan oikeasti.

Vierailija
11/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kerran vuodessa kun on Naistenpäivä. Näillä muilla syrjityillähän ei omaa päivää ole.

Vierailija
12/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän. Olen nainen ja minulla on kolme lasta, kaksi tyttöä ja yksi poika. Meidän koirakin on tyttö. Juuri eilen koirapuistossa joku kysyi onko koirani tyttö vai poika. Olisi varmaan pitänyt ojentaa häntä ja kertoa että koirani on muunsukupuolinen tai sukupuoleton?

Hyvä havainto. Ei ole olemassa uros- ja naaraskoiria. Ja koiran omistajana tiedät, ettei nartuilla ja uroksilla ole mitään eroa :) On tämä maailma mennyt kummalliseksi, esimerkiksi tässä asiassa poikkeukset eli femiinit miehet ja maskuliiniset naiset, joita on prosentti väestösä, pyrkivät kieltämään biologiset tosiasiat. 

Vierailija
13/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeologit ja tutkijat ovat supersuvaitsemattomia, sillä aina kun he löytävät jonkun satoja vuosia vanhan ruumiin, niin he määrittelevät jäänteiden perusteella sukupuolen ja iän. Esimerkiksi Ötzi määriteltiin heti mieheksi. Entä jos Ötzi olikin muunsukupuolinen? 

Vierailija
14/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on Ötziä loukattu!

Vierailija
15/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on joku Anu Koivusen sukulainen. Anu Koivunen kannattaa että ei ole sukupuolia. Mutta Anu onkin joku lukenut ja älymystöön kuuluva täysin pimahtanut hörhö.

Vierailija
16/16 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin mennessäni minut luokiteltiin tiiviisti oletetun sukupuolen mukaan, ja se vaikutti saamaani hoitoon keskeisesti. En esimerkiksi saanut mitään tietoa raskausajan tilanteesta, eikä kyselty mitään HPV-rokotteesta tai mammografiasta.

Eivät siis edes kysyneet, kumpaa sukupuolta olen, vaan härskisti olettivat tiettyjä asioita, joita en millään lailla ilmoittanut.