Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan irtisanoutunut töistä lyhyen ajan jälkeen?

Vierailija
23.02.2019 |

siinä se kysymys tulikin. olisi edessä irtisanoutuminen mikä jännittää ja hävettää kun olen ollut vasta viisi kuukautta. :D kokemuksia? onko tässä mitään hävettävää edes...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo ite irtisanoutumassa kanssa, töitä olen tehnyt kanssa sitten ennen irtisanoutumista 5kk, uusi paikka kyllä tiedossa mutta pieni loma välissä :D

Ei siinä minusta mitään hävettävää ole, ihmisten elämäntilanteet muuttuvat ja niiden mukaan menee muut asiat.

Vierailija
2/15 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen irtisanoutunut monta kertaa, ja se on ihmisen oma asia, missä ei ole mitään häpeämistä. Tärkeintä on ettei lähde ovet paukkuen, vaan keksii ymmärrettävän selityksen, eikä sano "kun tämä on niin p*ska paikka".

Se esimies kun voi tulla vastaan myöhemmin eri työpaikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista, näin ajattelin kanssa että ihan normaalia työelämässä irtisanoutuminen. silti jännittää mennä sanomaan pomolle :D 

Vierailija
4/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, mitäs tuota. Olen itse ottanut loparit ensimmäisenä päivänä, kun selvisi että puheet työn sisällöstä olivat palturia.

Vierailija
5/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin kahden viikon jälkeen koeajalla. Henkilökohtainen elämä vei toiseen kaupunkiin eikä työ ollut mieleinen. Toki normaalisti mielestäni tulee olla vähintään kuukauden töissä että näkee millaista kyseinen työ on. Pomo ei ymmärtänyt eikä ollut tyytyväinen. Kuulemma nopea irtisanoutuminen ollut työpaikalla liian yleistä. Olisikohan siinä jo pompolla paikka katsoa peiliinkin.

Vierailija
6/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni irtisanoi itsensä yhden päivän jälkeen. 

Ei siinä ole mitään hävettävää. Elämäntilanteet muuttuvat ja työ ei aina ole sitä mitä kuvitteli. 

Vierailija
7/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi uusi työ tiedossa en epäröisi. Jotkut työpaikat ovat yhtä kaaosta, missä "johtajat" eivät ota mitään vastuuta, vaan syyttelevät palkkatyön tekijöitä.

Vierailija
8/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli työkaveri, joka irtisanoutui ekana työpäivänä ja sitten riitautti palkan, koska sopimuksessa luki, että kuukausipalkka. Hän ilmoitti, että yksikin päivä töitä tarkoittaa kuukauden palkan saamista.

Vierailija
9/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli työkaveri, joka irtisanoutui ekana työpäivänä ja sitten riitautti palkan, koska sopimuksessa luki, että kuukausipalkka. Hän ilmoitti, että yksikin päivä töitä tarkoittaa kuukauden palkan saamista.

No saiko tahtonsa läpi? :D

Vierailija
10/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite lopettanut koeajalla. Voihan sen tehdä pahassa paikassa, mutta ei näitä paljon voi tulla uralla tai alkaa näyttää aika pahalta.

Vierailija
11/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset irtisanoo ja vaihtaa uuteen kaiken aikaa, jokaisella yksilölliset syynsä.

Ei kai yksikään työnantaja sentään mikään Jumala ole? Tai korvaamaton, kuten ei  yksikään työntekijäkään.

Moni toki luulee niin.

Pasca duuni sairastuttaa ihmisen hyvin tehokkaasti.

Vierailija
12/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme päivää 'konsulttifirman' palveluksessa, kunnes tajusin että se oli, ei nyt ehkä aivan huijausta, mutta ei kaukaa hakenut. Soitin pomolle neljäntenä aamuna ja sanoin mihin voi tunkea duuninsa. Hän sanoi että oikeudessa tavataan. Siitä on nyt yli 20 vuotta, eikä ole haastetta vielä kuulunut.

Vierailija
13/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan. Kerran täällä vain eletään. Mä hassasin juuri neljä vuotta yhdessä työssä, joka oli ihan arsesta. Näytti CV:ssä hyvältä ja uutta hyvää ei löytynyt, niin piti kittuuttaa ja vasta kun pää meinasi levitä lähdin ulkomaille, kun ei Suomesta mitään löytynyt.

Vierailija
14/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap että irtisanoutuminen jännittää! Minä irtisanouduin koeajalla kahden kuukauden jälkeen ja kiersin esimiehen huonetta kuin kissa kuumaa puuroa kaksi päivää ennen kuin rohkaistuin :) Minulla on kaupallinen korkeakoulutus ja haastattelussa työnkuva oli kaikkea muuta kuin todellisuudessa - aika lyhytnäköistä?! Käytännössä tehtäväni oli toimia esimiehen sihteerinä aivan yksinkertaisimmissa asioissa kuten postin lajittelussa ja puhelimeen vastaamisessa, vaikka tehtävänimike oli vientipäällikkö! Ei siinä paljon tarvinnut minkäänlaisena päällikkönä toimia. Esimies veti aikamoiset herneet nenään kun kerroin että irtisanoudun. Kävi onneksi tuuri ja sain nopeasti toisen työpaikan, siellä olenkin sitten viihtynyt jo pian kymmenen vuotta.

Vierailija
15/15 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä työpaikassa olin 6 viikkoa. Pomo oli hullu, eikä työkaverikaan normaali, mm. soitteli viikonloppuna kännisoittoja joissa örvelsi työasioista. Kiitosta ei saanut, eikä kyllä aina palkkaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi