Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskon että valtaosa lapsiperheiden eroista johtuu seksielämän hiipumisesta

Vierailija
23.02.2019 |

Etenkin jos eron jälkeen ollaan Ok väleissä.

Tätä ei vain kehdata sanoa suoraan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja sitten melko nopeastikin aletaan uusin suhteisiin ja perustetaan jopa uusioperheitä joissa entistä enemmän lapsia. Ihan kuin se seksielämä niissä olosuhteissa pysyisi vireänä niinkään pitkään kuin ekalla kierroksella.

Vierailija
2/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on varmasti hankala, jos raskausaika on tarkoittanut pahoinvointia, synnytys on ollut haastava ja vauvalla on koliikki tms. Harva nainen jaksaa siinä tilanteessa seksiä haluavaa miestään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistähän syystä se seksielämä loppuu? Naisilla yleensä siksi, että mies käyttäytyy itsekkäästi. Miehen mielestä nainen nalkuttaa, mutta kun miettii syitä, miksi nainen nalkuttaa, sekin johtuu siitä, että mies käyttäytyy itsekkäästi, elää elämäänsä kuin muita ei olisi ja nainen odottaa, että saisi tunteen "meistä".

Toki onhan niitä varmasti muitakin syitä, mutta kyllä nämä ovat aina pääsyyt. Vai olenko täysin väärässä? En usko.

Vierailija
4/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on varmasti hankala, jos raskausaika on tarkoittanut pahoinvointia, synnytys on ollut haastava ja vauvalla on koliikki tms. Harva nainen jaksaa siinä tilanteessa seksiä haluavaa miestään. 

Naiset ovat useimmiten aloitteellisia erossa ja syynä se, etteivät saa enää ihailua ja seksuaalista huomiota omalta mieheltään kuten ennen lapsia. Ero otetaan usein (nuorimman) lapsen ollessa 4-6 -vuotias.

Vierailija
5/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän syystä se seksielämä loppuu? Naisilla yleensä siksi, että mies käyttäytyy itsekkäästi. Miehen mielestä nainen nalkuttaa, mutta kun miettii syitä, miksi nainen nalkuttaa, sekin johtuu siitä, että mies käyttäytyy itsekkäästi, elää elämäänsä kuin muita ei olisi ja nainen odottaa, että saisi tunteen "meistä".

Toki onhan niitä varmasti muitakin syitä, mutta kyllä nämä ovat aina pääsyyt. Vai olenko täysin väärässä? En usko.

Et ole väärässä, meille kävi juuri noin, että mies jatkoi itsekästä elämäänsä kun lapsi syntyi ja minä taas jouduin yksin huolehtimaan lapsesta enkä päässyt harrastamaan edes kun mies päätti, että hänen täytyy saada joka ilta harrastaa omaa juttuaan. Kun puhuin asiasta niin miehen mielestä se oli nalkuttamista. Eipä tehnyt mieli seksiä miehen kanssa enää.

Vierailija
6/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksielämä loppuu kun käy ilmiasusta, että kumppanimies onkin itsekäs pska.

Vierailija
8/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin töihin, kun lapsi oli 6kk ja sai isä jäädä kotiin. Ihan oikein, koska minä olin jo raskausaikana ollut pois töistä ja nyt sai isä hoitaa lastaan.

Vierailija
9/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli ero, kun mies tajusi, että elän kuin hän. Vajaan vuoden kotoilin ja sitten tajusin, että pidin miehelle hotellia. Kun menin töihin ja töistä harrastuksiin, en enää siivonnut kotona jne., niin miehen mielestä hylkäsin perheen. En enää rakastanut, koska ruuanlaiton sijaan menin salille. Mies taas ei voinut siivota, koska joutui hoitamaan lasta eli vei sen äidilleen ja meni itse pelaamaan.

Mutta syyllinen eroon olin siis itsekäs minä.

Vierailija
10/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No harvoin kai koko raskausaikaa on pahoinvointia. Synnytyksen jälkeen fyysiset vaivat ja kivut tietysti estää yhdynnän, mutta voihan sitä seksiä muutenkin harrastaa. Ja vauvan kokiikki on vaan tekosyy.... oikeesti.

Vierailija
11/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavuonna ei kannattaisi erota. Silloin parisuhde ei ole normaali, varsinkaan, jos äiti tai molemmat vanhemmista eivät saa nukuttua juurikaan.

Jos reilusti vauvavuoden jälkeenkään elämä ei yhtään helpota (esim. seksiä ei ole lainkaan tai pariskunta on jatkuvasti vihainen), sitten ymmärrän, että ero tulee mieleen.

On tietysti sitäkin, ettei mies ymmärrä, miten paljon vauva äidiltä vaatii, ei tajua esim. väsymystä ja kuvittelee, ettei mikään ole muuttunut. Mutta moni nainen jättää myös parisuhteen hunningolle ja keskittyy niin paljon lapseen, ettei miehelle jää yhtään tilaa. Mies jää kokonaan ilman huomiota ja hellyyttä, mutta naista ei haittaa, koska saa kaipaamansa läheisyyden vauvalta. Harva mies jaksaa tätä loputtoman kauan.

Vierailija
12/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä taas luulen, että syinä ovat väsymys, ymmärtämättömyys panostaa parisuhteeseen ja mahdollisesti itsekeskeisyys. Joko kummankin tai toisen osapuolen osalta.

Vierailija
13/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tilanne on se, että olet olemassa miehelle vaan kun panettaa. Silloin mies koskettelee, hymyilee ja huomaa sinut.

Kun on saanut, tai ei paneta, olet ilmaa. Ei kosketuksia, suudelmia tai mies ei välttämättä edes kuuntele asioitasi tai puhu mitään.

Ei enää paljon itseä haluta.

Vierailija
14/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän se seksielämä hiipuu?

Hiipuisiko ihan uupumukseen ja ajan puutteeseen, kun niitä kuuluisia turvaverkkoja eli suurta sukua ei ole lähistöllä jakamassa kokopäivätyön, asuntolainan hoitamisen ja mukuloiden kasvattamisen taakkaa. 

Vierailija
15/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä johtuu seksielämän hiipuminen?

Seksielämä ei ole se perimmäinen syy vaan ikään kuin viimeinen oljenkorsi, joka katkaisee kamelin selän, tarttee kivaa paljon syvemmälle jos lähdetään eron syitä setvimään.

Vierailija
16/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taustalla kuitenkin se epävarmuus, että tykkääkö tuo minusta enää ollenkaan? Eli huono itsetunto kummallakin.

Puhumattomuus, puuttuu halu tehdä yhdessä asioita, mistä kumpikin pitää. Kumpikin elää liikaa omaa elämäänsä ja nämä  "omat elämät ja menot" eivät ole millään tapaa yhteydessä toisen elämän kanssa.

Vierailija
17/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan aio harrastaa vastenmielisiä asioita vaan toisen mieliks, jos lapset on jo tehty.

Vierailija
18/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eronneena sanoisin ettei se ole pelkkä seks i vaan iso kokonaisuus.

Mua ainakin eksä piti koko ajan ihan itsestäänselvyytenä. Kerroin monta kertaa läheisyyden kaipuustani. Elin sek sin puutteessa ja lisäksi jouduin vastaaamaan kodin asioista lähes yksin. Kaikki suunnitelmat oli sitä että suunnittelin ja yritin sopia menoja ja sitten kyselin mieheltä että sopiiko, joko voisit päättää sopisiko, ai ei vieläkään, no Matti kyllä jo kyselee sovitaanko että voitaisiinko vastata Matille mitä tehdään. Eli kaiken sopimisen lisäksi kannattelin vielä mielessäni kaikkea iät ja ajat koska mies ei voinut päättää koskaan mitään. Se kuorma oli aika valtava.

Lopulta totesin että olkoot koko itsekäs si ka.

Ero tuli kuulemma puun takaa ja olen kuulemma täysi valehtelija kun lupasin pysyä hänen kanssaan ja sitten jätin. Vieläkään ei ole sekuntiakaan miettinyt olisko tehnyt itse jotain väärin ja osoittaa edelleen katkeruutta mulle vuosia eron jälkeen.

No itse olen jatkanut elämääni ja olen parisuhteessa jossa vihdoin en ole ainoa joka välittää toisen tarpeista ja tunteista. Ihanaa olla tasavertaisessa suhteessa jossa ollaan paljon iholla, kuunnellaan toinen toistamme ja välitetään. Sek siä todella paljon. Rakkautta vielä enemmän. Nykyinen mieheni ei ole koskaan kohdellut mua huonosti, eksä taas teki sitä päivittäin.

Vierailija
19/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo tunne "meistä" on tärkeä.  Yhdessä tehdään asioita, on yhteisiä ystäviä jne. Voihan olla, että toisella on jopa salaisuuksia, mitkä tekevät muurin puolisoiden välille. Tai sitten puolisolla voi olla niin tiivis side omiin sukulaisiin, että puoliso ei sovi ko kuvioon.

Vierailija
20/23 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan aio harrastaa vastenmielisiä asioita vaan toisen mieliks, jos lapset on jo tehty.

Tarkotatko seksiä vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan