Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisten asioiden ihmisissä olette huomanneet korreloivan keskenään?

Vierailija
23.02.2019 |

Tämä on peukutusta! Nyt saa mutuillakin ihan vain oman kokemuksen pohjalta, ja sitten peukku ylös jos olet samaa mieltä, ja peukku alas jos olet eri mieltä. Jos asiaa on tutkittu ja jaksat etsiä linkkejä, eikä kyseessä ole vain mielipide, niin niitäkin voi toki laittaa mukaan.

Eli siis mielipiteet, näkemykset, työ, arvot, käytös ja sen sellainen.

Aloitan: Taiteilijat ovat yleensä avarakatseisia ja suvaitsevaisia ihmisiä.

Kommentit (1902)

Vierailija
401/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena saatu lapsi ja tyhmyys. Vihervasemmistolaisuus ja epärealistiset uskomukset esim huutavasta työvoimapulasta.

Nuohan menee juuri toisin päin. Ainakin lapsi on suuremmalla todennäköisyydellä fiksu, jos se on nuorena tehty. Siis ihan biologisista syistä. Tätä faktaa ehkä vääristää se, että korkeasti koulutetut lykkäävät useammin lasten hankintaa ja heillä on keskimäärin korkeampi älykkyys minkä lapset myös todennäköisemmin perivät. Mutta nuorempana kannattaisi tavoitteellistenkin ihmisten tehdä lapsensa, jos haluaa älykkyyden maksimoida.

Sitä huutavaa työvoimapulaa huutaa kylläkin oikeisto. Kokoomus ja keskusta etunenässä.

Vierailija
402/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnollisuus ja lempeys

T: ISIS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäällä naisella on useimmin komea mies kuin vähemmän älykkäällä.

Tässä korreloi vain ulkonäkö. Kauniilla naisella on useimmin komea kuin vähemmän kauniilla. Miehet eivät naisen älykkyyttä kovin korkealle arvosta.

Vierailija
404/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus & laiskuus. Ja sanokoon kuka mitä vaan mut tää on totuus :D

Monella masentuneella myös paino nousee, mutta se ei liity laiskuuteen (toisilla taas masennus vaikuttaa päinvastoin eli paino laskee). Traumat ja masennus vie niin paljon energiaa ettei ihminen jaksa tehdä mitään.

Lääkitys nostaa painoa.

Vierailija
405/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mike S kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AMK-opiskelu ja alemmuuskompleksi.

Minun on pakko todeta, että yleensä monilla humanististen tiedekuntien naispuolisilla opiskelijoilla ja maistereilla on niin kova tarve korostaa omaa akateemisuuttansa, että sitä ei voi tulkita kuin alemmuuskompleksiksi.

Aikoinaan kun vielä deittailin, niin törmäsin deittiprofiileissa usein sanapariin "akateeminen nainen". Ohitin kyseiset profiilit aina. En minäkään kirjoita profiiliin dipl.ins.... Samat naiset katsovat nenävarttaan pitkin AMK:saa opiskelevia tai ammattikoulun käyneitä. Pienisieluisia ihmisiä

Minä taas olen tavannut etupäässä muita ylenkatsovia diplomi-insinöörejä. Kuvittelevat tietävänsä kaiken paremmin kuin muut. Ei varmaankaan ole kyse alemmuuskompleksista vaan ihan perinteisestä ylivertaisuusvinoumasta. Maisteri voi muuten olla paljon muutakin kuin humanisti. Tämäkin menee suurimmalta osalta ihan ohi.

Vierailija
406/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus & laiskuus. Ja sanokoon kuka mitä vaan mut tää on totuus :D

Alhainen älykkyys+ kykenemättömyys ottaa vastaan uutta tietoa ja lihavuuden yksinkertaistaminen yksilön huonouden ongelmaksi.

Nähty tällä palstalla miljoona kertaa.

Vierailija
407/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto ja toisten ihmisten haukkuminen ja nälviminen.

Vierailija
408/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni koira,  voimaantunut omistaja.

Vierailija
409/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto ja toisten haukkuminen ja arvosteleminen.

Työpaikallani on nainen, joka arvostelee muiden naisten ulkonäköä jatkuvasti. Milloin on liian näkyvät ripsien pidennykset, liian tyrkky olemus, liian paljon koreilua tai harrastaa liikaa liikuntaa jne.

Vierailija
410/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosharrastus ja kova, itsekäs luonne.

Eikä oo muuten yksi tai kaksi heppahullua joiden perusteella olen tämän päätelmäni tehnyt.

Vierailija
411/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajat on lähes aina juoppojen ja/tai yksinhuoltajien pentuja

Vierailija
412/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten vihaaminen ja oma lapsuudessa traumatisoituminen. Tällaiset kokevat suurta inhoa ja vihaa jos vaikka näkevät niinkin luonnollisen näyn kuin kiukutteleva ja itkevä lapsi, sillä se alitajuisesti palauttaa heidät omiin lapsuuden tunnekokemuksiin.

Voin allekirjoittaa tämän. Vihasin ennen lapsia ja terapian myötä suhtautuminen lapsiin on lieventynyt. 

Vierailija
413/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkeen ja vereen ELÄINihmiset ovat yleensä jollain lailla fanaattisia / vailla suhteellisuudentajua / mielenterveysongelmaisia. Esim. överit heppa, koira, kissa- tai rottatytöt.

Vierailija
414/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia ja älykkyys.

Olen tavannut vain yhden miehen, jolla kuulemma todettiin myöhemmin skitsofrenia. En tiedä, parantuiko hän koskaan.

Hän oli fiksu, hauska, epäsiisti ja eli erittäin likaisessa opiskelijaasunnossa.

Suuri uutinen: tuskin parani. Se psykoosi vain syvenee ja sen voi hallita vain lääkkeillä ja hyvällä hoitotasapainolla. Toivottavasti mies silti sai apua, koska moni älykäs on pyyhkiytynyt pois skitsofrenian takia. Ainakin yksi tuntemani nero oli sellainen että hän vain muuttui tyhjäksi kuoreksi itsestään kun hoitotasapaino oli väärä eikä hän siitä toipunut.

Toivottavasti ei saanut ainakaan loppuelämän lääkitystä. Psykoosin hoitoon käytettävät lääkkeiden "teho" perustuu aivojen toiminnan hidastamiseen, jolloin harhat loppuvat, mutta niin moni muukin asia.  Skitsofrenian ns. negatiiviset oireet ovat täysin samoja kuin lääkityksen haitat ja ilmenevät silloin, kun lääkkeitä on ehditty käyttää jonkun aikaa. Parempi nimi noille on kemiallinen lobotomia. Kaikkein työ-ja toimintakykyisimpiä potilaita saadaan avoimen dialogin malliin perustuvalla hoidolla, jossa ei puhuta sairaustermeillä ja jossa lääkkeitä ei käytetä lainkaan tai vain hyvin lyhyen aikaa. 

Vierailija
415/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäällä naisella on useimmin komea mies kuin vähemmän älykkäällä.

Tässä korreloi vain ulkonäkö. Kauniilla naisella on useimmin komea kuin vähemmän kauniilla. Miehet eivät naisen älykkyyttä kovin korkealle arvosta.

Älykkäät miehet arvostavat. Tyhmille miehille naisen älykkyys on haittatekijä.

ohis

Vierailija
416/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella suuri ylipaino ja tunnesyöminen/heikot tunnetaidot.

Tai traumat muuntuvat addiktioksi, olipa syöminen, juominen tai muu addiktio?

Voi olla mahdotonta mitata vahvoja tunnetaitoja ihmisestä, jolla ei ole addiktioita, koska voi olla ettei ole traumoja. 

Minä olen aikoinaan saanut traumoja kiusaamisesta. Niitä käsittelin sitten ahmimalla herkkuja. Joskus teininä pystyin luomaan itselleni ikään kuin alter egon, joka mistään välittämättä kohteli ihmisiä miten halusi ja nautti siitä. Minussa oli ikään kuin kaksi persoonaa; toinen oli se herkkä ja höpsö tyttö, joka rakasti ihmisiä ja eläimiä, toinen kylmä ja kova epävakaa, joka jätti ja petti ja nauroi toisten sydänsuruille. En käsittänyt, miksi minun olisi pitänyt katua ja pyytää anteeksi, koska kaikki kohtelivat toisiaan samalla tavalla kuitenkin. Ja nautin siitä kaikesta.

Vuosia myöhemmin tapasin nykyisen mieheni ja ihmisten vedätys loppui siihen paikkaan. Rakastuin. Mieheni tarjosi minulle järkevää elämää ja vakautta, toimi peilinä NS. Normaalille ihmisyydelle. Ja niin vähitellen uskalsin paljastaa itseni. Toisaalta, vasta nyt yli 10 vuoden jälkeen olen oppinut olemaan vetäytymättä kovan kuoren taakse aina, jos tulee riitaa. Jotenkin opin jo pienenä ajattelemaan, että pilaan kaiken jo sillä että olen olemassa. Minulle piti todella vakuuttaa, että olen arvokas.

Parin viime vuoden aikana olen oppinut kohtaamaan kaiken sen mitä elämäni aiemmin on ollut. Minulla on yhä empatiataidot tallella, ja niinpä työskentelen sosiaalialalla. Työpaikallani kaikki ovat omia itsejään, eikä kenellekään tulisi mieleenkään alkaa arvostella sitä. Keskitymme huumorin kautta vaikeisiin asiakaskeisseihin ja rakentamaan hyviä välejä toisiimme.

Tämä alkuperäinen arvion esittäjä siis on oikeassa siinä, että ainakin minun kohdalla tunnetaidot eivät olleet aikoinaan tosiaankaan tärkein asia. Ihmisten tarinoita on niin monenlaisia. Oma kertomukseni saattaa ehkä avata tätä teoriaa lisää.

Vierailija
417/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä oo muuten yksi tai kaksi heppahullua joiden perusteella olen tämän päätelmäni tehnyt.

En tiedä itsekkyydestä, mutta kovaluonteisuutta tarvitaan isojen elikoiden kanssa. Pikkujutuista säikähtävät joko lopettavat hevosharrastuksen tai karaistuvat kovapäisiksi.

Vierailija
418/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä itsekkyydestä, mutta kovaluonteisuutta tarvitaan isojen elikoiden kanssa. Pikkujutuista säikähtävät joko lopettavat hevosharrastuksen tai karaistuvat kovapäisiksi.

Tiedän että isojen eläinten käsittelyssä tarvitaan jämäkkää luonnetta ja hevosten omistajat ovat yleensä varakkaampaa porukkaa, mikä tuo itsevarmuutta. En tarkoitakaan sitä vaan suhtautumista muihin ihmisiin.

Vierailija
419/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteiden käyttö ja mielenterveysongelmat.

Tää on ikävä tosiasia, mutta toisessa järjestyksessä. Usein päihdeongelmat on seurausta mielenterveysongelmista, jotka sitten lisääntyy entisestään, kun ihmiset rupeavat hoitamaan mielenterveysongelmia päihteillä. Sitten se onkin loputkin noidankehä, josta on miltein mahdoton päästä jaloilleen, koska päihdeongelmaisena saa huonosti apua mielenterveysongelmiin ja selvänä oleminen vaatii juurikin sen kunnossa olevan mielenterveyden.

Vierailija
420/1902 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset ovat yleensä persaukisia tai jos eivät ole niin taustalla on perittyä rahaa (sampanjasosialistit).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi