Miten nuo hengenvaarallisesti lihavat oikein pystyvät syömään itsensä monisatakiloisiksi?
Johan heiltä menee liikuntakyky. Luulisi että kauppaan kun ei enää pääse, alkaisi ruokailut normalisoitua kun on muiden armoilla.
Kommentit (76)
Laita YouTubeen hauksi Amberlynn Reid ja voit seurata miten alle 30-v nainen lihoi päälle 100 kiloisesta sinne 300kg huiteille. Filmaa syömistään ja kertoo yksityiskohtaisesti (tosin myös valehtelee helvetisti) miten on sen tehnyt.
Mä painan yli 200kg ja ei en syö kottikärryllistä ruokaa. syön vaan vääränlaista ruokaa ja liikaa suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Olen "vain" 100kg mutta en ihmettele ollenkaan. Minulla on ahmimishäiriö, mahalaukkuni on venynyt ja pystyn syömään kerralla vaikka kaksi pitsaa tai kaksi pussia sipsejä ja suklaata. En myöskään tunne nälkää tai kylläisyyttä vuosia jatkuneen ahmimisen takia, joten syöminen perustuu pelkästään fiiliksiin ja ahmimiskohtauksen laukaiseviin tekijöihin, kuten suruun tai tylsyyteen. Joskus ahmiminen myös jää päälle, eli en syö nopeasti mutta taukoamatta.
Nyt olen parantumassa mutta silloin kun ahmimiskohtauksia vielä tulee, en tunne kylläisyyttä ennen kuin ruoan loppuessa. Silloin tunnenkin oloni jo sairaaksi ja voin fyysisesti pahoin ylensyömisestä.
Ihana kuulla, ettå olet parantumassa siitä helvetillisestä tilasta. Häiriöstä voi toipua! Toivon sinulle voimia, rakkautta ja jotain paljon parempaa sisältöä elämääsi!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina miksi ei haeta apua aikaisemmin. Miksi omaiset eivät puhu totta, vaikka näkevät, että toinen tappa itsensä ruualla. Usein ruokkiva sanoo, että minä haluan hänen olevan onnellinen.
Yleensä nuo perheenjäsenet on itsekin melkoisen lihavia vaikka toki näyttävät liki normipainoisilta sen yhden megabertan rinnalla. Mutta siis se syöminen on ongelma ihan koko porukalle.
Lisäksi olen huomannut, että miltei poikkeuksetta nuo laihduttajat on ohjelmassa jotenkin kovin lapsellisen oloisia niin puhetyyliltään kuin jutuiltaankin. Ovatko sitten jääneet jonnekin lapsuuteen jumiin (lapsuuteen jossa on niin lohdutettu kuin kehuttukin herkuilla/syömisellä) vai jääkö sitä vain kasvamatta aikuiseksi kun kaikki aika ja energia on mennyt pelkkään syömiseen ja itsensä surkutteluun? Muutenkin on raskasta seurata sinänsä ihan mielenkiintoista ohjelmaa, kun jokainen on niin kova uhriutumaan ja säälimään itseään.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kysyit ehkä sitä mitä minäkin olen miettinyt, eli miksi läheiset kantavat noille ämpärillä ruokaa.
Tuollaisessa superlihavuudessa, ettei enää sängystään ylös pääse saati ruokakauppaan, on monimutkaisesta läheisriippuvuus- ja tunne-elämän ongelmasta kyse. Lihava käyttää valtaa. Kiukuttelee ja tekee kuolemaa, ellei hänelle sitä ruokaa kanneta nenän eteen. Muut kokevat itsensä tarpeellisiksi, kun "hoivaavat" häntä ainoalla tavalla, jonka osaavat: ruualla. Psykiatria tuntee ilmiön nimeltä "Folie a deux", jonka voisi suomentaa joukkopsykoosiksi tai joukkohulluudeksi. Siinä toinen tai useat henkilöt menevät mukaan yhden ihmisen sairaaseen ajatusmalliin.
On kummallista, ettei noissa läskiohjelmissa vaikuta olevan minkäänlaista psykiatrista hoitoa tarjolla tuon ongelman ratkaisemiseksi, vaan ainut keino on vatsaleikkaus. Eihän se yksin ongelmaa poista. Epäeettistä touhua.
Mistä nämä saavat rahat siihen ruokamäärään, etenkin kun yleensä ruokitaan valmisruualla ja herkuilla?
Onhan niissä. Vähän jokainen on päälääkärille ohjattu. Kaikki ei vain anna lupaa kuvata niitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina miksi ei haeta apua aikaisemmin. Miksi omaiset eivät puhu totta, vaikka näkevät, että toinen tappa itsensä ruualla. Usein ruokkiva sanoo, että minä haluan hänen olevan onnellinen.
Yleensä nuo perheenjäsenet on itsekin melkoisen lihavia vaikka toki näyttävät liki normipainoisilta sen yhden megabertan rinnalla. Mutta siis se syöminen on ongelma ihan koko porukalle.
Lisäksi olen huomannut, että miltei poikkeuksetta nuo laihduttajat on ohjelmassa jotenkin kovin lapsellisen oloisia niin puhetyyliltään kuin jutuiltaankin. Ovatko sitten jääneet jonnekin lapsuuteen jumiin (lapsuuteen jossa on niin lohdutettu kuin kehuttukin herkuilla/syömisellä) vai jääkö sitä vain kasvamatta aikuiseksi kun kaikki aika ja energia on mennyt pelkkään syömiseen ja itsensä surkutteluun? Muutenkin on raskasta seurata sinänsä ihan mielenkiintoista ohjelmaa, kun jokainen on niin kova uhriutumaan ja säälimään itseään.
Joskus ovat myös manipuloivia ja sekopäisiä, raivostuvat jos et tuo ruokaa.
Kun ihminen on niin pahasti ylipainoinen, ettei pääse esim. liikkumaan ollenkaan, niin kyseessä on mielenterveydellinen ongelma. Ei kukaan pääkopaltaan terve ihminen liho 400 kiloiseksi koska "suklaa on vaan niin hyvää". Vähän samankaltainen ongelma kuin vaikka alkoholiongelmaisilla - ruokaan syntyy riippuvuus ja muutenkin samanlainen suhde kuin alkkiksilla alkoholiin. Yleensä myös näiden todella lihavien ihmisten läheiset ovat jollain tapaa läheisriippuvaisia - ihan kuten alkkiksinkien puolisot, lapset yms usein on. Siksi tuovat ruokaa vaikka tietävät että se ei todellakaan tee hyvää. Ennen mitään lihavuusleikkauksia tms nämä ihmise tarvisivat todella intensiivistä terapiaa jne. Surullisia kohtaloita!
Yhdessä ohjelmassa perhe oli sanonut tälläiselle liikalihavalle että nyt riittää, että ei enää tuoda sulle mitään roskaruokaa. Tämä ihminen oli sitten tehnyt diilin erään pikaruokafirman kanssa, että he kuljettivat ruuat sisälle, sängyn viereen asti lisämaksua vastaan. Riippuvainen keksii keinot saada haluamaansa asiaa, oli kyseessä sitten huume, alkoholi tai ruokariippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kysyit ehkä sitä mitä minäkin olen miettinyt, eli miksi läheiset kantavat noille ämpärillä ruokaa.
Tuollaisessa superlihavuudessa, ettei enää sängystään ylös pääse saati ruokakauppaan, on monimutkaisesta läheisriippuvuus- ja tunne-elämän ongelmasta kyse. Lihava käyttää valtaa. Kiukuttelee ja tekee kuolemaa, ellei hänelle sitä ruokaa kanneta nenän eteen. Muut kokevat itsensä tarpeellisiksi, kun "hoivaavat" häntä ainoalla tavalla, jonka osaavat: ruualla. Psykiatria tuntee ilmiön nimeltä "Folie a deux", jonka voisi suomentaa joukkopsykoosiksi tai joukkohulluudeksi. Siinä toinen tai useat henkilöt menevät mukaan yhden ihmisen sairaaseen ajatusmalliin.
On kummallista, ettei noissa läskiohjelmissa vaikuta olevan minkäänlaista psykiatrista hoitoa tarjolla tuon ongelman ratkaisemiseksi, vaan ainut keino on vatsaleikkaus. Eihän se yksin ongelmaa poista. Epäeettistä touhua.
