Volvo V 70 versus Nissan Qashqai
Nyt ajan Volvolla ja pidän siitä, tilaa on ja ajettavuus hyvä, mutta kun olen näillä pienemmillä maastureilla ajanut ihastuin hyvään näkyvyyteen, kannattaako vaihtaa.
Kommentit (24)
Itellä on Nissan vm 2015 eikä todellakaan ole mikään koppura. Erittäin kiva ajettava. Ja diisselinä liikahtaakin mukavasti.
Nissanissa parempi näkyvyys ja hyvä ohittaa. Korkeampi maavara joten helpompi nousta autoon.
Nissanin ulkonäkö myös parempi kun näissä laatikko Volvoissa.
Vaihda Volvo pois.
Vaikka toki Volvolla on nolo ajaa, niin Qashqai on silti vielä yhden pykälän verran nolompi autona.
Mutta toisaalta, jos sellaista harkitset, niin sinullehan se sitten sopii varmaan oikein hyvin.
Onhan uusi Volvo melkoisesti kalliimpi kuin Nissan, miksihän??
Itselläni oli V70 työsuhdeautona. En hirveästi tykännyt. Mutta ainahan se nyt tuollaisen hiton riisipussin voittaa.
Juuri tuo hyvä näkyvyys Qashqaissa miellytti, ja parkkeeraaminen jotenkin kevyempää, Volvolla saa rattia kammeta tosissaan
Eikä tuliterää Qashqaita rahat riitä ostamaan, Volvokin melkein kymmenen vuotta vanha, mitä vaihdossa saisi ja ehkä pari tonnia raskisi päälle laittaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Nissanissa parempi näkyvyys ja hyvä ohittaa. Korkeampi maavara joten helpompi nousta autoon.
Vaihda Volvo pois.
Ootko joku 150kg liikuntarajoitteinen Iäski jos isoon Volvoon istuminen on liian vaikeaa? V70 on aikansa premiumia, Qashqai hinnat alkaen -halpiksia. Laadussa on iso ero. Mutta toiset tykkää muovista.
Itse vaihdoin farmarin maasturiin juuri tuon korkeamman maavaran vuoksi, heikoilla polvilla helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuliterää Qashqaita rahat riitä ostamaan, Volvokin melkein kymmenen vuotta vanha, mitä vaihdossa saisi ja ehkä pari tonnia raskisi päälle laittaa.
ap
Pidä se Volvo ja unohda nämä vanhat Nissanin rotkot, ellet saa vaihdettua ilman välirahaa.
Ei sovi vertailla. Ihan eri tyyppiset autot ja vulva ihan eri hintaluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuo hyvä näkyvyys Qashqaissa miellytti, ja parkkeeraaminen jotenkin kevyempää, Volvolla saa rattia kammeta tosissaan
Eli Nissanissa on japanilainen ylikevyt ohjaus ja huono ajettavuus maantiellä...
Kääntösädekin lienee suurempi kuin Volvossa?
Eihän alle kymmenen vuoden ikäinen
Volvo ole kuin sisään ajettu, Nissanin saa samanikäisen ajaa romuttamolle.
Vierailija kirjoitti:
Eihän alle kymmenen vuoden ikäinen
Volvo ole kuin sisään ajettu, Nissanin saa samanikäisen ajaa romuttamolle.
Haha. Meillä mm. Maxima 16vuotta. Koskaan ei mitään vikaa.
Iäkkäämmät paljon laittavat noita pikku maastureita juurikin kun on polvet huonot ja lonkat ja lihakset, vanhojen ja huonosti liikkuvien nykyvanhusten autoja.
Minun mummo laitto juuri Qashqain, on sen ensimmäinen oma auto kun Pappa halvaantui.
Tässäkin asiassa mielipide on kuin pers'reikä, jokaisella on omansa mutta jos faktaa haluaa niin esim. vuoden 2015 ja vuoden 2014 kaikkien automallien vikatilastojen kärkeen ponnahti juuri Nissan Qashqai.
Lisäksi n. vajaa 10 vuotta vanhoilla Qashqailla on yksi korkeimmista hylkäysprosenteista katsastustilastoissa.
Eiköhän em. seikat kerro tarpeeksi. Älä siis vaihda Volvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda Volvo pois.Ootko joku 150kg liikuntarajoitteinen Iäski jos isoon Volvoon istuminen on liian vaikeaa? V70 on aikansa premiumia, Qashqai hinnat alkaen -halpiksia. Laadussa on iso ero. Mutta toiset tykkää muovista.
Oletko koskaan ajanut V seitsenkymppisellä? Näyttää suurelta, mutta on käytännössä yllättävän ahdas auto, kuskin paikalle meno on kuin lypsyjakkaralle yrittäisi istahtaa. Samoin takapenkki, autoja kokeillessa säädän kuskin tuolin itselleni sopivaksi ja sitten istahdan taakse. Eipä ole polvitilaa eikä oikein jalkatilaa muutenkaan. Olkoon vain miten premiumia tahansa, niin moni pikkuauto on tilavampi. Enkä nyt tarkoita sitä, että Volvo olisi huono ajettava tai istuimet sinänsä huonoja. Päinvastoin. Auto vain on matala ja ahdas. Pituutta mulla on 188cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda Volvo pois.Ootko joku 150kg liikuntarajoitteinen Iäski jos isoon Volvoon istuminen on liian vaikeaa? V70 on aikansa premiumia, Qashqai hinnat alkaen -halpiksia. Laadussa on iso ero. Mutta toiset tykkää muovista.
Oletko koskaan ajanut V seitsenkymppisellä? Näyttää suurelta, mutta on käytännössä yllättävän ahdas auto, kuskin paikalle meno on kuin lypsyjakkaralle yrittäisi istahtaa. Samoin takapenkki, autoja kokeillessa säädän kuskin tuolin itselleni sopivaksi ja sitten istahdan taakse. Eipä ole polvitilaa eikä oikein jalkatilaa muutenkaan. Olkoon vain miten premiumia tahansa, niin moni pikkuauto on tilavampi. Enkä nyt tarkoita sitä, että Volvo olisi huono ajettava tai istuimet sinänsä huonoja. Päinvastoin. Auto vain on matala ja ahdas. Pituutta mulla on 188cm
Olen toki, pihasta tuollainen löytyy.
Nämä on suosittuja olleet mm. taksikäytössä - toisin kuin Qashkai ja pikkuautot, miksiköhän jos sisätilat niissä kerran ylivertaiset?
Qashqai on muovisen koppuran oloinen, ajettavuus Volvoon verrattuna köykäinen. Itse ajaisin melkoisen vanhalla voöbolka ennemmin kuin Qashqailla.