Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko maasäteilyyn? Voiko siltä oikeasti suojautua?

Vierailija
23.02.2019 |

Onneksi asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja minulla on rautasänky, joka muodostaa induktiivisen silmukan suojaten minua ainakin yöaikaan kun olen nukkumassa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että maasäteily ionisoituu päiväsaikaan auringonvalon vaikutuksesta peltikattoon ja sataa sieltä sitten yöllä alas, kun maan magneettikenttä on voimakkaimmillaan.

Vierailija
2/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliohattu ja -viitta auttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy juoda 3 pulloa kokista päivässä, koska ihminenkin säteilee ja vain kokiksen yhdisteet saavat säteilyn siirtymään lähimpään televisioon.

Vierailija
4/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Maasäteilyä ei ole, mutta tarkoitatko Radon-säteilyä? Yläkerrassa on parempi tilanne kuin katutasossa.

Vierailija
5/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tottakai maasta nyt koko ajan säteilee jotain. Sehän on aivan päivänselvä juttu. Tottakai maasta säteilee esim. lämpöä kohti avaruutta, koska ei tässä sentään fysiikan lakeja aleta rikkomaan.

Vierailija
6/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen yhtä tyhmä kysymys kuin: uskotko radioaaltoihin.

Vierailija
8/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen yhtä tyhmä kysymys kuin: uskotko radioaaltoihin.

En. Humpuukia!

Vierailija
9/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän se vesisuonikin varvulla ja esm. rautalapiolla. Olen monta vesisuonenpaikkaa etsinyt ja siihen tehty sit kaivo. Lukeneet viisaat ei usko siihen.

Vierailija
10/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kääntäkö puukkoa haavassa. Vanhempani maksoivat 1980-luvun alussa parille ääliölle siitä, että nämä kiersivät jonkin Geiger-mittarin kanssa koko huushollin etsien maasäteilyä.

Sängynpohjiin kierrettiin sitten lämpöpatteriin maadotettua kuparilankaa "estämään maasäteily". Minä olin ihan hiilenä, 15-vuotias, ja kieltäydyin ehdottomasti kääntämästä sänkyä suositeltuun suuntaan ja maadottamasta sitä. Sen myönnytyksen pakotettuna tein, että sänkyni alle pantiin kuparinen kahvipannu.

Taustasäteilyähän on tietenkin aina, ja heti tupakan jälkeen suurin keuhkosyöpäriski on huoneilman Radon, jota on Suomen maaperässä paljon. Se hoituu tuulettamalla, ja neljännessä kerroksessa olet täysin turvassa siltä, ap.

Minua kismittää tässä hemmetisti se, ettei tietämättömien huijaaminen ole sittemmin mihinkään loppunut. aina on ennustajia, remppamyyjiä, yksisarvisterapeutteja, hopeavesikauppiaita, rokotekielteisiä, ties mitä persuja.

Vierailija
11/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyyhän se vesisuonikin varvulla ja esm. rautalapiolla. Olen monta vesisuonenpaikkaa etsinyt ja siihen tehty sit kaivo. Lukeneet viisaat ei usko siihen.

Tuo on tutkittu ja huuhaaksi todettu. Sinä paikannat sen lähteen näköaistilla ja suggeroit itsesi luulemaan, että varpu taipuu. Tokihan nyt vettä on jokaisessa painanteessa, jossa paju tai rahkasammal kasvaa.

Vierailija
12/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säteilyä on kaikkialla. Et voi oikein välttyä siltä.

Vierailija
13/31 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstallakin? Sitä en usko!

Vierailija
14/31 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tutkittu ja huuhaaksi todettu. Sinä paikannat sen lähteen näköaistilla ja suggeroit itsesi luulemaan, että varpu taipuu. Tokihan nyt vettä on jokaisessa painanteessa, jossa paju tai rahkasammal kasvaa.

Lisäksi se, että pohjaveden pinta on tietyllä alueella jokseenkin samalla tasolla joka paikassa. Veden virtausta estävät vain tiukat savipatjat ja kalliot. Ja kalliossakin on usein rakoja, jotka tuovat vettä kauenpaa.

Munkin mökkitontilla kävi kävi kolme maakunnnan kuulua kaivonkatsojaa, toisistaan tietämättä. Pinnan muoto kun oli tasaista rinnettä ilman painanteita ja kasvillisuus sekametsää. Niin joka ukko merkkasi parhaat paikat eri paikkaan. Paitsi yhdestä kohdasta olivat yksimielisiä kun siinä kasvoi raita. Siitä sanoin ettei siihen kaivoa voi tehdä kun siihen tulee maakellari. Röhönaurua tuli ja väittivät, että vesi on niin pinnassa että jos siihen kellarin kaivan niin saan haavilla koukkia perunat kattilaan.

Varpua taivuttelivat ja sormusta roikottivat. Yksi varmisti vielä paikan ja veden syvyyden rautakangella. Päättelin kangen olevan magnetisoituneen (minkä kompassi osoitti). Kaveri ihmetteli kun käänsin kangen ylösalaisin ja kompassin näyttämä kääntyi päinvastaiseksi.

Jokainen hylkäsi itse valitsemani paikan. Siihen olisi kuulemma turha kaivaa. Kallio pinnassa yhden mielestä, kahden mielestä siinä ei ollut vesisuonia.

Itse arvelin, että vettä on vähintäänkin siinä syvyydessä (4,5m), joka on järven pinnan taso ja kaivoin kaivon siihen mihin halusin. Vettä tuli monttuun niin että hyvä jotta renkaat saatiin laitettua. Sittemmin on nähty, että vedenpinta ei kuivinpanakaan talvena (kuten nyt) ja kesänä laske alemmaksi kuin 60cm järvenpinnan yläpuolella. Enimmillään pinta on 3m yli järven tason. Rantaan on matkaa 50m. Vesi on testattu ja laadultaan erinomaista.

Maakellarin tein siihen raidan kohdalle. Ei ole vettä näkynyt kellarin lattialla koskaan eikä tule salaojista edes kevättulvan aikaan.

Sängyn paikan määrääjät ovat samanmoisia huru-ukkoja. Lankomiehen kämpän mööblasivat uusiksi. Pariin huoneeseen myivät vielä lisävarmistukseksi tyynyn (80 € kappale) josta lähti tulpallinen sähköjohto. Tyyny kytkettiin yöksi pistorasiaan. Pistotulppaan oli merkattu, kummin päin se piti laittaa. Myös kahvinkeittimen, mikron, tv:n ja muiden laitteiden tulpat oli tutkittu ja oikea työntösuunta merkattu.

Kovan väittelyn jälkeen lanko antoi avata tyynyn. Johdon pää oli vain työnnetty tyynyyn. Sentään oli pää teipattu, kylläkin niin huonosti (johto vain leikattu poikki johtimia erikseen tulppaamatta) että sulakkeen laukeamisen riski olemassa.

Ohjeita kun noudattaa ja vesisäteilysuonien päällä ei nuku, niin pitkä ikä on taattu. Lanko kuoli syöpään 55 vitosena. Työnsi varmaan jonkun töpselin seinään väärin päin.

Vierailija
15/31 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstallakin? Sitä en usko!

Kyllähän täällä tuntuu välillä av-mammojen polla säteilevän oikein kunnolla 😂

Vierailija
16/31 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaperän säteily on yleensä heikkoa hiukkas- ja sänkömagneettista säteilyä, jota on aivan joka puolella ja jopa seinät ja lattiat ja koriste-esineet säteilevät. Sitä on turha pelätä. Hiukkassäteilyltä voi yleensä suojautua vaatetuksella, mutta onko siitä käytännössä mitään hyötyä? Ei ole, koska suurin osa hiukkassäteilystä pysähtyy jo ihon pintakerrokseen. Osa jatkaa matkaansa jopa pintakudoksen alle, mutta pysähtyy siihen. Ionisoiva säteily on taas vaarallista, mutta sitä on luonnon taustasäteilyssä aina ja se tulee lähinnä avaruudesta. Sitä ei voi pysäyttää kuin paksu lyijyseinä jos sekään kaikkea säteilyä. Sähkömagneettinen säteily ei taivu minkään huuhaa induktiosilmukan tahtiin vaan menee suoraan niin kauan, että sen energia on kulutettu loppuun. Pitäkää järki päässä, kun mietitte jotain reikihoitoja ja taikakristallihoitoja sekä säteilyn pysäyttäviä nurkkiin asetettavia sauvoja.

M23

Vierailija
17/31 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää kääntäkö puukkoa haavassa. Vanhempani maksoivat 1980-luvun alussa parille ääliölle siitä, että nämä kiersivät jonkin Geiger-mittarin kanssa koko huushollin etsien maasäteilyä.

Sängynpohjiin kierrettiin sitten lämpöpatteriin maadotettua kuparilankaa "estämään maasäteily". Minä olin ihan hiilenä, 15-vuotias, ja kieltäydyin ehdottomasti kääntämästä sänkyä suositeltuun suuntaan ja maadottamasta sitä. Sen myönnytyksen pakotettuna tein, että sänkyni alle pantiin kuparinen kahvipannu.

Taustasäteilyähän on tietenkin aina, ja heti tupakan jälkeen suurin keuhkosyöpäriski on huoneilman Radon, jota on Suomen maaperässä paljon. Se hoituu tuulettamalla, ja neljännessä kerroksessa olet täysin turvassa siltä, ap.

Minua kismittää tässä hemmetisti se, ettei tietämättömien huijaaminen ole sittemmin mihinkään loppunut. aina on ennustajia, remppamyyjiä, yksisarvisterapeutteja, hopeavesikauppiaita, rokotekielteisiä, ties mitä persuja.

Mites persut liittyy noiden maailman parantajien ideoihin?

Vierailija
18/31 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy.  Noita one useampaankin kertaan testattu, ja noi varputyypit eivät sokkona osaa löytää samaa kohtaa montaa kertaa peräkkäin, joten ei se ainakaan mitään maaperän ominaisuuksia mittaa.

Ja kaivonpaikan etsimisen suhteen Suomen maaperä on helppo.  Voi kaivaa lähes mistä tahansa kohtaa (Kunhan ei kallio tule liian nopeasti vastaan), ja aina löytyy vettä eikä tartte mitään varpuja.

Vierailija
19/31 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja minulla on rautasänky, joka muodostaa induktiivisen silmukan suojaten minua ainakin yöaikaan kun olen nukkumassa.

Ylimmässä kerroksessa on enemmän avaruussäteilyä ja auringon säteilyä myös. Siihen auttaa kun vuoraat koko kodin foliolla. Lattiasta kattoon. Kallista lystiä, mut minä sain siihen kelasta tukea.

Vierailija
20/31 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy juoda 3 pulloa kokista päivässä, koska ihminenkin säteilee ja vain kokiksen yhdisteet saavat säteilyn siirtymään lähimpään televisioon.

Mun mielestä parempi tuohon on olut. 24 tölkkiä päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi