Hyvää suunnuntaiaamua kaikille Hgin Ullanlinnasta, meren ääreltä :))))
Oli ihana herätä virkeänä hyvin nukutun (Dux-sänky) yön jälkeen! Kävin lenkillä kourien kanssa heti kuudelta ihastelemassa hiljaa kirkastuvan taivaan erilaisia sinisen sävyjä: kobolttia, ultramariinia, indigoa jne. Sitten rentouttava jooga ja mietiskely herättämään viimeisetkin solut tietoisuuteen alkavasta ihanasta päivästä. Nyt keitän kahvit ja palstailen hetken ennenkuin suihkuttelen ja valmistaudun jumalanpalvelukseen (Gottesdienst, käyn aina Deutche Kirchessä koska se on tässä lähellä) ja sen jälkeen lounaalle ystävättärien kanssa. Löysin eilen vaatehuoneestani ihanan kirjaillun 3/4-pituisen puolihameen, jonka olin täysin unohtanut. Laiten sen tänään silkkisen, kermanvärisen paitiksen ja mustan v-aukkoisen angorapuseron kanssa ja paljon pitkiä kaulakoruja 70-luvun tyyliin. Jalkaan Palmrothin korolliset mustat mokkasaappaat ja päälle North Facen kuparinvärinen Nuptse Duster.
Miten muiden etelähelsinkiläisten sunnuntai on alkanut? Ihanasti varmaan?
Kommentit (41)
Makoilen vielä sängyssä, hörpin tummapaahtoista juhlamokkaa ylläni Niken vanhat verkkarit, yöpaituli ja reikäiset villasukat. Mutta kas, aurinko tosiaan vähän pilkistelee tuolla meren yllä. Tulee hyvä siivouspäivä.
Mitä on kourit?Hyvä että asut siellä kun et osaa edes kirjoittaa.
Jos tällä palstalla on etelähelsinkiläisiä niin mä oon suoraan persian prinssi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä se nyt vaatii Etelä-Helsinkiin muuttaa? Senkus ottaa ja muuttaa. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Moikka Persian prinssi! Lähdetkö aamusumpille vaikka Brooklyn cafeseen? Aukeaa kympin jälkeen.
Huomenta sinullekin! Itse asun Aasiassa (en kerro tarkempaa maata, ettei tutut tunnista). Heräsin aamulla, menin ulos terassille syömään aamupalan ja sitten omaan uima-altaaseen uimaan. Ulkona lämmintä nyt noin +33. Mutta toki toi koirankusettaminen lumihangessakin on ihan jees...
God morgon alla härliga vänner.
Solveig från Eira
Saat multa toisen nortin, mustan, sain lahjaksi ja on niin jäätävän ruma, eikä ole kenellekään kelvannut. Minulla on koko XS, jos sopii, niin osoite tänne, lähetän heti tänään.
Palmrothin kengät on kuraa, mutta onhan ne edulliset, että ei siinä, jos ei ole laatuun varaa, niin minkäs mahtaa.
No en asu Helsingissä, enkä edes etelässä, mutta hyvää huomenta kuitenkin täältä Pohjanmaan lakeuksilta. Peltomeri siintää silmänkantamattomiin, tällä hetkellä valkoisena. Järvikin näkyy tuolla parin kilometrin päässä (täällä oikeasti näkyy niin kauaksi) Kylän keskusta näkyy meille järven yli ja sinne on matkaa maantietä 7km, linnuntietä tietenkin vähemmän.
Koira kävi itse pihalla pissalla, lenkki tehdään vasta myöhemmin päivällä.
Auringon nousua ihastellaan keittiön pöydän ääressä, lattea juoden.
Päivä kuluu laiskotellessa. Ihana sunnunnuntai.
T: ex-kaupunkilainen
En usko, että kirjoittelette sieltä mistä sanot, noin tyylittömään takkiin ei Ullanlinnassa pukeuduta, kun mennään lounaalle. Korkeintaan koiran ulkoilutukseen kelpaa tuollainen toppis.
Vierailija kirjoitti:
No en asu Helsingissä, enkä edes etelässä, mutta hyvää huomenta kuitenkin täältä Pohjanmaan lakeuksilta. Peltomeri siintää silmänkantamattomiin, tällä hetkellä valkoisena. Järvikin näkyy tuolla parin kilometrin päässä (täällä oikeasti näkyy niin kauaksi) Kylän keskusta näkyy meille järven yli ja sinne on matkaa maantietä 7km, linnuntietä tietenkin vähemmän.
Koira kävi itse pihalla pissalla, lenkki tehdään vasta myöhemmin päivällä.
Auringon nousua ihastellaan keittiön pöydän ääressä, lattea juoden.
Päivä kuluu laiskotellessa. Ihana sunnunnuntai.
T: ex-kaupunkilainen
Kuulostaapa idylliseltä! Melkein kuulen joutsenet. Täälläpäin (Pirkanmaa) pelloilla, metsissä ja kaduilla on jääkuori, joka ei houkuttele kävelemään. Voi seistä Tuon etelähelsinkiläisen viestistä en ymmärtänyt juuri mitään, ja mulle ainoa oikea merikin on se kylmä, kirkas ja pohjoisessa. Pääsisipä pian.
Huomenta. Aamukaffella tässä ollaan(Paulig). Pirkka maidon kera nautin & Dan succer sokerin. Ihana ilma ulkona
Mä asun Ehrensvärdintiellä Eirassa. Ullanlinnan rupusakin pitää näköjään rehvastella merkkiräteillä. Mutta joo, täällä menee ihan hyvin. Päällä on vanhat, mummovainaan 30 vuotta sitten kutomat villasukat (täällä vetää) ja merkitön paksu aamutakki.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta sinullekin! Itse asun Aasiassa (en kerro tarkempaa maata, ettei tutut tunnista). Heräsin aamulla, menin ulos terassille syömään aamupalan ja sitten omaan uima-altaaseen uimaan. Ulkona lämmintä nyt noin +33. Mutta toki toi koirankusettaminen lumihangessakin on ihan jees...
On tosiaan, koska osa ihmisistä ei voi sietää helteitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tottuu :) lisäksi kaikissa sisätiloissa on tosi hyvä ilmastointi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tottuu :) lisäksi kaikissa sisätiloissa on tosi hyvä ilmastointi
Ei ole kiva olla sisällä vaan siksi että ulkona korventuu.
Heräsin ennen viittä, että kerkesin seiskaksi töihin. Töiden jälkeen pitää kirjoittaa essee, jonka palautuspäivä on huomenna. Lisäksi jossain välissä olisi kiva ehtiä lukea keskiviikon tenttiin.
Ulliksessa asun itsekin, Korkeavuorenkadulla. Taitaa vaan olla melkoisen erilaiset elämät meillä...