Mistä nämä saavat rahat siihen ruokamäärään, etenkin kun yleensä ruokitaan valmisruualla ja herkuilla?
No siinä Hengenvaarallisesti lihava -ohjelmassahan Dr. Nowhan pakottaa ne terapiaan joka kerta. On se ymmärretty että kyse on lähinnä henkisen puolen ongelmasta, ainakin tuollaisessa sairaalloisessa lihavuudessa.
Miten pystyvät? Harjoitus tekee mestarin. On tää meidän keho kyllä melkoinen luomus, kun se sopeutuu tuollaiseenkin väärinkäyttöön. Ruoansulatuksen täytyy toimia tehokkaasti, ettei se mene täysin tilttiin tuollaisesta ruokamäärästä. No, tuleehan se loppu sitten vuosikymmenten päästä ja aiemmin kuin useimmille muille.
Tuo mulle herkkuja niin näytän miten syödään
Savulohta 2 täyttä filettä
1 lohi
Edamjuustoa
Vuohenfetaa
Vuohen paistettavaa fetaa
Vuohenjuustoraastetta
Ruisleipää
voita
Maitoa 3 litraa
1 kg pähkinöitä
kaakaojauhetta
3 purkkia hunajaa
Tuhoan nuo 2 päivässä :)
Näillä ihmisillä on vinksahtanut suhde ruokaan, joka on monesti alkanut jo pienenä lapsena. Kyllä siinä lihoo, kun 30 vuotta syö sekä iloon että suruun.
Mutta että ne läheiset suostuvat myös pyyhkimään niiden persukset ja kuuraamaan makkaranvälit?!
Minä olen n 80kg keski-ikäinen nainen, enkä ihmettele. Nuorena olisin ihmetellyt, koska olin hoikka, vaikka söin ihan huolettomasti. Nykyään liikun säännöllisesti ihan joka päivä, syön kontrolloidusti, pidän 12 tunnin paaston joka päivä, ja vältän lisättyä sokeria. Paino ei laske, vaan korkeintaan nousee välittömästi jos on stressiä ja huolia. Jos oikesti söisin kuten nuorempana, ja söisin suklaata ja jäätelöä (noita en ole syönyt, edes maistanut, moneen vuoteen) olisin varmasti nopeasti yli satakiloinen. En usko, että lihominen olisi minulle millään tavalla vaikeaa.
Liikalihavuuden syyt voivat olla:
1. Ravinnon määrä. (isot annokset, syöminen on jatkuvaa eli koko ajan laitetaan suuhun ravintoa)
2. Ravinnon laatu. (Ruoka on lihottavaa)
3. Riittävän liikunnan puute. ( Ei liikuta tarpeeksi että kulutetaan saatu ravinto/kalorit)
4. Sairaus (esimerkiksi tietty lääkitys tai aivojen kylläisyyskeskuksen häiriintyminen eli näläntunne ei poistu, ei koe kylläisyyden tunneta, voi olla bulimia, ihminen syö emotionaaliseen tuskaan lohturuokaa , syitä on monia)
5. Myös itsetuhoisuus voi ilmentyä niin että syö itsensä liikalihavaksi. (On esimerkiksi raiskauksen tai hyväksikäytön uhreja jotka syövät itseensä suojaavan "panssarin" . Seksuaalinen loukkaus voi siis kääntyä uhria itseä vastaan jos hän alkaa syyllistää itseänsä pahantekijän sijaan.)
Vierailija kirjoitti:
Liikalihavuuden syyt voivat olla:
1. Ravinnon määrä. (isot annokset, syöminen on jatkuvaa eli koko ajan laitetaan suuhun ravintoa)
2. Ravinnon laatu. (Ruoka on lihottavaa)
3. Riittävän liikunnan puute. ( Ei liikuta tarpeeksi että kulutetaan saatu ravinto/kalorit)
4. Sairaus (esimerkiksi tietty lääkitys tai aivojen kylläisyyskeskuksen häiriintyminen eli näläntunne ei poistu, ei koe kylläisyyden tunneta, voi olla bulimia, ihminen syö emotionaaliseen tuskaan lohturuokaa , syitä on monia)
5. Myös itsetuhoisuus voi ilmentyä niin että syö itsensä liikalihavaksi. (On esimerkiksi raiskauksen tai hyväksikäytön uhreja jotka syövät itseensä suojaavan "panssarin" . Seksuaalinen loukkaus voi siis kääntyä uhria itseä vastaan jos hän alkaa syyllistää itseänsä pahantekijän sijaan.)
6. Rentoutumiskeinona käytetään pääasiassa syömistä. Eli syöminen muodostuu stressinsäätelytoiminnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen on niin pahasti ylipainoinen, ettei pääse esim. liikkumaan ollenkaan, niin kyseessä on mielenterveydellinen ongelma. Ei kukaan pääkopaltaan terve ihminen liho 400 kiloiseksi koska "suklaa on vaan niin hyvää". Vähän samankaltainen ongelma kuin vaikka alkoholiongelmaisilla - ruokaan syntyy riippuvuus ja muutenkin samanlainen suhde kuin alkkiksilla alkoholiin. Yleensä myös näiden todella lihavien ihmisten läheiset ovat jollain tapaa läheisriippuvaisia - ihan kuten alkkiksinkien puolisot, lapset yms usein on. Siksi tuovat ruokaa vaikka tietävät että se ei todellakaan tee hyvää. Ennen mitään lihavuusleikkauksia tms nämä ihmise tarvisivat todella intensiivistä terapiaa jne. Surullisia kohtaloita!
Yhdessä ohjelmassa perhe oli sanonut tälläiselle liikalihavalle että nyt riittää, että ei enää tuoda sulle mitään roskaruokaa. Tämä ihminen oli sitten tehnyt diilin erään pikaruokafirman kanssa, että he kuljettivat ruuat sisälle, sängyn viereen asti lisämaksua vastaan. Riippuvainen keksii keinot saada haluamaansa asiaa, oli kyseessä sitten huume, alkoholi tai ruokariippuvainen.
Juuri näin. Käsittääkseni ongelma ei ole vain, että "syö liikaa". Sairaalloinen lihavuus syntyy yhdistelmästä mielen ja ruumiin ongelmia: syödään vääriä ruoka-aineita (vähäravinteisia ja yksipuolisia) väärillä tavoilla (pakonomaisesti, liikaa, tunteiden ohjaamana), liikuntaa vältellään, kaikenlaista tekemistä vältellään, ahdistutaan, pelätään, ei osata käsitellä tunteita muuten kun jollain pakonomaisella toiminnolla (syöminen) ja syntyy kierre. Samalla tavalla kuin vaikka peli- tai alkoholiriippuvaisilla.
Itse syön mielestäni paljon, rakastan ruokaa ja herkuttelen aika usein, mutta olen aina ollut hoikka. Ja väittäisin, että juuri tästä syystä olen pysynyt aina ihannepainossa: ruoka ei ole vihollinen, se ei ahdista, en käytä sitä itseni palkitsemiseen tai rankaisemiseen, en kärsi ahdistuksista ja liikun ja teen paljon kaikenlaista. Minun on vaikea kuvitella, että alkaisin lisäämään ruoka-annoksia vain siksi, että haluaisin jostain syystä alkaa ylensyödä. Kyllä sinne tarvittaisiin jokin isompi häiriö taustalle.
Moni valtavan kokoinen ihminen on raiskattu tai muutoin kaltoinkohdeltu lapsena. Koska he eivät ole löytäneet muuta keinoa lohduttautua, niin he sitten syövät tukahduttaakseen tunteensa.
Mun mielestä ne läheiset jotka ruokkivat tätä 400kg syömisongelmaista sänkyyn ovat osallisia tämän henkilön hitaaseen murhaan. Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Ahmivat pystymättä lopettaa. Kyllä siinä mahalaukku venyy ja alkaa mennä enemmän ja enemmän ruokaa
Niinpä. Kun tohtori Now suorittaa vatsan ohitusleikkausta tai sen pienentämistä niin toteaa usein, että vatsalaukku on venynyt jalkapallon kokoiseksi. Operation jälkeen se on tennispallon kokoinen. Eli ihminen voi syödä noin desin verran kerrallaan. Siinä laihtuu pakostakin, jos ei ala uudelleen venyttämään laukkuaan.
Tässä teille vastaus!